Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 18:20
Fransje18
Fransje18 is offline
Hallo allemaal,
Ik weet echt nog niet wat ik wil gaan doen. Eerst wilde ik iets met Psychologie (nog steeds trouwens) maar het lijkt me ok leuk om iets met reizen te doen, want ik houd heel erg van reizen. Maar de vraag is..wat? En welke opleiding hoort daar bij?
Nou zie ik mezelf dus niet als een stewardess, dus dat wil ik absluut niet. Reizen uitstippen voor mensen lijkt me bijvoorbeeld wel leuk!
Wie o wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 18:28
DZHAW
DZHAW is offline
In het algemeen: als je iets studeert/leert wat met reizen te maken heeft, ga er dan aub niet van uit dat je zelf veel gaat reizen. Natuurlijk vast meer dan bij psychologie, en je zult soms ook wel een 'rondleiding' krijgen door verschillende hotels die aangeboden worden bijvoorbeeld. Maar wat denk je... dat een bedrijf lekker vakanties voor je gaat betalen? Als.. dan ben je bijvoorbeeld reisleider voor een organisatie of je werkt als vertegenwoordiger bij een internationaal bedrijf ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:32
Ambrosia
Ambrosia is offline
Ik heb toerisme gestudeerd, deels omdat ik ook graag reis.
Reizen uitstippelen...dan kan je later een job zoeken in een reisagentschap, maar zoals het bericht voor mij, moet je er niet vanuit gaan dat je veel kansen zult hebben om te reizen.
Met een job als reisbegeleider kan je wel meer zien van het land, maar het werk is zeker niet te onderschatten (6 dagen op 7 werken,...).
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:52
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Als je een goede psycholoog wordt, en dan vooral een onderzoeker mag je lekker vaak naar conferenties in alle delen van de wereld
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:14
Verwijderd
Tja ik weet het ook niet.. (domme post ja)

Misschien kun je freelance journalist worden ofzo, of cultureel antropoloog.. dan kom je ook nog wel ergens
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 15:18
Suusk3
Suusk3 is offline
Je moet maar es op t Nhtv gaan kijke is egt een hele leuke en goeie school. Je kan daar allerlei richtingen op, op t gebied van toerisme enzow.
Tis volgende week zaterdag weer open dag ik raad je aan om te gaan kijke

XxxXxxX Suus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 12:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
www.mi.nhl.nl

Hogere Zeevaartschool.

Daar kan je Maritiem Officier worden. Is 4 jaar, HBO (HTS).
100% zeker van werk (de zeevaartsector staat te schreeuwen om goed opgeleide Nederlandse officieren), je kan enorm veel verdienen, je vrouw kan meevaren en je reist echt veel.

Maar vergis je niet in de technische kant: het is even technisch als een opleiding elektrotechniek.

En studeren op Terschelling, dat is ook mooi.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 21:03
Angel
Angel is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-11-2004 @ 20:52 :
Als je een goede psycholoog wordt, en dan vooral een onderzoeker mag je lekker vaak naar conferenties in alle delen van de wereld
En dan als hoogleraar tijdens hoorcolleges foto's van jezelf (met een bekend persoon) laat zien waar je allemaal wel niet geweest bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten