Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2004, 11:40
ilse
ilse is offline
ik post hier eigenlijk nooit meer maar lees een boel. heb nu alleen zelf wat dat ik me afvraag. ik zit al een hele tijd bij jeugdzorg. die zouden me 3 weken geleden opnieuw "in de groep gooien". en dan gister met de uitslag komen.

nou, die uitslag hadden ze nog niet, maar ze zeiden wel dat dit zo niet verder kon. ze zeiden dat jeugdzorg was voor korte begeleiding en ze dachten dat ik intensievere en langere begeleiding nodig had. nu willen ze me dus naar t riagg (ggz nu toch) sturen.

maar ik heb geen idee wat het verschil is. ik baal wel want ik praatte nu steeds met de zelfde persoon en dan moet ik nou weer helemaal opnieuw alles gaan vertellen. maar zijn er meer mensen die van Jeugdzorg naar het ggz gaan? en zo ja, wat zijn jullie ervaringen? wat is nou het grote verschil??

alvast bedankt...
Oud 13-11-2004, 12:27
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
nu willen ze me dus naar t riagg (ggz nu toch) sturen.

Onder de GGZ -Geestelijke GezondheidsZorg- vallen RIAGG’s, APZ’s (algemene psychiatrische ziekenhuizen) en PAAZ’s (psychiatrische afdelingen algemene ziekenhuizen).

Ik heb wel ervaring met switchen van hulpverleners binnen het RIAGG. Dan werd het dossier overgedragen met alle aantekeningen/ onderzoeken + een voortgangsrapport erbij gevoegd. Op die manier weten ze al wel wat van je achtergrond.

Goodluck
Oud 13-11-2004, 12:38
ilse
ilse is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-11-2004 @ 13:27 :

Onder de GGZ -Geestelijke GezondheidsZorg- vallen RIAGG’s, APZ’s (algemene psychiatrische ziekenhuizen) en PAAZ’s (psychiatrische afdelingen algemene ziekenhuizen).

Ik heb wel ervaring met switchen van hulpverleners binnen het RIAGG. Dan werd het dossier overgedragen met alle aantekeningen/ onderzoeken + een voortgangsrapport erbij gevoegd. Op die manier weten ze al wel wat van je achtergrond.

Goodluck
dat zullen ze van jeugdzorg naar dat ggz toch ook wel doen? ze hadden het over riagg en toen dat het van naa veranderd was, dus zal wel dat gedeelte zijn ofzo.

maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen jeugdzorg en t riagg? wat is er zo anders dan dat ik daar heen moet?
Oud 13-11-2004, 12:41
justhanna
justhanna is offline
Ik denk dat het ook is omdat je al 17 bent... jeugdzorg is maar tot 18... als ze nu met een behandeling bij jeugdzorg gaan beginnen moet je daar ineens mee stoppen een naar de ggz omdat je 18 bent en daar op nieuw beginnen...

en ggz is geloof ik ook inderdaad voor een langere behandeling... jeugdzorg behandelt niet zo lang...
Oud 13-11-2004, 12:45
ilse
ilse is offline
ben wel al een tijdje bij jeugdzorg, dus het is niet beginnen. maar ik heb al zo veel verteld aan die mensen dat ze natuurlijk niet opgeschreven hebben, en dat moet ik dan allemaal opnieuw gaan doen. voor de 3e keer want heb ook al een switch bij jeugdzorg gehad, toen kwamen nieuwe mensen.
Oud 13-11-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 13-11-2004 @ 13:38 :

maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen jeugdzorg en t riagg? wat is er zo anders dan dat ik daar heen moet?
Oa dus dat het riagg voor langere behandeling is en jeugdzorg niet. En misschien idd ook wel met in hun achterhoofd dat je 'al' 17 bent.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:47
ilse
ilse is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-11-2004 @ 13:45 :
Oa dus dat het riagg voor langere behandeling is en jeugdzorg niet. En misschien idd ook wel met in hun achterhoofd dat je 'al' 17 bent.
oke.
maar dat is dus hetzelfde gewoon praten enzo? bij jeugdzorg hadden ze het over langere en intensievere begeleiding. maar is dat dan gewoon meer praten?
Oud 13-11-2004, 14:09
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 13-11-2004 @ 13:47 :
oke.
maar dat is dus hetzelfde gewoon praten enzo? bij jeugdzorg hadden ze het over langere en intensievere begeleiding. maar is dat dan gewoon meer praten?
Intensiever betekent niet per definitie meer praten; het kan ook
zijn dat je bijv verschillende therapieën gaat volgen, en niet elke
therapie is enkel en alleen op praten gebasseerd.

Maar ik denk dat je het beste kan vragen aan degene(n ) die je
doorverwijzen, wat het precies inhoudt enz.
Oud 13-11-2004, 15:19
ilse
ilse is offline
Citaat:
Quiana schreef op 13-11-2004 @ 15:09 :
Intensiever betekent niet per definitie meer praten; het kan ook
zijn dat je bijv verschillende therapieën gaat volgen, en niet elke
therapie is enkel en alleen op praten gebasseerd.

Maar ik denk dat je het beste kan vragen aan degene(n ) die je
doorverwijzen, wat het precies inhoudt enz.
dat probeerde ik maar gingen toen op wat anders over en daarna hebben we het er niet meer over gehad. maar ik heb gewoon het idee dat praten een beetje helpt maar het lost voor mij niets op en ik wil dat t opgelost is. toen zeiden ze dat van t riagg, dus wist daarom niet of t alleen over praten ging.
Reageren

Regels voor berichten