Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2004, 16:03
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
pfff, ik heb al 2x een heel verhaal hier getypt.. maar steeds was het weg.
Nu maar ff een verkorte versie.

In het KTC waar ik woon heb ik het idee dat de groepsleiding 1 iemand voortrekt. Het zijn allemaal kleine dingen waar ik me niks van moet aantrekken, maar toch. Vandaag stond ik daardoor 1,5 uur op de leiding te wachten,en uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. Ook erger ik me aan de vuile afwas van die persoon en blijkbaar vindt de leiding het wel goed, en kan ze het 4 dagen laten staan..(terwijl er normaal gecontroleerd wordt)

Die ene persoon kan wel 2x bij mij binnenstormen tijdens een gesprek, en als ik het doe, krijg ik de wind van voren..
Dat soort dingen.. ik heb het dus al een keer verteld. Mijn mentor reageerde verbaasd toen ik zei:"ik heb het idee dat er iemand voorgetrokken wordt" De coordinator (ofzo) die schreef het alleen maar op..Maar er gebeurd dus niks mee..

Nu is mijn vraag, moet ik voor de 2e keer aankaarten dat ik dit vervelend vind (ze mogen van mij die persoon zo veel voortrekken als ze willen als ik er maar geen last van heb.)
Toen ik laatst begon met de vraag"waarom hebben jullie de keukens niet gecontroleerd" keek ze me zo vaag aan, van waar bemoei jij je mee. En kreeg als antwoord:"als je er last van hebt moet je er zelf maar wat van zeggen.." ja, lekker daar heb ik wat aan.

Ook zie ik dus het nut niet van het zeggen, ik zal alleen maar eerder als zeikerd worden gezien, daar heb ik echt geen zin in..

iemand advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2004, 16:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zou het toch nog een keertje aankaarten (eventueel bij iemand anders). Geef daarbij duidelijke voorbeelden (zoals je hier ook hebt gedaan) en vertel dat je dat soms wat vervelend vindt.
Je kan ook gerust zeggen dat je het al een keer eerder hebt aangeven, maar dat je niet het idee hebt dat er toen iets mee gedaan is. Ik zou het raar vinden als ze er dan nog niet op in gaan. Succes!
Oud 19-10-2004, 18:28
Eend
Eend is offline
Heb ik in mijn oude leefgroep ook meegemaakt, maar toen ik in opstand kwam, had ik het weer gedaan en deed ik alles fout.

Naja, gelukkig ben ik er weg
Oud 19-10-2004, 20:31
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 19-10-2004 @ 17:34 :
Ik zou het toch nog een keertje aankaarten (eventueel bij iemand anders). Geef daarbij duidelijke voorbeelden (zoals je hier ook hebt gedaan) en vertel dat je dat soms wat vervelend vindt.
Je kan ook gerust zeggen dat je het al een keer eerder hebt aangeven, maar dat je niet het idee hebt dat er toen iets mee gedaan is. Ik zou het raar vinden als ze er dan nog niet op in gaan. Succes!
Sluit ik me bij aan.
Oud 19-10-2004, 20:55
Ruudje
Ruudje is offline
Ik sluit me eveneens aan bij Thee Muts
Graag zou ik nog iets toe willen voegen: Wat naar mijn idee belangrijk is, is dat je dit op een rustige en kalme manier doet. Als je schreeuwend en vloekend op hun afgaat, denk ik alleen maar dat het averechts werkt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:03
Fleebee
Fleebee is offline
Ik zou het nogmaals aankaarten bij je persoonlijk begeleider, en anders is die groepsleiding die de ander voortrekt ook een mogelijkheid. Dat vraagt wel heel veel van je en ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is. Als je het gesprek voorbereid ben je vast in staat om het op een nette manier te brengen, dan mag jij verwachten dat de ander er wat mee doet. Dit kan je ook zo benoemen naar die persoon.
Misschien een kleine troost, voortrekken door groepsleiding gebeurd niet alleen als groepsleiding een jongere ziet als lievelingetje, maar komt ook voor als groepsleiding niet goed weet hoe om te gaan met een jongere, of bang is voor een conflict met die jongere.
Ik vind het een hele vervelende situatie en wil je heel veel succes wensen hiermee. Laat je even weten hoe het afloopt?

Succes!

p.s. pm-en mag altijd!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:08
Fleebee
Fleebee is offline
Dat een ander binnenvalt tijdens een gesprek hoort niet, je hebt recht op privacy en daar hoor je niet in gestoord te worden. Benoem je op zulke momenten dat je het lastig/vervelend vind dat iemand het gesprek onderbreekt? Je kan aangeven wat het met jou doet en dat je het graag anders zou willen zien.

p.s. kon dit stukje niet bijvoegen in mijn eerdere replay, comp doet een beetje raar
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 19-10-2004 @ 21:55 :
Ik sluit me eveneens aan bij Thee Muts
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 22:56
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Misshcien kan je aan anderen in de groep vragen of zij dat ook zo voelen?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 16:01
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 19-10-2004 @ 23:56 :
Misshcien kan je aan anderen in de groep vragen of zij dat ook zo voelen?
Ik heb het dr even met een ander huisgenootje over gehad (eigenlijk doe ik dat liever niet, want zo ontstaat weer dat eeuwige geroddel) en zij vond het ook, zij merkte weer andere dingen dan ik, maar zei idd ook dat ze K. wel voortrekken. maar goed..

Ik wacht even tot mijn persoonlijke begeleider weer terug is. En kijk het nog even aan..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 09:49
Fantôme
Fantôme is offline
Ik sluit me (ook al! ) bij Theemuts aan. Maar als het nou niet helpt, kan je het misschien tijdens zo'n vergadering dat jullie hebben zeggen. Als dat andere meisje waarmee je het hebt besproken jouw mening deelt zal zij je wel bijvallen (neem ik aan) en kan er met de groep over gepraat worden.

Is dat meisje trouwens nieuw?
Oud 22-10-2004, 15:24
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op [pl=13742456]21-10-2004 @ 10

Is dat meisje trouwens nieuw? [/B]
neej, das niet nieuwe meisje..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:46
Matthijsjuh
Matthijsjuh is offline
Hoi Dolce,

Zelf sta ik op het punt om een stage te starten op een instelling ter voorbereiding op het KTC. Maar even to the point: Heb jij nooit een maandelijks gesprek met je voogd of iets dergelijks en je persoonlijk begeleider?

Gr. Matthijsjuh
Oud 02-11-2004, 13:12
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Matthijsjuh schreef op 28-10-2004 @ 19:46 :
Hoi Dolce,

Zelf sta ik op het punt om een stage te starten op een instelling ter voorbereiding op het KTC. Maar even to the point: Heb jij nooit een maandelijks gesprek met je voogd of iets dergelijks en je persoonlijk begeleider?

Gr. Matthijsjuh
hey,

Ik heb geen voogd.. Ik heb wekelijks een gesprek met mijn mentor.. Ik heb het er ook laatst met hem over gehad, en gelukkig begreep hij mij wel, en had ik bij hem wel het idee dat hij luisterde en mij serieus nam. (toen hij op vakantie was had ik een invalmentor,die begreep me niet. )

1x in de 3 maanden heb ik een evaluatie, daar is de plaatser (van BJZ) mentor, behandlcoordinator en ikzelf bij.. dan wordt dit ook even besproken..

gr. mir
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 15:31
Matthijsjuh
Matthijsjuh is offline
Hoi,

Gelukkig dat je mentor je wel lijkt te begrijpen Nou maar hopen dat ie er ook wat mee doet.

Succes!!

Groetz Matthijsjuh
Reageren

Regels voor berichten