Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als ik iemand in eerste instantie een lul vind en hij brengt vervolgens (bijvoorbeeld) netjes een portemonnee terug naar iemand die het ongemerkt verloor, dan benader ik dat negatief. Ik denk bijvoorbeeld: hij zal vast hopen op een vindersloon. Bij iemand waarvan ik een positieve indruk heb, zou ik denken: goh, dat is aardig van hem! Er bestaan dus echt eerlijke mensen. Als iemand waarvan mijn eerste indruk positief is iets negatiefs doet, dan denk ik weer eerder positief. Ach, hij zal het wel niet gezien hebben. Terwijl het bij iemand van wie ik een negatieve indruk heb juist een bevestiging is van wat ik al dacht te weten. (sorry voor m'n verschrikkelijke formulering. ik hoop dat iemand het nog snapt)
||
Citaat:
![]() ![]() En idd, volgens mij doen heel veel mensen dat. Ik had het er twee dagen geleden nog met iemand over. Als iemand bijv. net nieuwe komt in een 'groep' (doet er even niet toe wat voor een groep) zal je al snel een mening vormen zonder dat deze eigenlijk echt goed onderbouwd is. Mensen denken soms al te weten hoe iemand in elkaar zit alleen door welke kleren hij aan heeft. Wanneer je dan eenmaal een beeld van iemand hebt gevormd, neem je vooral datgene waar, wat jouw mening bevestigd. Dit is natuurlijk niet altijd zo, en niet altijd in deze mate, maar het gebeurd wel.
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je eerst met negatief komt, lijkt het alsof je een minderwaardigheidscomplex hebt en alsof je niet zelfverzekerd bent... en dat is niet hoe je in het algemeen wil opvallen. Je wil toch positief opvallen?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Verhalen & Gedichten |
[Column] Voetbal nps | 9 | 07-05-2003 22:34 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 |