Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals degene boven mij al schreef: WPA is veel betrouwbaarder dan (WEP(2)).
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Verder kan je een dictionary attack doen bij elk paswoord systeem en met wat geluk gaat dat een stuk sneller...zelfs voor WPA dus. Natuurlijk is het belangrijk dat je een WLAN beveiligd (ik hoef geen buren die via onze AP surfen) maar WPA vs. WEP is voor een gewone gebruiker niet zo cruciaal, vind ik. Een router die enkel WEP ondersteunt is geen ramp dus...maar volgens mij vind je die toch niet meer. ![]()
Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 19:45. |
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk is noch WPA noch WEP afdoende voor een waterdicht systeem, maar WPA zorgt ervoor dat 't iets veiliger is dan WEP
||
Citaat:
Het draadloos netwerk bij de politie was hier zelfs een tijd onbeveiligd. In hoeverre daar belangrijke gegevens opstonden weet ik niet, maar het is toch vrij ironisch. ![]() Wanneer ze bij de gewone gebruiker de zwakte van WEP willen uitbuiten las ik dat ze één à twee dagen pakketjes moeten sniffen, en dat gaat vaak snel opvallen, zowel op het netwerk als ... anderzijds. De meeste bedrijven gebruiken 'echte' WPA ipv WPA-PSK. Het fijne weet ik er niet van, (naast het feit dat het een server vereist) maar ik kan op zijn minst vermoeden dat dit nog een stuk veiliger is t.o.v. WPA-PSK. edit, ter zijde: even wat opgezocht, bij echte WPA heeft iedere gebruiker zijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Die gegevens worden meestal op een server bewaard. Al bestaat er een kleine RADIUS server (tinyPEAP) dat op bepaalde routers kan runnen.
Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 20:48. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens zijn er nog steeds veel netwerken onbeveiligd, heb een docu gezien waarin onder andere ministeries, grote bedrijven en zelfs iets bij schiphol gebruik maakten van onbeveiligde netwerken, lekker dan
|
Je hebt heel wat pakketten nodig (2 Gig aan data) om WEP te achterhalen, vandaar. Wanneer je die gaat afsnoepen gaat het netwerk daar merkbaar onder lijden. Bovendien kan de verbinding herhaaldelijk verbroken wordt afhankelijk van de methode die wordt gebruikt.
Verder zou ik een voertuig dat meer dan een dag(dus niet voor een half uur ofzo, zoals bij netwerken die helemaal niet beveiligd zijn) voor de deur staat heel verdacht vinden, zeker in combinatie met het bovenstaande. ![]() Als ik kon kiezen tussen WEP vs. WPA-PSK was de keuze snel gemaakt, zelfs al weet ik dat ik als thuisgebruiker de extra beveiliging van WPA nooit zal benutten. Eerder puur als geruststelling, en ik vermoed dat dit bij velen zo is. Verder is zowel WEP als de eerste vorm WPA-PSK niet bestand tegen dictionary attacks. Bij de traditionele vorm van WPA-PSK (met TKIP dus) kan men ondertussen informatie uit bepaalde cruciale pakketten encoderen om zo dictionary attacks uit te voeren. Bij WPA2 (enkel via AES, niet via TKIP) is dit voorlopig (dacht ik) nog niet mogelijk. edit: natuurlijk kan je WPA-PSK (AES) ook via dictionary attacks omzeilen, maar dan moet je dit wel doen door herhaaldelijk proberen verbinding te maken met de accesspoint. Bij WPA-PSK (TKIP) kan je dit "offline" doen wanneer je voldoende gegevens hebt. http://www.informit.com/articles/art...70636&seqNum=4
Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 23:54. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() WEP is gewoon niet veilig genoeg, ook niet voor thuisgebruik. Hooguit ad-hoc. Maarja veel mensen zijn naief. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
WPA is bestand tegen replay aanvallen dankzij TKIP, dus onder andere in dat opzicht is het gewoon beter. ![]() Misschien hebben sommigen werkelijk iets te zoeken bij jou? ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat heeft een consument dat zo vreselijk interesant is? om in een auto voor de deur te gaan staan en leuk pakketjes gaat ontcijferen. Er zijn 4 miljoen betere en makkelijkere manieren om achter iemands geheimen te komen .. bv gewoon zijn post jatten ( via de verhuis service) of een vuilniszak open trekken.. het belangrijkste is dat er geen (niet al te makkelijk) misbruik kan worden gemaakt van de verbinding. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waar ben je nog NIET achter? Geel | 352 | 16-06-2011 17:58 |