Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2002, 08:34
de abt van sion
de abt van sion is offline
Allerlei mensen bemoeien zich met anderen die een relatie aangaan. En dat doen ze ook als een relatie is beëindigd.
Zolang een relatie bestaat, worden de beide partners aan hun lot overgelaten. Vaak gaat dat goed. Soms gaat het echter niet goed. In dat laatste geval zullen de partners waarschijnlijk hun mond houden, en anderen, die iets vermoeden, ook.
Zou het geen goed idee zijn om in dergelijke situaties een soort relatiepolitie te bellen, die het probleem komt helpen oplossen? En de man die per se niet wil stofzuigen (we weten allemaal dat relatieproblemen heel vaak voortkomen uit een conglomeraat van minieme irritaties) een bekeuring geeft?
Gezien het massale (en toenemende) aantal echtscheidingen lijkt me dit nog niet zo'n slecht idee.
Waar of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2002, 08:46
Internationalist
Internationalist is offline
Zelfbeschikkingsrecht, volwassenheid, overleg
Oud 19-03-2002, 08:50
de abt van sion
Citaat:
Internationalist schreef:
Zelfbeschikkingsrecht, volwassenheid, overleg

Gezien het grote aantal stuklopende relaties (en erger nog, scheidingen), zijn die drie steekwoorden op heel veel mensen simpelweg niet van toepassing.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 08:53
Verwijderd
Wat voegt een bekeuring voor de man die niet wil stofzuigen, en waardoor volgens jou op den duur het huwelijk stuk van gaat, toe aan het geluk van het paar?

Is het niet zo dat het geluk hierdoor juist eerder omlaag wordt gebracht, waardoor mensen NOG sneller gaan scheiden?

En wat betekent 'conglomeraat'???

[Dit bericht is aangepast door eddie (19-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 10:49
apart persoontje
apart persoontje is offline
Je gaat niet minder van iemand houden, omdat die niet wil stofzuigen daar komt een stuk meer bij kijken, die een zogenaamde 'relatiepolitie' niet eens ziet, zoals het uitelkaar groeien van een stel, en daar kun je simpelweg niets aan doen
Oud 19-03-2002, 13:46
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
(we weten allemaal dat relatieproblemen heel vaak voortkomen uit een conglomeraat van minieme irritaties)
Graag normaal (simpel) nederlands.

Dankjewel
Oud 19-03-2002, 15:33
de abt van sion
Citaat:
apart persoontje schreef:
Je gaat niet minder van iemand houden, omdat die niet wil stofzuigen daar komt een stuk meer bij kijken, die een zogenaamde 'relatiepolitie' niet eens ziet, zoals het uitelkaar groeien van een stel, en daar kun je simpelweg niets aan doen
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Je herhaalt zelfs in eigen bewoordingen wat ik stel, namelijk dat relatieproblemen niet uit één enkele irritatie voortkomen, maar uit een combinatie van irritaties. Doet zich bij zo'n combinatie van irritaties een échte reden tot segregatie voor, dan slaat de vlam onmiddellijk in de pan.
Mijn "relatiepolitie" zou met name vernatwoordelijk moeten zijn voor de bestrijding van de kleine, maar op de lange duur hardnekkige irritatie-virussen. Dan wordt het "uit-elkaar-groeien" wellicht tegengegaan.
De relatiepolitie moet stellen waarbij zij verschijnselen van echt uit-elkaar-groeien waarneemt, (verplicht) doorsturen naar ter zake deskundigen.

Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 18:46
de abt van sion
Citaat:
Darkened Sky schreef:
Graag normaal (simpel) nederlands.

Dankjewel
Met welk(e) woord(en) heb je problemen?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 18:50
bracelance
bracelance is offline
relatie-politie... wat voor voorwerp is er op je hoofd gevallen. Bestel gewoon de Highlight&Bracelance video waarin de 18 stappen staan tot een perfecte en eeuwige relatie. Is ook nog veel goedkoper. Maar 49,65 EURO, en natuurlijk de niet-goed-geld-weg-garantie
Oud 19-03-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Je herhaalt zelfs in eigen bewoordingen wat ik stel, namelijk dat relatieproblemen niet uit één enkele irritatie voortkomen, maar uit een combinatie van irritaties. Doet zich bij zo'n combinatie van irritaties een échte reden tot segregatie voor, dan slaat de vlam onmiddellijk in de pan.
Mijn "relatiepolitie" zou met name vernatwoordelijk moeten zijn voor de bestrijding van de kleine, maar op de lange duur hardnekkige irritatie-virussen. Dan wordt het "uit-elkaar-groeien" wellicht tegengegaan.
De relatiepolitie moet stellen waarbij zij verschijnselen van echt uit-elkaar-groeien waarneemt, (verplicht) doorsturen naar ter zake deskundigen.

En wèg is de privacy (voor zover je die had)!

Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 19:14
moenbase
moenbase is offline
en waaruit moet een bekeuring bestaan?
en na zoveel bekeuringen wordt ie (tijdelijk) het huis uitgeschopt?
Oud 19-03-2002, 22:02
de abt van sion
Ach ja, maar wat is privacy? Trouwens, heel wat mensen kunnen hun privacy toch niet aan. Anders zouden ze wel wat tevredener thuisblijven in plaats van hele weekenden op straat te gaan lopen...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 07:35
Verwijderd
Ik ga daar nu niet op in; dat is een ander onderwerp ('wat is privacy'); het hoort hier niet.

Maar, abt, wat betekend:
'conglomeraat van minieme irritaties' in de zin: 'we weten allemaal dat relatieproblemen heel vaak voortkomen uit een conglomeraat van minieme irritaties'?

Graag even uitleggen; ik wil het echt weten...

[Dit bericht is aangepast door eddie (20-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 10:26
moenbase
moenbase is offline
uh:
"Een hoop/berg kleine irritaties"
zoiets zal et wel zijn denk ik...
Oud 20-03-2002, 10:49
japie
japie is offline
Citaat:
bracelance schreef:
relatie-politie... wat voor voorwerp is er op je hoofd gevallen. Bestel gewoon de Highlight&Bracelance video waarin de 18 stappen staan tot een perfecte en eeuwige relatie. Is ook nog veel goedkoper. Maar 49,65 EURO, en natuurlijk de niet-goed-geld-weg-garantie

Kijk, daar hebben we tenminste wat aan
Oud 21-03-2002, 22:18
de abt van sion
Citaat:
japie schreef:
Kijk, daar hebben we tenminste wat aan

Ik denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 13:47
browneyes
browneyes is offline
Maar, abt, wat betekend:
'conglomeraat van minieme irritaties' in de zin: 'we weten allemaal dat relatieproblemen heel vaak voortkomen uit een conglomeraat van minieme irritaties'?

?????? leg nou es uit plzzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten