Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 16:41
Verwijderd
ik wil graag wireless internet aansluiten hier
maar ik weet niet of dat kan
we hebben een pentium I met windows '98 en daarop is een modem aangesloten deze

nu heb ik een laptop gekocht en ik sluit altijd deze dsl modem op mijn eigen laptop aan zodat ik hierop kan internetten

ik wil graag weten welke dingen (router, access point, pc card..etc ) ik moet kopen en of het mogelijk is om wireless internet aan te sluiten op de pentium I en op de laptop, of alleen op de laptop, maar kan ik dan nog wel internet op de Pentium I of...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2004, 20:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Vind je het niet zonde om een dure wireless kaart voor een oude computer (Pentium 1) te kopen? Grote kans dat dat ook niet goed gaat werken, aangezien die drivers (bijgeleverde software) toch wat vragen van je systeem.

Als je Wireless Netwerk met internet wilt, heb je een Wireless Router nodig. Zoals de Linksys WRT54g, voor ongeveer 80 - 100 euro. Een gewone router kost 40 euro, met kabels dus zeg maar. Daarnaast heb je bij Wireless een PCI kaart nodig en indien je laptop nog geen WiFi heeft heb je daar ook een kaart voor nodig, 40 euro per stuk ofzo.
Oud 04-11-2004, 20:07
Verwijderd
nee ik weet iig dat mijn laptop die kaart niet heeft

ik snap dat wireless internet niet handig is op een pentium I, maar is het dan wel mogelijk onze gewone modem op die computer aangesloten te houden en dan een wireless aansluiting voor mijn laptop...?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 22:49
TIGEK
TIGEK is offline
Ja meestal wel
Oud 05-11-2004, 00:42
Nocturnal
Nocturnal is offline
Je sluit je modem op een router aan, die heeft kabelaansluitingen een antenne's, dus die stuurt via de kabel het internet naar je pc en via de antenne het internet naar je laptop. Voor die laptop moet je dan wel een draadloos netwerkkaartje aanschaffen.

Dus je hebt nodig:

een modem (maar dat heb je waarschijnlijk al)
een wireless router
een netwerkkaart voor in je PC
een PCMCIA draadloze netwerkkaart voor je laptop

Dan moet het lukken...
Oud 05-11-2004, 04:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nogmaals, het is echt de vraag of dat Wireless wel gaat werken op een Pentium 1! De drivers die ik heb gezien leggen zo'n 2 tot 3 procent load op een modern systeem. Het kan zijn dat een P1 dat gewoon niet trekt.
Oud 05-11-2004, 15:07
Verwijderd
ja, dus als dat niet lukt, wat moet ik dan doen?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 17:21
Verwijderd
Een wireless router op een Pentium I computer moet geen problemen opleveren. Kan makkelijk. Wij hebben hier thuis ook een Pentium 166 MHz (P I) met windows '98 op een Linksys Wireless Broadband Router aangesloten. Werkt zonder problemen.

Het enigste probleem bij jou, is de modem. Zit de modem nou met een USB-kabel aan de computer verbonden? Of is het ook gewoon via een UTP-kabel mogelijk?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
jonnopouw schreef op 05-11-2004 @ 18:21 :
Een wireless router op een Pentium I computer moet geen problemen opleveren. Kan makkelijk. Wij hebben hier thuis ook een Pentium 166 MHz (P I) met windows '98 op een Linksys Wireless Broadband Router aangesloten. Werkt zonder problemen.

Het enigste probleem bij jou, is de modem. Zit de modem nou met een USB-kabel aan de computer verbonden? Of is het ook gewoon via een UTP-kabel mogelijk?

USB
ja maar onze P1 heeft echt iets van 2 GB aan geheugen, het is ook nog eens een slechte P1
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:06
Verwijderd
Bij een router hoef je in principe geen software op je pc te zetten, dus maakt 't niet uit hoe groot je harde schijf is. De instellingen van je router zijn namelijk via de Internet Explorer te veranderen. (als je in de adresbalk http://192.168.1.1/ intypt, kan je je router instellen)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:10
Verwijderd
maar het probleem is dat je pc met een USB-kabel aan de modem verbonden is. Daar moet je wel rekening mee houden bij de aanschaf van een wireless router.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 08:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
jonnopouw schreef op 05-11-2004 @ 18:21 :
Als je via ethernet doet niet nee, maar wel als je via wireless doet. Dus als je een WLAN kaart in die Pentium 1 wilt stoppen, dat kan wel problemen geven. WLAN rust namelijk voor een groot deel op drivers om bestuurd te worden en het is de vraag of die P1 dat aankan.

Als je via kabel (Ethernet) verbindt, heeft Wireless er niets mee te maken natuurlijk.
Citaat:
USB modem kun je vergeten, alhoewel sommige routers wel software hebben voor populaire USB modems. Maar reken er niet op. Als je internet wilt delen moet je altijd een Ethernet modem nemen.

Wat je wel kunt doen is van de computer waarop je die USB modem hebt aangesloten een router van maken. Bij Windows XP kan dat heel eenvoudig met "ICS" ofwel Internet Connection Sharing. Bij de eigenschappen van de internetverbinding kun je gewoon in het laatste tabblad internet delen inschakelen.
Reageren

Regels voor berichten