[
1) Heb je er wel eens aan gedacht hulp te zoeken?
nu wel, maar vroeger niet. toen hebben me ouders me er heen gesleept... nu komt er vaak de gedachte in me op:"zal ik nou hulp zoeken?" want zoals het nu gaat gat het nog steeds niet echt lekker en ben bang dat ik er zelf niet uitkom...
2)Heb je wel eens hulp gekregen? en zo ja? waardoor? psychiater, psycholoog, groepstherapie e.d.?
ik ben naar therapie gestuurd omdat ik depressief was, tegendraads, me ouders hadden geen vat meer op me en ik deed aan am. ik heb een hulpverlener gehad *geen psychollog toch?* bij bureau jeugdzorg en ben ook nog een tijdje in gezinstherapie geweest. toen kwam er elke week een mevrouw bij ons thuis die ons hielp gezamelijke afspraken te maken en keek hoe het ging. ik ben ook een keer bij een echte psychiater geweest toen men nog moest ontdekken welke hulpverlening voor mij de beste was.
3) Welke hulpinstanties ken je allemaal?
bureau jeugdzorg, het ggz, grote beek, uhm...
4) Ben je weleens opgenomen geweest?
nope, maar ik zat er niet ver vanaf

het dreigde echt uit de hand te lopenen ik wilde zo graag van thuis weg, maar uiteindelijk is het gelukkig niet doorgegaan.
5) Als je al eens opgenomen bent geweest, of je hebt weleens hulp gekregen, schaam je je daarvoor? en zo ja; waarom?
nee ik schaam me er niet voor, ik kwam er zelf niet uit en vind het dan meer dan normaal dat je hulp zoekt. anders was ik hier waarschijnlijk vandaag niet geweest.