Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 19:45
niempje..
niempje.. is offline
hi , ik ben hier al een tijdje op het forum zitten lezen maar toch heb ik iets niet terug kunnen vinden.. (sorry als dit wel is) er is al veel gezegd geweest over die bindingsangst , en blijkbaar hebben er wel veel last van ... mijn vriendje dus ook!

Ik heb hier helemaal geen problemen mee , ik heb niets liever dan een serieuze relatie.
Nu heb ik gisteren met hem gepraat omdat ik merkte dat hij afstand van me nam. Hij heeft een relatie van 3 jaar gehad en hij heeft een beetje schrik om terug in hetzelfde te vallen. Wij zijn nu iets van 2 maanden samen en ik heb er al van het begin voor gezorgd , hem zo vrij mogelijk te laten! hij zegt dat ik helemaal perfect ben , en dat hij het wel gewoon ffe kalmpjes aan wil verderdoen. Ik wil hem echter niet zo kwijt dus ik ben klaar voor alles.. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik het moet aanpakken! heeft iemand hier soms ervaring mee? of tips..
dankje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2004, 22:11
Anaïs
Anaïs is offline
Mijn vriend had dat ook in het begin, nu merk ik er niets meer van. Toen we ook zo'n 3 maanden samen waren, merkte ik dat hij vaak afwezig was. Er zat iets in zijn hoofd...

Hij was onzeker, durfde niet zo in de toekomst kijken, etc. Terwijl ik ook helemaal voor een serieuze relatie ga. Als ik iets begin met iemand, is dat de bedoeling om er echt wel iets van te maken, en liefst voor altijd.

We hebben er dan veel over gepraat, zou ik dus ook jou aanraden. Nu zijn we ondertussen 1.5j samen, en gaat alles echt wel goed.

Probeer er over te praten, te zeggen dat je hem begrijpt, of vragen dat hij het je uitlegt. Bindingsangst kan ook iets te maken hebben met angst om waaraan je je bindt kwijt te raken... Probeer er zelf niet té afschrikt door zijn, want dat was ik toch wel. Heel veel is er eigenlijk niet aan te doen, het vraagt tijd en eigenlijk ook wel wat moed van jou kant.

Succes!

p.s. iemand zei ooit: Op het hoogste moment van de passie heeft de ene verlatingsangst en de ander bindingsangst.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 22:30
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
niempje.. schreef op 19-11-2004 @ 20:45 :
Ik heb hier helemaal geen problemen mee , ik heb niets liever dan een serieuze relatie.
Oud 20-11-2004, 07:20
Mo6
Mo6 is offline
gaat wel over joh. ik heb het zelf ook omdat ik een relatie van dik 2 jaar heb gehad, maar dat kun je echt niet zomaar wegkrijgen. het is dan gewoon belangrijk dat je het accepteert, want meer kun je echt niet doen. het is een bepaalde fase die ook wel weer over gaat!
Oud 20-11-2004, 10:09
niempje..
niempje.. is offline
dank je voor jullie antwoorden al allemaal!
ik begrijp en accepteer het ook helemaal van hem. we hebben elkaar al gezegd dat we veel meer met elkaar zullen moeten praten, hij ging ook zeggen wat hij nu net voelde, en wat zijn probleem was dus dat zal al wat makkelijker voor mij zijn om hem te begrijpen. Alleen weet ik nog niet zo goed wat je net moet doen als je het kalmer aan gaat doen. ik zit nu een beetje met de schrik. van gaan we dan gewoon niet uit elkaar groeien?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:22
Cookie
Cookie is offline
nee ik denk niet dat dat gebeurt...als je nu 4 keer in de week afspreekt doe je dat nu 2 of 3 keer...dan groei je echt niet uit elkaar....zie je het al voor je.....shit ik zou vorige week naar mn vriendin gaan....agja....ze is vast vergeten dat we een relatie hebben....
Oud 21-11-2004, 14:15
niempje..
niempje.. is offline
we hebben gepraat.. en het is gedaan tussen ons!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 16:20
Cookie
Cookie is offline
aaaah jammer.....maargoed das beter dan dat het na 3 jaar was uitgegaan omdat hij het zolang voor zich had gehouden..... succes..je komt er wel overheen...
Oud 21-11-2004, 17:47
niempje..
niempje.. is offline
ja dat is idd beter , alleen heb ik nu het gevoel van dat we wel zouden kunnen verdergaan omdat hij nog gevoelens heeft voor me , maarjah het zal wet het beste voor me zijn eh..
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:05
Verwijderd
ik heb precies hetzelfde
er waren pogingen dat hij fftjes wou en toen opeens weer niet
beterschap meis
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:31
Multilot
Multilot is offline
Ik zit meer in de situatie van de jongen zegmaar...
Oud 21-11-2004, 18:32
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Multilot schreef op 21-11-2004 @ 19:31 :
Ik zit meer in de situatie van de jongen zegmaar...
das de iets betere positie....khebt t ook een klein beetje gehad.....
Oud 21-11-2004, 18:33
meisje
meisje is offline
Ik vind het niet gek wanneer je met twee maanden nog niet alles vastlegt inzake serieuze verplichtingen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:38
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
meisje schreef op 21-11-2004 @ 19:33 :
Ik vind het niet gek wanneer je met twee maanden nog niet alles vastlegt inzake serieuze verplichtingen.
licht eraan.....als je het gevoel hebt dat dit iets langdurigs is...mja...dan weet je toch wel dat het goed zit dus hoef je het ook niet vast te leggen.....your right
Oud 21-11-2004, 20:00
niempje..
niempje.. is offline
we hadden beide het gevoel dat het lang ging duren , maar hij had dus niet verwacht dat zijn gevoel van die bindingsangst ging terugkomen. en dingen vastleggen deden we helemaal niet , t was meer van we amuseren ons gewoon en we zien wel hoe t komt.. najah: ) hij heeft ook zo zijn periode gehad dat em wou en dan weer niet , maar ik heb zeg maar hem zijn kansen gegeven , en nu ben ik het gewoon beu . het is moeilijk maar je moet je ook niet ongelukkig gaan voelen eh!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 20:02
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
niempje.. schreef op 21-11-2004 @ 21:00 :
we hadden beide het gevoel dat het lang ging duren , maar hij had dus niet verwacht dat zijn gevoel van die bindingsangst ging terugkomen. en dingen vastleggen deden we helemaal niet , t was meer van we amuseren ons gewoon en we zien wel hoe t komt.. najah: ) hij heeft ook zo zijn periode gehad dat em wou en dan weer niet , maar ik heb zeg maar hem zijn kansen gegeven , en nu ben ik het gewoon beu . het is moeilijk maar je moet je ook niet ongelukkig gaan voelen eh!
er is niks mis met liefdesverdriet...tenzij je het hebt.
Oud 21-11-2004, 20:48
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 21-11-2004 @ 19:32 :
das de iets betere positie....khebt t ook een klein beetje gehad.....
mwa, ligt eraan..
Oud 22-11-2004, 12:33
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Multilot schreef op 21-11-2004 @ 21:48 :
mwa, ligt eraan..
jah idd...maar als je er van af bent is het lekker
Reageren

Regels voor berichten