Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 12:45
tarekh16
tarekh16 is offline
Ik wil graag mijn gehele documents and setting op een andere partitie hebben staan zodat als ik windows er opnieuw opzet mijn documents and settings elke keer bewaard blijft. Hoe kan ik dit doen zodat ook alle verwijzingen (in register o.a.) veranderd worden?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 12:47
iamcj
iamcj is offline
Kun je niet beter een image van je harde schijf maken.

Is ideaal. In een paar minuten je hele configuratie terug.
Oud 02-11-2004, 12:47
Verwijderd
My Documents > Rechtermuisknop en daar kun je dat gewoon wijzigen

Settings kan niet
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 13:41
M@rco
M@rco is offline
Blijkbaar wel

http://support.microsoft.com/default...-US;Q322014&#2
Oud 02-11-2004, 14:52
Verwijderd
je kunt dit het 'makkelijkst' doen door een zogenaamde unattended installatie te maken. Zie MSFN.org voor meer info.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 17:25
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik zou, zoals ********** aanraadt, alleen My Documents op een andere partitie zetten. Behalve als je meerdere users gebruikt, dan is het waarschijnlijk makkelijker om het hele ding te verplaatsen.
Oud 03-11-2004, 08:48
ILUsion
ILUsion is offline
Vaak is enkel My Docs verplaatsen niet handig, omdat je e-mails (Outlook Express, Thunderbird), favorieten (Internet Explorer, Firefox) niet opgeslagen worden in My Docs maar in D&S\App Data of D&S\Favs etc.
Oud 03-11-2004, 09:08
Verwijderd
Ja, maar ik mag hopen dat je email zowiezo wel ergens anders opslaat dan de c schijf :X
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 03-11-2004 @ 10:08 :
Ja, maar ik mag hopen dat je email zowiezo wel ergens anders opslaat dan de c schijf :X
Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:19
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 03-11-2004 @ 09:48 :
Vaak is enkel My Docs verplaatsen niet handig, omdat je e-mails (Outlook Express, Thunderbird), favorieten (Internet Explorer, Firefox) niet opgeslagen worden in My Docs maar in D&S\App Data of D&S\Favs etc.
Dit kan je echter over het algemeen los veranderen in die applicaties.
Oud 03-11-2004, 12:59
Verwijderd
Het is mogelijk om de gehele documents & settings directory te verplaatsen. Je kan het achteraf doen in het register, maar bij de installatie kan ook; een unattended installatie wel te verstaan.

Zo kun je ook je Program Files directory verplaatsen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 13:03
Verwijderd
Sommige bestanden uit de D&S-folder zijn niet te kopiëren, het belangrijkste natuurlijk NTUSER.DAT. Dat is immers het bestand waar alle handelingen van de ingelogde user worden vastgelegd en dat wordt bewerkt zodra je het aanspreekt, dus logischerwijs is het onmogelijk te kopiëren. Ik heb het wel eens geprobeerd, met een bitkopie vanuit een ander OS, maar ook dan werkt die andere XP-installatie niet goed.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 17:40
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 03-11-2004 @ 13:19 :
Dit kan je echter over het algemeen los veranderen in die applicaties.
Dat is waar, maar daarom geen argument. Documenten moet je ook niet in My Docs opslaan, maar de programma's geven dat als standaard op. Zo is ook die andere map de standaard voor programma-instellingen en ProgFiles is de standaard voor programma's. Offtopic: Eigenlijk haal je heel wat problemen op de nek door die mappen ergens andere te plaatsen, dat is waar, omdat veel programma's uitgaan van C:\Program Files, C:\Windows , C:\WinNT etc. en niet denken aan een andere partitie. Ik spreek uit ervaring: Prog Files staan op een secundaire partitie, normaal had dit via een Unattended Install van XP moeten gebeuren, maar toch moest ik nadien alles in veilig modus kopiëren en ALLE (3 uur aangezeten!!!) sleutels in het register afgaan op C:\PROGRA~1 en C:\Program Files om die te vervangen. Toch zijn er nog steeds programma's die automatisch C:\PF nemen, in plaats van D:\PF hoewel ik alles juist heb omgezet. D&S staan ook op mijn D en die geeft geen problemen, maar inderdaad via een Unattended Install gedaan.. Bij de volgende install, zal het waarschijnlijk weer een ander systeem worden, waarbij ik mijn documenten zelf wat ga indelen en op een tweede schijf ga zetten. Waar mijn PF zullen komen te staan, weet ik nog niet (nu heb ik ze op een tweede partitie staan, om zo gemakkelijker een Dual Boot te kunnen instellen).
Oud 03-11-2004, 18:49
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
ILUsion schreef op 03-11-2004 @ 18:40 :
*verhaal*
Programma's die hard naar C:\PF verwijzen komen er bij mij niet in. Brakke programma's zijn dat dan. Zo moeilijk is het niet om de %ProgramFiles%, %Systemdrive% en %UserProfile% variabelen te gebruiken.

Wanneer je bij in de answer file de nieuwe program files directory opgeeft gaat alles in een keer goed en zou je, in theorie, niks meer met de hand om hoeven te zetten.

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 02-11-2004 @ 14:41 :
Blijkbaar wel
Dat werkt volgens mij alleen voor profielen die in een domein actief zijn.

Mijn lokale Win2K installatie heeft die hele registry key bijvoorbeeld niet eens.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 11:57
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb zelf een aparte partitie voor My Documents, en een andere partitie voor alle software, maar ik heb %ProgramFiles% gewoon Program Files gelaten. Volgens mij ben ik nog nooit echt software tegengekomen die geen optie heeft om ergens anders (in mijn geval op P te installeren. Moet je natuurlijk wel altijd voor Custom kiezen.
Reageren

Regels voor berichten