Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2002, 19:16
Verwijderd
Geen id waar dit moet, maar ja...

Wat vinden mensen toch zo leuk aan een baby?
Ik snap het niet.

Tijdens hun eerste 2 levensjaren heb je er alleen maar last van. Luiers verschonen, ze houden je uit je slaap, etc...

Van hun 2e tot hun 5e zijn ze leuk, okee. Nu kunnen ze nog niet liegen.

Van hun 5e tot 8e zijn ze nog een beetje onschuldig; hebben nog haast geen idee van wat er om hun heen gebeurt. Na hun 5e kunnen ze, zo is gebleken uit onderzoek (weet bron zo niet) kunnen ze zich verplaatsen in de gedachte van ander personen en dus kunnen ze liegen; het begin van het einde.

Van hun 9e tot de puberteit neemt de leukigheid af. Opstandig, luisteren niet meer, etc...

Na hun puberteit heb je er niks meer aan. Dan zijn ze volwassen enzo...

Dus:Waarom vinden mensen baby's zo leuk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2002, 19:22
Verwijderd
omdat ze lief zijn,het is gewoon zo,net als bij jonge dieren,die zijn ook lief.

Maar ik dnek dat t bij baby's ook is dat ze afhankelijk van je zijn(dat zien sommige mensen als last,ik niet)

Maar ik denk dat het ook een beetje nog vanuit de oertijd ofzo is, en een beetje van t voortplaningsgebeuren,een beetje natuur dat gewoon in je zit en je niks aan kan doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:15
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik zie er de aantrekkingskracht niet van, en wil dan ook in geen geval kinderen.
Oud 22-03-2002, 21:20
de abt van sion
de abt van sion is offline
Hadden jouw ouders baby's maar niet leuk gevonden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:45
DEChengst
DEChengst is offline
Kinderen zijn helemaal nooit leuk. Altijd zeuren. Niks zelf kunnen. Herrie maken. Geld kosten.

BAH

Kinderen zijn gewoon irritante zeur machines.

-Desecrator
Oud 22-03-2002, 22:45
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
de afhankelijkheid van de baby trekt veel moeders en vaders aan. Ik zie er eigenlijk de grap ook niet van in, maar dat komt wel met de jaren.
Oud 23-03-2002, 12:54
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Kinderen zijn helemaal nooit leuk. Altijd zeuren. Niks zelf kunnen. Herrie maken. Geld kosten.

BAH

-Desecrator

Het hangt ervan af hoe goed je ze opvoedt.
Oud 23-03-2002, 13:47
Flyrider
Flyrider is offline
Das toch leuk joh, als je ontzettend veel van elkaar houdt om dan samen een nieuw mens te maken... Hoe het wordt ligt voor een deel aan de opvoedng. En trouwens ook als alleenstaande ouder lijkt het me leuk om één of meer kinderen te hebben... Het is dan toch JOUW kind, lijkt me gaaf om er allerlei trekjes van jezelf en van je eventuele partner in te herkennen...
Bovendien heb je van kinderen echt niet alleen maar last hoor, ik denk dat je in normale situaties veel fantastische momenten met je kinderen zult beleven! Je krijgt liefde terug, de meeste kinderen houden toch van hun ouders (al heb je typetjes die dat nooit zullen toegeven... )
Het zal wel leuk zijn anders was de mensheid al lang uitgestorven

grtz Flyrider (heeft last van moedergevoelens )
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 13:58
Verwijderd
Het is echt leuk, iets te hebben van jezelf en je vriend(in). En natuurlijk om ervoor te zorgen dat mijn ongelooflijk waardevolle bloedlijn wordt voortgezet. Beetje dat kind naar mijn ideaalbeeld kneden, lachen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 13:58
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
t is een deel van je wat voort zal leven als jij er niet meer bent
Oud 23-03-2002, 14:02
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:
t is een deel van je wat voort zal leven als jij er niet meer bent

Ja laat ik de wereld nog jaren terroriseren met allemaal irritante en klootzakerige Desecratortjes.

-Desecrator

Oud 23-03-2002, 14:16
AMDFreak
AMDFreak is offline
Kan je zo lief knuffelen.. opschoot houden enz..
Oud 23-03-2002, 16:41
Verwijderd
Op die manier kan je je liefde laten zien van jou en je man (of vrouw). Jullie willen samen een kind, dat alleen van julie is. Samen opvoeden enzo: pure liefde denk ik.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik zie er de aantrekkingskracht niet van, en wil dan ook in geen geval kinderen.

en die kinderen jou volgens mij ook niet als ouder
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 18:02
meastrecks
meastrecks is offline
Citaat:
eddie schreef:

Dus:Waarom vinden mensen baby's zo leuk?
vraag aan je ouders

die hebben dan hele verhalen over vroeger hoe leuk en schattig je wel niet was
en dan komt het fotoboek............doe toch maar niet(mijn moeder kenende)
mzzl
Oud 23-03-2002, 18:41
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
en die kinderen jou volgens mij ook niet als ouder
Nee, want 'die kinderen' zullen nooit bestaan

Ik heb simpelweg geen interesse in kinderen, en daarom wil ik ze niet. Denk je niet dat dat een goede keuze is, gezien het feit dat een kind dat mij als moeder zou hebben niet gewenst zou zijn? Denk je nou niet dat dat in het belang is van het kind-dat-er-nooit-zal zijn?

Je zou mijn beslissing moeten toejuichen, maar in plaats daarvan ga je trieste opmerkingen maken. Dat jij nou babies aanbid wil toch niet zeggen dat iedereen dat doet?

Ik blijf lekker kindvrij, en voor mijn part fok jij er 20. Maar ga niet lopen zaniken over mijn persoonlijke beslissingen.
Oud 23-03-2002, 18:43
Verwijderd
zeg ik dat ik t je zogenaamde kinderen niet toejuig?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 10:35
Verwijderd
Kinderen zijn prachtig! Heel puur, en zo eerlijk! jammer alleen dat ze verneukt worden door de maatschappij! Maar dat ligt ook aan hoe jij ze opvoedt!

Ik wil wel heel graag kinderen, alleen nu nog niet!
Maar ik ben het zeker niet eens met de stelling dat kinderen irritant zijn en je leven verpesten ofzo...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 11:02
Verwijderd
...tenzij je natuurlijk een kind krijgt wat gewoon een rotettertje is. Die kans zit er best nog wel 'ns in namelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 18:08
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
nare man schreef:
...tenzij je natuurlijk een kind krijgt wat gewoon een rotettertje is. Die kans zit er best nog wel 'ns in namelijk.

En dan nog houdt je er als ouders van (ongelooflijk, maar waar)...
Het is gewoon een wezentje waar je ontzettend veel van houdt, en dan tellen al die slapeloze nachten en ontelbarer luiers niet meer mee (tenminste áls je ze wilt)
Oud 25-03-2002, 20:40
Verwijderd
Een kind vindt ik iets speciaals.
Ik vindt dat het een stukje van je leven is.
Het is iets van jezelf.
Waar je mischien later trots op kan zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 20:46
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Kinderen zijn prachtig! Heel puur, en zo eerlijk! jammer alleen dat ze verneukt worden door de maatschappij! Maar dat ligt ook aan hoe jij ze opvoedt!

Ik wil wel heel graag kinderen, alleen nu nog niet!
Maar ik ben het zeker niet eens met de stelling dat kinderen irritant zijn en je leven verpesten ofzo...

Ik heb je anders horen zeggen
I couldnt agree more tho
behalve 'ik wil ze nu nog niet'
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 15:02
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Hadden jouw ouders baby's maar niet leuk gevonden.
Ik heb nog nooit een positief antwoord van jou gelezen. Probeer eens iets van de andere kant te bekijken en blifj niet vasthouden aan de vastgeroeste VVD-denkbeelden!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:04
Gwenniej
Gwenniej is offline
Zijn jullie zelf nooit kind geweest?

Oud 26-03-2002, 16:42
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:

Nee... niet een van ons is vroeger ooit kind geweest... gek eigenlijk he..??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2002, 16:53
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
Helaas voor mijn ouders, en de rest van de wereld wel ja.

-Desecrator

Oud 26-03-2002, 17:02
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Helaas voor mijn ouders, en de rest van de wereld wel ja.

-Desecrator

Ach ja, zal toen wel een stuk vrolijker zijn geweest bij jullie thuis
Oud 26-03-2002, 17:02
*charm girl*
*charm girl* is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator

en jij?
Oud 26-03-2002, 17:08
*charm girl*
*charm girl* is offline
Citaat:
eddie schreef:

Van hun 2e tot hun 5e zijn ze leuk, okee. Nu kunnen ze nog niet liegen.

Van hun 5e tot 8e zijn ze nog een beetje onschuldig; hebben nog haast geen idee van wat er om hun heen gebeurt.
[/B]
Deze twee uitspraken verbazen mij nogal. Ik heb aardig wat oppaskinderen en kan met zekerheid stellen dat kinderen VOOR hun 5e jaar al geweldig goed kunnen liegen.
In deze leeftijd zijn ze nog wel vrij onschuldig, en dat is wel leuk aan ze.

Ook met uitspraak dat kinderen van 5-8 onschuldig zijn, kan ik het niet eens zijn. Waar haal je deze theorieën vandaan want de praktijk ziet er heel anders uit! Ik zeg niet dat het kleine duivels zijn maar het zijn zeker geen onschuldige engeltjes. Ze zijn ontzettend manipulatief en hard, egoistisch.

En ik HOU van kinderen echt waar! T hoeven ook geen engeltjes te zijn maar deze uitspraken vielen me echt op omdat ze helemaal niet kloppen met mijn ervaringen met kinderen (zeker niet weinig).
Oud 26-03-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
*charm girl* schreef:
Deze twee uitspraken verbazen mij nogal. Ik heb aardig wat oppaskinderen en kan met zekerheid stellen dat kinderen VOOR hun 5e jaar al geweldig goed kunnen liegen.
Dan waren ze zeker 4...

Uit Brits onderzoek is gebleken (kan helaas geen bron noemen, maar het was iig op National Geograpih Channel) dat tot hun 4e - 5e levensjaar, kinderen zich niet kunnen verplaatsen in de gedachte van andere mensen. Om te kunnen liegen is dit een vereiste. Daarom zijn ze in deze leeftijdscategorie leuk/lief/aardig etc...

Citaat:
*charm girl* schreef:

In deze leeftijd zijn ze nog wel vrij onschuldig, en dat is wel leuk aan ze.
Eens.

Citaat:
*charm girl* schreef:

Ook met uitspraak dat kinderen van 5-8 onschuldig zijn, kan ik het niet eens zijn. Waar haal je deze theorieën vandaan want de praktijk ziet er heel anders uit! Ik zeg niet dat het kleine duivels zijn maar het zijn zeker geen onschuldige engeltjes. Ze zijn ontzettend manipulatief en hard, egoistisch.
Ik zei niet dat de onschuldig waren, ik zei een beetje onschuldig. Hoe ouder ze worden, hoe meer hun onschuld afneemt. Dit komt omdat ze, zie hierboven, de mogelijkheid hebben gekregen om te liegen. Tevens, wat jij aangeeft, kunnen ze dan ook manipuleren om te krijgen wat ze willen.

Dit kunnen ze trouwens al vanaf hun geboorte. Immers, zodra het kind huilt, denken de meeste ouders: 'Och, hij/zij heeft honger...'
Dus kind denkt: 'Hee! Als ik ga huilen, krijg ik te eten.'

Citaat:
*charm girl* schreef:

En ik HOU van kinderen echt waar!
Ik ook Maar dan wel kinderen in de categorie van 1 - 5...

Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 18:07
tush
tush is offline
het is een bezegeling van de liefde tussen twee mensen
er is toch niets mooier???
+het is toch je instinct om jou geslacht voort te planten
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 19:39
Verwijderd
HMMMM...
als iedereen ECHT zow negatief is over kinderen >>> is de mensheid over een paar 10-tallen jaren uitgestorven >>> WHEEEEELP WHEEEELP
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 19:43
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Bazz schreef:
HMMMM...
als iedereen ECHT zow negatief is over kinderen >>> is de mensheid over een paar 10-tallen jaren uitgestorven
Dat zou luxe zijn

-Desecrator

Oud 26-03-2002, 20:58
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Ik heb nog nooit een positief antwoord van jou gelezen. Probeer eens iets van de andere kant te bekijken en blifj niet vasthouden aan de vastgeroeste VVD-denkbeelden!

Ik ben geen VVD-er. En al helemaal niet rechtser dan die partij.

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
eddie schreef:
Waarom vinden mensen baby's zo leuk?
Moeilijk te zeggen. Maar toen ik m'n broertjes voor het eerst vast mocht houden (was toen 11, zit dus 11 jaar verschil tussen) werd ik spontaan 'verliefd' op die twee.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 18:12
LittleMouse
LittleMouse is offline
niet zo zeuren over kids!!!we zijn nu allemaal nog te jong om daarover te praten als we ouder worden denken we er anders over!?!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
LittleMouse schreef:
niet zo zeuren over kids!!!we zijn nu allemaal nog te jong om daarover te praten als we ouder worden denken we er anders over!?!

Ik heb het ook niet over het 'krijgen' (krijgen..??) van kinderen...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 19:04
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb een hekel aan kinderen, pas vanaf een jaar of 15-16 vind ik mensen interresant. Ik vind ,mijn nichtje (1,5 jaar) best schattig voor een dagje maar ik ben toch blij als ze weer naar huis gaat. Nee ik wil geen kinderen
Oud 27-03-2002, 19:08
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
nare man schreef:

of als hij/zij dom is. damn ik zou daar echt niet tegen kunnen, ik zou het gaan mishandelen.

op zich trekt het wel een mens te hebben die je zelf kan vormen en waar je je 'kennis' ed aan kan doorgeven. maar dat weegt niet op tegen mijn afschuw van kinderen

Oud 27-03-2002, 20:00
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
LittleMouse schreef:
we zijn nu allemaal nog te jong om daarover te praten als we ouder worden denken we er anders over!?!
Nope. Ik zie absoluut niet in waarom ik opeens 'broody' zou worden als ik 'ouder' ben.

Ben jij homosexueel? Nee? [1]

Als je ouder wordt verander je wel van mening.

Een raar vraag/antwoord, vind je niet? Maar eigenlijk is het wel precies hetzelfde als wat jij zegt... Het is IMO rude om mensen te zeggen 'je veranderd wel van gedachten' - het laat zien dat je ze niet serieus neemt.

Ik heb geen hekel aan kinderen, ik heb gewoon niet genoeg interesse en 'passie' voor kinderen om ze ook zelf te willen. En IMO heeft een kind het recht op ouders die het 100% dolgraag graag willen. Alles minder is mishandeling, ook al is het dan een subtiele en passieve vorm ervan.

1] of hetrosexueel. Pas aan voor het tegenovergestelde van je sexuele voorkeur. etc.
Oud 28-03-2002, 18:39
Dark girlie14
Dark girlie14 is offline
ik vind kleine kinderen helemaal niet leuk, ik kan niet tegen al dat wenen, dat werkt me zeer vlug op mijn zenuwen.
Denk niet dat ik er 1 wil

Oud 28-03-2002, 18:45
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ook al zijn sommige kinderen heel lief, over het algemeen heb ik het gewoon niet op kleine kinderen... ik begin mensen pas leuk te vinden rond hun 18e (huh)
Tja ik kan er niks aan doen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ja ... moet ik maar net zo gelukkig zijn om een leuk lief kindje te krijgen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten