Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 18:51
Verwijderd
Laat jij door middel van kleding, symbolen, sieraden zien wat je politieke mening is? Denk aan plo-sjaal, vlag op jas, jodenster als ketting, een t-shirt met een opdruk van Che Guevarra etc... of ben jij je niet zo bewust van de politieke betekenis van zulke dingen en zie jij ze gewoon als een leuke accesoire of modieus kledingstuk? Of stoort het jou dat mensen dat soorten dingen dragen zonder de politieke betekenis er van te kennen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 18:55
schimmel
schimmel is offline
plo sjaal, pff, ik draag kleding zonder hun politieke betekenis te kennen
en nog nooit heeft iemand er wat gezegd, en anders ben ik het vergeten; lekker boeiend
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:03
Verwijderd
bandshirts met politieke boodschap doe ik nog wel aan maar daar houd t mee op bij mij.
en ik vind t wel goed van mensen dat ze zich in politiek verdiepen maar die mensen die met symbolen of helden lopen waarvan ze niet eens weten waar ze voor staan mogen van mij best een trap krijgen, van die mensen die een che shirtje dragen en dan vraag je: wat deed che dan dat hij op je shirt staat, en dan krijg je een antwoord als: weet ik niet maar hij is hip ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:08
Maija
Maija is offline
Citaat:
koekjes schreef op 10-11-2004 @ 20:03 :
bandshirts met politieke boodschap doe ik nog wel aan maar daar houd t mee op bij mij.
en ik vind t wel goed van mensen dat ze zich in politiek verdiepen maar die mensen die met symbolen of helden lopen waarvan ze niet eens weten waar ze voor staan mogen van mij best een trap krijgen, van die mensen die een che shirtje dragen en dan vraag je: wat deed che dan dat hij op je shirt staat, en dan krijg je een antwoord als: weet ik niet maar hij is hip ofzo
mensen met antwoorden zoals, ach ik haat vn andere mensen die denken dat ze hip zijn mar ze wteen nog niet eens wat het betkent..

en dan ook nog zeker 3 uur gaan lullen over wat het wel betekent, en hoe alto-verandwoord dt is..
Oud 10-11-2004, 19:09
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik heb een ska petje, en die draag ik dus niet alleen omdat het een extreem hip petje is, maar ook omdat zo'n hoedje een statement is.
ook heb ik een bush patch op mijn tas waar zijn ogen zijn geblokt met dollar tekens, lekker puberaal
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:23
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het meest politieke dat ooit op mijn jas heeft geplakt, was een rood lintje op wereld-AIDS-dag. En dat draag ik graag, en op dagen dat het 'hoort'.

Wat guevara betreft: ach, wie die kerel fotogenic genoeg vind om hem op een t-shirt te zetten: ga je gang. Maar ik denk dat er betere manieren zijn om je politieke kleur bekend te maken, dan via een t-shirt van che guevara/balkenende/mia de vits.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 10-11-2004 @ 20:08 :
mensen met antwoorden zoals, ach ik haat vn andere mensen die denken dat ze hip zijn mar ze wteen nog niet eens wat het betkent..

en dan ook nog zeker 3 uur gaan lullen over wat het wel betekent, en hoe alto-verandwoord dt is..
ik weet ook niet waar che voor stond daarom vroeg ik het aan hun, mja
aan de andere boeit t me ook niet echt ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:28
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
jammer dat je altijd che zien en nooit fidel
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:28
unisex
unisex is offline
Ik heb een plo-sjaal, ik ben denk ik de reincarnatie van arrafat
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:54
Verwijderd
Citaat:
unisex schreef op 10-11-2004 @ 20:28 :
ik ben denk ik de reincarnatie
een reincarnatie van arafat worden voordat terwijl hij nog leeft
en dan bedoel ik niet dat het onzeker is of hij nog leeft
ik vraag me alleen af hoe je een reincarnatie van iemand kunt worden terwijl je allebei tegelijkertijd in leven bent geweest

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:57
rodina
rodina is offline
ik had een meisje op school zitten met een Jan Peter Balkenende tshirt
Oud 10-11-2004, 20:02
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
bertbart schreef op 10-11-2004 @ 19:51 :
Laat jij door middel van kleding, symbolen, sieraden zien wat je politieke mening is? Denk aan plo-sjaal, vlag op jas, jodenster als ketting, een t-shirt met een opdruk van Che Guevarra etc... of ben jij je niet zo bewust van de politieke betekenis van zulke dingen en zie jij ze gewoon als een leuke accesoire of modieus kledingstuk? Of stoort het jou dat mensen dat soorten dingen dragen zonder de politieke betekenis er van te kennen?
Nee, maar je avatar is wel gaaf.
Oud 10-11-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 10-11-2004 @ 20:28 :
jammer dat je altijd che zien en nooit fidel
Kijk eens in mijn foto boek
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
BizZz schreef op 10-11-2004 @ 20:08 :

ze heeft wel een punt... als iemand uit mijn klas overal che optekent, en altijd kleren draagt met che erop en de tekendocent moet uitleggen wie che was ben je wel heel erg dom.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:14
unisex
unisex is offline
Citaat:
cut_off schreef op 10-11-2004 @ 20:54 :
een reincarnatie van arafat worden voordat terwijl hij nog leeft
en dan bedoel ik niet dat het onzeker is of hij nog leeft
ik vraag me alleen af hoe je een reincarnatie van iemand kunt worden terwijl je allebei tegelijkertijd in leven bent geweest
Shit, weer een illusie armer!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:19
cha0s
cha0s is offline
eh, ik heb 'n bad religion shirt dat ik best wel draag voor het gristenkruis met rode streep erdoor dat erop afgebeeld staat .
ik heb een rode communistische hoodie met lenin achterop en
verder heb ik 'n anti-monarchie spreuk op m'n spijkerjack gekladderd ooit 'ns, die nog steeds pontificaal op de achterkant pronkt.
Oud 10-11-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 10-11-2004 @ 21:19 :
eh, ik heb 'n bad religion shirt dat ik best wel draag voor het gristenkruis met rode streep erdoor dat erop afgebeeld staat .
verder heb ik 'n anti-monarchie spreuk op m'n spijkerjack gekladderd ooit 'ns, die nog steeds pontificaal op de achterkant pronkt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 21:50
Ragnar
Ragnar is offline
Mwah ik heb wel wat kleding waar je een bepaalde lading aan kunt verbinden, zoals: m'n hamer van Thor, Morbid Angel shirt met blasfemische tekensch , een iron cross op m'n jas en zo nu en dan draag ik legerbroeken.

Ik denk zelf dat mensen er meer in interpreteren dan ik er mee wens uit te dragen.

Goed, misschien dat ik hiermee niet bepaald mijn politieke linksheid (die er zeker is) uitdruk voor sommigen, maar zolang ik de zaken zelf kan verantwoorden zal ik er niet echt wakker van liggen.
Oud 10-11-2004, 21:54
Verwijderd
ik heb een shirt met de afbeelding van jezus erop en 666 erdoorheen gedrukt,maar die vind ik zo alto dat ik hem bijna niet aanheb
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:07
Poppycock
Poppycock is offline
O oepsiefloepsie helemaal vergeten,

ik heb nike air max en ik heb dat luchtruimpje rood gekleurd want dan weet IEDEREEN dat ik het niet zo op allochtonen heb.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Alatheia schreef op 10-11-2004 @ 23:07 :
O oepsiefloepsie helemaal vergeten,

ik heb nike air max en ik heb dat luchtruimpje rood gekleurd want dan weet IEDEREEN dat ik het niet zo op allochtonen heb.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:24
Teun
Teun is offline
Verder dan een PLO-shawl kom ik niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Teun schreef op 10-11-2004 @ 23:24 :
Verder dan een PLO-shawl kom ik niet.
is het NU al naar Groningen overgewaaid?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:30
Teun
Teun is offline
Citaat:
Hermione schreef op 10-11-2004 @ 23:29 :
is het NU al naar Groningen overgewaaid?
Oh Hermi, wat gevat.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Teun schreef op 10-11-2004 @ 23:30 :
Oh Hermi, wat gevat.
Niks gevat, ik heb er geen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 22:33
Teun
Teun is offline
Citaat:
Hermione schreef op 10-11-2004 @ 23:31 :
Niks gevat, ik heb er geen
Oh, wil je nog meer met me delen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Teun schreef op 10-11-2004 @ 23:33 :
Oh, wil je nog meer met me delen?
Nee, show je plo sjaal eens
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:36
Teun
Teun is offline
Citaat:
Hermione schreef op 10-11-2004 @ 23:34 :
Nee, show je plo sjaal eens
Sorry, ik doe niet aan verzoekjes.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Teun schreef op 10-11-2004 @ 23:36 :
Sorry, ik doe niet aan verzoekjes.
Dan laat ik je mijn leninshirt ook niet zien lekker puh
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:42
Teun
Teun is offline
Citaat:
Hermione schreef op 10-11-2004 @ 23:37 :
Dan laat ik je mijn leninshirt ook niet zien lekker puh
Oh shit, euh...

HMPFF
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 11:28
Verwijderd
Ik heb wel bad religion shirts waarop doorkruiste kruizen staan. Ik had een heel vetr shirt met osama bin laden er op (met het onderschrift never trust a hippie) maar die ben ik helaas kwijt geraakt ik heb ook nog wel 2 anti amerikaanse anti flag shirts liggen maar die draag ik bijna nooit meer. ik heb een overhemd ooit eens vol geklad met spreuken als: I'd rather be happy and poor than have it all and still want more. Ik heb ook nog wel een shirt van een kraakcafe dat hier vroeger in haarlem zat. ook heb ik wel wat patches die niet al te happy tegen over het chirstendom of het kapitalisme staan(choking victim no gods/ no managers). ik heb vast nog wel meer maar ik kan me het ff niet bedenken.

edit: o ja ik heb ook een balkenende boxer maar die is te klein en een anti balkenende button op mn jas
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 11:43
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 11-11-2004 @ 12:28 :
en een anti balkenende button op mn jas
die ben ik kwijt, je zou nog steeds 'n keer 'n nieuwe voor me fixen dude
Oud 11-11-2004, 12:02
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik doe in de winter een muts op om mijn solidariteit aan moslima's te betonen.
Oud 11-11-2004, 12:03
Blenderhead
Blenderhead is offline
En ook wil ik wel eens een jurk aan doen om me in te leven in de situatie van islamitische mannen. Vreemd genoeg is er elke keer alcohol om de remmingen weg te nemen.
Oud 11-11-2004, 12:14
Verwijderd
Wat ik niet snap van die Che-Guevara hype (en nou krijg ik vast een heleboel Che-fans over me heen): die gast was toch een maatje van Fidel Castro en dus slecht? Waarom zou je met die gast op je shirt willen lopen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:58
Verwijderd
Als je werkelijk politiek betrokken bent en echt iets wilt veranderen, dan zul je je toch moeten aanpassen aan in de politiek geldende kledingnormen. Met een anti-Balkenendebutton staan schreeuwen op de hoek van de straat in de kou is natuurlijk enorm stoer, maar als je echt iets wilt betekenen moet je je niet opvallend kleden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 11-11-2004 @ 12:28 :
een anti balkenende button op mn jas
die wil ik ook
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
cha0s schreef op 10-11-2004 @ 21:19 :
waarom alleen tegen christendom
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:11
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-11-2004 @ 15:17 :
waarom alleen tegen christendom
niet alleen 't grrrrrrristendom. religie in 't algemeen, maar gristentuig in het bijzonder.
Oud 11-11-2004, 15:18
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 13:58 :
Als je werkelijk politiek betrokken bent en echt iets wilt veranderen, dan zul je je toch moeten aanpassen aan in de politiek geldende kledingnormen. Met een anti-Balkenendebutton staan schreeuwen op de hoek van de straat in de kou is natuurlijk enorm stoer, maar als je echt iets wilt betekenen moet je je niet opvallend kleden.
Je kan op verschillende vlakken actief zijn waar lang niet altijd kledingnormen voor gelden.
En opzich, als je echt iets wilt betekenen sta je in Den Haag in 'n 3 delig pak net zo hard je tijd te verdoen als in vuilniszakken met slecht geschreven leuzen op de Dam.
Oud 11-11-2004, 15:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Neuh.. Wat moet ik daarmee?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:17
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Kijk eens in mijn foto boek
'veranderd nooit in bijna nooit'

Citaat:
Wat ik niet snap van die Che-Guevara hype (en nou krijg ik vast een heleboel Che-fans over me heen): die gast was toch een maatje van Fidel Castro en dus slecht? Waarom zou je met die gast op je shirt willen lopen?
Of je nou gelijk hebt of niet, is wel een erg makkelijke conclusie
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 11-11-2004 @ 16:18 :
Je kan op verschillende vlakken actief zijn waar lang niet altijd kledingnormen voor gelden.
En opzich, als je echt iets wilt betekenen sta je in Den Haag in 'n 3 delig pak net zo hard je tijd te verdoen als in vuilniszakken met slecht geschreven leuzen op de Dam.
true
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 11-11-2004 @ 12:43 :
die ben ik kwijt, je zou nog steeds 'n keer 'n nieuwe voor me fixen dude
weet ik maar volgens mij hebben ze die niet meer. als ik ward zie zal ik het hem nog eens vragen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:40
Gordijn
Gordijn is offline
Het staat dom als je hard een coole alto staat te wezen met Che op je shirt, terwijl je nou eigenlijk niet echt weet wát 'ie dan ook weer deed..

Ikzelf maak met mijn kleding e.d. geen statements, op een gegen nazi's patch na.
Oud 11-11-2004, 16:45
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 11-11-2004 @ 17:39 :
weet ik maar volgens mij hebben ze die niet meer. als ik ward zie zal ik het hem nog eens vragen
graag als je 'm ziet, vraag 'r dan meteen meerdere, als 'ie ze nog heeft.
Oud 11-11-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 11-11-2004 @ 17:45 :
graag als je 'm ziet, vraag 'r dan meteen meerdere, als 'ie ze nog heeft.
dat doe ik sowieso maar dan niet voor jou want ik heb al een hele lijst met bestellingen. ongeveer iedereen die ik ken vraagt naar die dingen aan me maar ik zal zien wat ik voor je kan doen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 11-11-2004 @ 16:18 :
Ja, maar over het algemeen veranderen demonstraties, relletjes en stakingen niet zo enorm veel.

Citaat:
Ja, maar met zo'n instelling kun je meteen wel helemaal a-politiek worden, tenzij je vindt dat anti-Balkenendebuttons gewoon modieus zijn
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:36
AngelLena
AngelLena is offline
Ik draag het zelf niet, maar ik stoor me er niet aan als anderen het wel doen.
Oud 11-11-2004, 17:40
Miles
Miles is offline
Ik heb laatst een net niet fout shirt met een allover print met Lenin, russische teksten en andere Russische dingen. Want zoveel is er niet mis met het communisme, op wát dingetjes na, natuurlijk.
Reageren

Regels voor berichten