Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2002, 19:00
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Heej mensjes..

Ben n aantal daagjes nie meer (naja heel af en toe nog) hier geweest.. k wist gewoon niet wat te posten...

T is gewoon zo'n ongelofelijke chaos in mn hoofd, dat het me harstikke veel moeite kost om t uberhaupt te verwoorden.

Ik heb ook van die rare dromen he.. Waar ik dood in ga.. en nu zeggen die stemmen in mn kop dat dat voortekens zijn.. *zucht* voortekens?? waarvan dan?? de dood?? of iets anders??... zo verwarrend...

Ik hang echt in een grijs grauwe waas lijkt het wel, en ik kom er niet uit, ik verdrink erin.. k zie t nie meer zitten enzow.. had gister bijna pillen genomen.......

En k weet wel dat k hierover moet praten met mn groepsleiding op de dagbehandeling.. want aan de ene kant kom k nie uit mn woorden, en aan de andere kant merk ik aan mezelf dat ik mn problemen niet wil kennen....

Af en toe vraag k me af wat die hulp nou nog voor zin heeft, als k zelf nie eens meer praat...
k wil t wel.. maar t lukt me gewoon niet..................
Oud 26-06-2002, 19:19
lady_x
lady_x is offline
Meid, ik heb al zovele verstandige replies van jou gelezen en steeds zo moeten lezen dat je het moeilijk hebt, doet me wel iets.
Naar de stemmen in je kop moet je niet luisteren, stel jezelf hoger dan die kutstemmen, lach ze uit, denk aan iets anders, jaag ze weg want ze zorgen voor miserie, ik ken het!
Geef jezelf de rust, ik denk dat je gewoon innerlijke rust nodig hebt. Zorgen moet je van je afgooien en niet denken dat je nachtmerries zullen uitkomen, het zit in je hoofd, jaag dat beest weg..
Oud 26-06-2002, 19:21
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
Heej mensjes..

Ben n aantal daagjes nie meer (naja heel af en toe nog) hier geweest.. k wist gewoon niet wat te posten...

T is gewoon zo'n ongelofelijke chaos in mn hoofd, dat het me harstikke veel moeite kost om t uberhaupt te verwoorden.

Ik heb ook van die rare dromen he.. Waar ik dood in ga.. en nu zeggen die stemmen in mn kop dat dat voortekens zijn.. *zucht* voortekens?? waarvan dan?? de dood?? of iets anders??... zo verwarrend...

Ik hang echt in een grijs grauwe waas lijkt het wel, en ik kom er niet uit, ik verdrink erin.. k zie t nie meer zitten enzow.. had gister bijna pillen genomen.......

En k weet wel dat k hierover moet praten met mn groepsleiding op de dagbehandeling.. want aan de ene kant kom k nie uit mn woorden, en aan de andere kant merk ik aan mezelf dat ik mn problemen niet wil kennen....

Af en toe vraag k me af wat die hulp nou nog voor zin heeft, als k zelf nie eens meer praat...
k wil t wel.. maar t lukt me gewoon niet..................
Waarom wil je je problemen niet kennen? Ga je er van uit dat het geen zin heeft om ze te kennen omdat ze volgens jou toch niet kunnen worden opgelost of heeft dat een andere reden?
Als het je niet lukt om bij direct praten uit je woorden te komen, probeer het dan eens op een indirecte manier door het op te schrijven en dit aan de groepsleiding op de dagbehandeling te laten lezen. Het is in ieder geval positief dat je het zelf wel wilt. De volgende stap is kijken hoe dit gerealiseerd kan worden, bijvoorbeeld door, zoals ik al aangaf, het een en ander op papier te zetten, zodat je zelf ook een beter overzicht krijgt van wat je bezig houdt. De eerste stap in een oplossen van een probleem is altijd om een juiste formulering van het probleem te hebben en van daaruit de geschikte oplossingsmethode voor het probleem te vinden. Hopelijk kun je hier iets mee.
Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 27-06-2002, 17:54
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Thx voor jullie replies..

Ik heb vandaag tijdens de dagbehandeling wat op papier geklad..

T ging bes wel slecht met me daar.. k ben ook n tijdje "weg" geweest in mn eigen wereldje enzow....

Damn k voel me zo stom he, en k weet niet waarom... *zucht k moet volhouden, t moet gewoon, ik wil morgen en zaterdag graag weg.. dus t moet.. maar of k t kan?.. k weet t niet.........
Oud 27-06-2002, 18:27
-=©Mavie©=-
-=©Mavie©=- is offline
lautjuh je moet je alles behalve stom voelen ok?
en je weet me te vinden als je wilt praten meis..
Oud 27-06-2002, 22:42
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
-=©Mavie©=- schreef:
lautjuh je moet je alles behalve stom voelen ok?
en je weet me te vinden als je wilt praten meis..
Mjah.. maar kweenie echt wat te schrijven geloof ik..

Ofjah.. nou k toch hier aan t typen ben schrijf ik hier maar wat..

Toestrax weer fout gegaan.. heb weer eens gesneden en had echt heel erg de neiging om pillen te pakken.. T enige dat me weerhield is dat ik nog 2 dingen wil doen.. Ik wil morgen naar de film, en zaterdag wil ik uit.

Klinkt stom.. maar k heb die 2 dingen beloofd, en ik breek nooit beloftes, alleen als het echt niet anders kan...

K voel me zo nutteloos op t moment.. zo tja kweenie.... kweenie wat het is.. maar t is niet goed.....

Ik word ook gek van die dromen van me.... , dromen dat je vermoord word, of dat je voor een trein valt *rilling*.. en de stemmen maar roepen dat het voortekenen zijn.. WAARVAN DAN IN HEMELSNAAM??... Ik word er gek van, kan er niet meer tegen..

Ben ik soms al gek ofzow????

*zucht*

Inside of me feels like a washing machine...
Oud 28-06-2002, 09:58
Verwijderd
Ik heb gelezen (vraag me niet waar en wanneer ) dat 'de dood' in dromen niet 'de dood' betekent. 'De dood' staat voor een verandering. Dat kan zowel goed als slecht zijn. Ik weet niet wat er bij jou gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
Ben ik soms al gek ofzow????
Neuh, je bent niet gek. Denk ik niet iig.

Citaat:
DutchECK:
Ik heb gelezen (vraag me niet waar en wanneer ) dat 'de dood' in dromen niet 'de dood' betekent. 'De dood' staat voor een verandering. Dat kan zowel goed als slecht zijn.
Idd. Maar of je altijd moet geloven wat je dromen je vertellen...?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

Neuh, je bent niet gek. Denk ik niet iig.

Idd. Maar of je altijd moet geloven wat je dromen je vertellen...?
Dat zeg ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 18:18
solidheart
solidheart is offline
dromen hebben altijd een betekenis wat ze beteken weet bijna nietmandt... maar het is een soort van teken.. misschien betekend het wel doe iets met je leven het duurt niet zo lang...of misschien betekendt het wel wat jij denkt maar daar moet jenooit van uitgaan dromen zijn meestal anders dan jij denkt het is ook een soort van boodschap van iets hogerop...
Oud 28-06-2002, 22:47
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Damn ik voel me zo ongelofelijk rot.. ik ga nu ff niet op de dromen in, omdat t daar nu niet door komt, en ik ook ff niet zo snel weet wat daarop te antwoorden.. wel heel erg bedankt dat jullie gereplied hebben, ik ben in ieder geval wat wijzer, en een tikkeltje geruster geworden daardoor vanmiddag..

Het gaat nu ff weer helemaal mis, k zie t echt helemaal niet meer zitten.. heb net zón depri stukkie geschreven hč..:

volgende week is het over
ik kan gewoon niet meer
volgende week is de wol op
het rad spint dan niet meer
volgende week zet de potlood
haar allerlaatse punt
achteraan mijn levenslijn
volgende week niets meer

Damned.. ik ga morgen uit, en daarna weet ik het niet meer hoor, het liefst ga ik gewoon weg.. ik heb altijd het idee dat ik iedereen lastig val, mn groepsleiding, mn vrienden, de psychs, iedereen gewoon, ik kan t niet meer aan, in plaats van lichter word de last op mijn schouders die ik moet dragen als maar zwaarder en zwaarder... en daar komt nog bij dat ik ook anderen heel graag help. En omdat ik dat niet meer zo goed kan nu het slecht voelt, is dat ook weer een steen op mijn al zo breekbare rug... ik kan het niet meer, ik wil het niet meer, wat moet ik nu.. voel me zo stom, zo dom.. omdat ik niets durf te zeggen.. gek word ik ervan, gek van mezelf, de stemmen de werelden, overal word ik gek van, misschien ben ik het ook wel.
Ik word gek van iedereen om me heen, ze doen allemaal zo vrolijk en daardoor ga ik ze vervelend vinden. Mn ouders lopen constant te zeiken dat ik wat meer moet eten, en als ik dan aan t eten ben, en ik in een vreetbui val beginnen ze te schelden dat dat nou ook weer niet de bedoeling was.. ja gossie ik weet het allemaal ook niet meer hoor..
Heb ook alweer aanstekers op mijn kamer en mesjes enzow.. de pillen heb ik er nog net niet gekregen, maar ik heb ze wel in huis..
gvd dit gaat gewoon niet goed meer, en iedereen blijft maar zeggen dat ze vinden dat het beter met me gaat.... drives me mad... gvd waarom ben ik zo stom, waarom zeg ik niets, waarom kan ik dat niet.. damned.. I don't belong here.............................................
Oud 28-06-2002, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
Het gaat nu ff weer helemaal mis, k zie t echt helemaal niet meer zitten.. heb net zón depri stukkie geschreven hč..:

volgende week is het over
ik kan gewoon niet meer
volgende week is de wol op
het rad spint dan niet meer
volgende week zet de potlood
haar allerlaatse punt
achteraan mijn levenslijn
volgende week niets meer
xal oow wel es n keer n tekening hier posten die ik laatst heb getekend in n klotebui.. (iets in me omgeving scared the shit out of me, en die tekening verwoord als t ware mijn gevoelens en waar ik bang voor was).. de tekening heet iig "see the sun go down".. je ziet t wel n keer opduiken..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 22:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Vandaag ff gechat met mn beste vriend...... deed me wel goed dat gesprek, en heb dan ook (nog) nix uitgehaald.. maar ik red t echt niet meer, en ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om iets te zeggen tegen de groepsleiding.. ik kan nu wel gaan zeggen dat ik morgen iets loslaat, maar dat kom ik vast toch niet na.
Ik heb intussen ook alweer een mesje op mn kamer liggen.. en ik weet dat het vanavond fout zal gaan wat snijden betreft...

Damned ik wil zo ongelofelijk graag weg, wat heb ik in godsnaam nog te doen hier?

Mn beste vriend zegt wel eens dat ie niet zonder me zou kunnen leven, ja gossie, maar met hem leven, dan maak ik hem toch alleen maar ongelukkiger omdat het zo slecht met me gaat...................

T is oorlog in mn hoofd, ik weet t echt niet meer.......
Oud 01-07-2002, 23:09
-=©Mavie©=-
-=©Mavie©=- is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
Vandaag ff gechat met mn beste vriend...... deed me wel goed dat gesprek, en heb dan ook (nog) nix uitgehaald.. maar ik red t echt niet meer, en ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om iets te zeggen tegen de groepsleiding.. ik kan nu wel gaan zeggen dat ik morgen iets loslaat, maar dat kom ik vast toch niet na.
Ik heb intussen ook alweer een mesje op mn kamer liggen.. en ik weet dat het vanavond fout zal gaan wat snijden betreft...

Damned ik wil zo ongelofelijk graag weg, wat heb ik in godsnaam nog te doen hier?

Mn beste vriend zegt wel eens dat ie niet zonder me zou kunnen leven, ja gossie, maar met hem leven, dan maak ik hem toch alleen maar ongelukkiger omdat het zo slecht met me gaat...................

T is oorlog in mn hoofd, ik weet t echt niet meer.......
lautjuh echt ik vind dit moeilijk om te lezen.. onthoud echt nou dat je op msn met me kan praten en als ik er niet ben mail me dan ok.. echt doen ik heb het al vaker gezegd....

maar wat ik lees daarboven kan ik uit opmaken dat er zeker veel mensen om jou geven... wat jij in je kop heb zitten is dat je denkt dat je de mensen die je liefhebben pijn doet doordat het zo slecht met jou gaat... en dat je ze daarom alleen maar verdriet doet...

maar waarom denk je dat je beste vriend zoveel om je geeft en zelfs zegt niet verder te willen leven zonder jou? niet omdat jij hem zo ongelukkig maakt... neej... omdat ie om je geeft... en je kwetst hem en andere liefhebbende personen juist door je bijvoorbeeld te snijden... en dat moet je dus niet doen meisiej.. want er geven zoveel mensen om je...
Oud 02-07-2002, 09:42
Verwijderd
heej lau,
ik hoop dat het je vandaag lukt om iets te zeggen... of iets opschrijven ofzo, kan ook...
en lukt het vandaag niet, dan misschien morgen... morgen ben ik er weer en dan krijg je een heeele dikke knuffol van me...
en als je hulp nodig hebt, kun je dat altijd vragen he! we kunnen samen naar de groepsleiding gaan, of samen een briefje schrijven... ookal staat er alleen maar een domme smilie die niet vrolijk kijkt, ook dat zegt misschien al genoeg en kan het begin zijn van een gesprek ofzo...
*hele dikke knuffol* hou vol meis, hou vol.....
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 15:37
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Tis me gelukt om iets te zegguh geloof ik...

Ik was wat gedichtjes over mezelf op papier aan t kladden, en heb toen op de achterkant in een paar zinnen geschreven wat me dwars zat... 1 van de groepleiders vroeg zich af of het voor hen was, en na heel lang twijfelen heb ik me over de drempel heen gegooid, het briefje onder een asbak vastgezet zodat t niet weg kon waaien, en ben naar binnen gerend..

Bah ik had zon zin om mn kop tegen een muur te rammen, niet meer normaal...

Ik heb toen daarna een kort gesprek met diezelfde groepsleider gehad, waaruit bleek dat ze al met iets bezig waren, alleen dat hadden ze mij schijnbaar niet verteld
Mijn mentor was namelijk al bij de psychiater van onze afdeling gaan vragen om raad enzo, en nu heb ik daar morgen een individueel gesprek mee..
Ik ben eens benieuwd wat daar uit komt.. k heb t gisteravond en vandaag nog een beetje volgehouden, maar na morgen weet ik het ff allemaal niet meer...

Liefs,

Laura
Oud 02-07-2002, 21:29
Verwijderd
Wat goed dat je wel wat hebt 'gezegd'
Ik hoop echt voor je dat je het nog een beetje volhoud allemaal..
Ik weet verder eigenlijk niet zo goed iets te zeggen..
Maar heeel erg veel sterkte meis met alles, en dat gesprek morgen. Ik hoop dat je wel wat kan zeggen en zo dan..

*knuffel*
xxx Mirjam
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 22:33
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
K heb morguh gesprek met de arts assistente, net nou ik me een beetje beter voel, en er geen behoefte heb om opgenomen te worden.. naja.. kweetnie..

Ik ben nu mega opgefokt.. heb net weer verhalen te horen gekregen waar het me slecht van werd.... bah bah....
Een of andere ex van me heeft lopen lullen tegen jan alleman dat ik misbruikt ben...

Wat moet k daar nou weer mee....

Naja.. t was wel gezellig vanaaf want k had n meisje op bezoek.

Wat ik me afvraag trouwens, als het met jullie lange tijd kut gaat, gaan jullie je dan ook afzonderen van je vrienden?

Dat doe ik namelijk best erg..
Oud 04-07-2002, 19:25
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
hellow meisje

trek je nix aan van die ex.. gewoon heel veel schijt aan hebben

ik heb het ook wel jah dat ik me ga afzonderen als het slecht met me gaat, maar probeer dan iig om nog een beetje contact te houden. Succes en sterkte enzo..
Reageren

Regels voor berichten