Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 15:46
Verwijderd
Hoi,

Ik ben misschien van plan om na mijn eindexamen in Mei voor 2 of meer weken een soort talencursus Engels te gaan volgen in de VS (Fort Lauderdale).
Heeft iemand ervaring met deze organisatie of met zo'n cursus in het buitenland?
Wat zijn de postieve en negatieve punten??
Ik wil het trouwens gaan doen omdat ik volgend jaar waarschijnlijk International Business ga studeren en dus een beetje goede kennis van de Engelste taal wil hebben.
(Ik sta trouwens voor Engels rond de 7,0)

Alvast bedankt voor jullie reacties..

Mvg Lars
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2004, 20:35
Saycheese
Saycheese is offline
Een vriendin van me heeft de zomer voor haar eindexamenjaar een twee of drieweekse cursus frans gedaan in Frankrijk, omdat ze bang was dat ze haaar examen niet zou halen. Uit haar ervaring bleek dat het vooral een hoop lol en een hoop uitgaan en een hoop strand was, en iedere ochtend een paar uurtjes les. Ze heeft uiteindelijk haar examen makkelijk gehaald, maar ze heeft niet het idee dat ze er erg veel van heeft geleerd qua frans. De zomer daarna is ze alleen voor die lol en uitgaan e.d weer twee weken Spaans gaan leren.

Een andere vriendin van me zit nu voor een jaar in Spanje om spaans te leren, en die leert er echt ontzettend veel. Na twee maanden spreekt ze al heel goed spaans.

Ik denk dus niet dat twee weken engels je kennis van die taal enorm zal opkrikken, en bovendien is het heel erg duur. Als je echt in het buitenland goed engels wilt leren, zou ik je aanraden om er een jaar tussenuit te gaan.

Bovendien moet een 7,0 gemiddeld ruim voldoende zijn om het te halen in het hoger onderwijs.
Oud 22-11-2004, 20:53
Verwijderd
Nou, ik stond gemiddeld ook een 7 voor engels, maar het niveau van engels bij International Economics & Business was erg pittig af en toe.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:18
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Als je echt zo veel motivatie hebt dat je op een soort van zomerkamp gaat, kun je net zo goed de twee jaar die je nog hebt besteden aan het beter leren van engels. Als je veel engels leest (boeken/tijdschriften) ga je vaak in sprongen vooruit.
Hoe meer je het doet, hoe makkelijker het gaat.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 22:00
Verwijderd
Zonde van 't geld, je kunt beter Engelstalige literatuur lezen en de BBC kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten