Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2003, 19:43
Palmboompje
Palmboompje is offline
Hoi!
Ik heb sinds kort een nieuw vriendje, hoewel ik hem nog niet echt zo *mag* noemen.. hij heeft namelijk een soort van bindingsangst en daarom doen we het rustig aan.. Gewoon vaak afspreken etc. Maar ondanks ik hem echt heel erg leuk vind is dit toch niet helemaal wat ik zoek. Ik wil niet iedere x denken: 'als ik hem nu sms vindt hij dat zich misschien benauwend' of 'ik wacht nog wel een dagje met afspreken anders vindt hij dat misschien te serieus'. Terwijl als we afspreken het echt super leuk en gezellig is. Wat zal ik doen? Het nog een tijdje aanzien? Tegen hem zeggen dat ik toch behoefte heb aan meer vastigheid en dat we er anders maar mee moeten kappen? Of is dat egoïstisch, zou ik hem meer tijd moeten gunnen (tis pas twee weekjes aan)?
Oud 01-10-2003, 19:46
Bruut
Bruut is offline
meer tijd gunnen!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:47
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Geef het wat tijd. Laat hem wennen aan het idee dat jij zijn vriendin bent.
Maar laat het ook niet te lang duren, jij hebt ook recht om te weten waar je aan toe bent.
Oud 01-10-2003, 19:50
;-)cow:-)boeh
;-)cow:-)boeh is offline
ik zou als ik jouw was wel tegen hem zeggen dat je eigenlijk wel meer behoefte heb aan wat vastigheid, maar ook geduld hebben! dus als hij denkt van oei ik wil niet meer vastigheid dan kan je het beste nog even geduld hebben maar als het een maand duurd en hij weet het nog niet zeker dan zou ik nog is opnieuw kijken of het wel goed voor jullie is om dan verkering te hebben!!
xxx cowie
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:53
weet hij ook waardoor ie bindingsangst heeft?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:59
Last Resort
Last Resort is offline
geef het idd nog iets meer tijd, weekje of 2,3 ofzow, dan moet het toch wel een beetje zijn opgeknapt (denk ik )
Oud 01-10-2003, 20:01
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
;-)cow:-)boeh schreef op 01-10-2003 @ 20:53:
weet hij ook waardoor ie bindingsangst heeft?
ja, en ik weet het ook (gaat om zn ex, ga t alleen niet hier neer zetten als je t niet erg vindt), en het is best om iets heel lulligs en ik kan het me ook heel goed voorstellen.. majah, ik ben toch iemand anders dan zn ex?
Oud 01-10-2003, 20:15
tuurlijk ben je iemand anders als zijn ex, maar als een hele goeie vriendin je laat vallen, vertrouw je waarschijnlijk ook niet meer zo snel andere mensen terwijl het toch andere mensen zijn! gun hem echt de tijd en wees lief voor hem suc6!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 20:23
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
;-)cow:-)boeh schreef op 01-10-2003 @ 21:15:
gun hem echt de tijd en wees lief voor hem suc6!
ik wil ook lief voor hem zijn, maar weet niet goed hoe ik het moet doceren.. als ik hem iedere dag van lieve smsjes ga voorzien e.d voelt hij zich misschien wel geclaimd.. hij weet inmiddels wel wat ik wil (geen losse vage relatie) maar wat hij nou wil? Ja mij, maar hoe vaak per week? (jesus, dat klinkt dom, maar tis ff om aan te geven waar ik mee zit )
Oud 01-10-2003, 20:31
Another Way
Another Way is offline
Gewoon met rust laten. Ik bind me ook niet snel aan mensen, en als ik in zijn situatie was zou ik gewoon mn eigen ding willen doen. Niets forceren dus, praat er anders over.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 20:54
Verwijderd
wat hier boven is gezegt, ik had trouwens ergens gelezen dat bindingsangst samenhangt met verlatingsangst
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 20:58
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 01-10-2003 @ 21:54:
wat hier boven is gezegt, ik had trouwens ergens gelezen dat bindingsangst samenhangt met verlatingsangst
dat zou in zijn geval heel goed kunnen ja
Oud 01-10-2003, 21:24
alibabwe
alibabwe is offline
verstuur hem iig geen smsjes, maar bel hem gewoon op. dat is toch stuk interessanter en leuker dan wat van die digitale tekens op je display.

Zoals ik het lees hier, hou je echt van hem. Dus gun het zn tijd.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:34
Sade
Sade is offline
Je kunt ook gewoon een keer boos er om worden hoor.
Ik zit nu in eenzelfde soort situatie, alleen dan andersom. Ik ben degene die moeilijk doet. Deed. Hij heeft mij heel duidelijk op de feiten gewezen, waardoor ik na ben gaan denken.
Er over praten kan dus helpen
Oud 02-10-2003, 09:10
Punkygirl
Punkygirl is offline
Veel met hem praten en wel geduld hebben.. Anders werkt het in de tegenovergestelde richting..
Oud 02-10-2003, 10:32
Verwijderd
ik zou gewoon doen waar jij je lekker bij voelt maar hem daarbij niet te veel overladen met smsjes of emailtjes of zo - het is nog maar kort aan en hij heeft bindingsangst dus...

bij mij lijkt het altijd alsof AL mijn vriendjes bindingsangst hebben
misschien trek ik dat onbewust aan of zo...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 12:03
Manuzhai
Manuzhai is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=607135
Oud 02-10-2003, 18:51
leentjuhhh
leentjuhhh is offline
he iedereen! ik heb ook een probleempje!
ik vind een JONGEN heel erg leuk en hij
mij waarschijnlijk ook, maar euh wij zijn beiden te verlegen om naar elkaar toe te stappen. we hebben elkaars emailadres en ik zie heb ook wel vaak in de bar....
wat moet ik doen

liefs moi (k)(K)(K)
Oud 02-10-2003, 19:49
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik ben zo'n persoon. Ik heb nu een vriendin en dat gaat heel goed, maar ik heb me wel af zitten vragen of zij wel echt was wat ik zocht. Ik wil graag vrijheid hebben ook op liefdesgebied. Maar toen we het daarover hebben gehad bleek dat we op dezelfde lijn zaten, hehe.
Oud 02-10-2003, 20:05
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Offtopic:
Citaat:
leentjuhhh schreef op 02-10-2003 @ 19:51:
wat moet ik doen
Een nieuw topic beginnen of een nuttige reply hier plaatsen?

Lijkt me een moeilijk situatie. Mijn vorige vriendje (wat tevens mijn eerste was ) heeft hij zelf uitgemaakt omdat hij ook een soort bindingsangst had. Hij wilde zich nog niet binden aan een vast iemand. Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad, en ik heb er veel over proberen te praten, maar toch wilde hij de relatie beëindigen. En dat was vast het beste, achteraf denk ik niet dat het uiteindelijk aan gebleven was... Maar als ik jou was zou ik er wel goed over praten. As jullie elkaar nu begrijpen, en hij wil wel verder met jou alleen rustig aan, dan zou ik mezelf niet zo opdringen. Zo af en toe eens en SMSje ofzo? En laat hem verder het initiatief nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:53
Palmboompje
Palmboompje is offline
Ok, ik zal het nog wel ff aankijken, want hij kan er tenslotte ook weinig aandoen..

Maar wél wil ik duidelijk hebben dat we elkaar trouw zijn ondanks onze 'relatie' nog niet zo heel serieus is.. Daar hebben we namelijk niet echt iets over afgesproken en ik beschouw het als vanzelfsprekend. Weet alleen niet hoe hij erover denk en wil eigk ook niet het tegendeel ontdekken als ik hem ergens in de stad zie zoenen met een meisje ofzo..

Kan ik dit gewoon aan hem vragen (zovan; ik vroeg me af, loop ik nu eigk nog het risico jou te zien zoenen met een ander meisje? en zo ja, laten we er dan maar mee kappen) of kan ik dat beter over een paar weken vragen als het wat serieuzer is..?
Oud 04-10-2003, 17:00
Ferrum
Ferrum is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 04-10-2003 @ 17:53:

Kan ik dit gewoon aan hem vragen (zovan; ik vroeg me af, loop ik nu eigk nog het risico jou te zien zoenen met een ander meisje? en zo ja, laten we er dan maar mee kappen) of kan ik dat beter over een paar weken vragen als het wat serieuzer is..?
ik denk dat je dit wel kunt vragen. je moet toch weten waar je aan toe bent? al is jullie relatie nog niet zo serieus, dit zou voor mij wel belangrijk zijn om te weten.
Oud 05-10-2003, 12:45
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Ferrum schreef op 04-10-2003 @ 18:00:
ik denk dat je dit wel kunt vragen. je moet toch weten waar je aan toe bent? al is jullie relatie nog niet zo serieus, dit zou voor mij wel belangrijk zijn om te weten.
Mjah, dat zou voor mij ook gelden.. Maar misschien zou ik toch nog ff wachten met die vraag.. Zie het nog een tijdje aan en kijk hoe het loopt. Als alles goed gaat wordt die vraag waarschijnlijk overbodig. En anders kun je het na een maand ofzo alsnog vragen.. Ik weet niet hoe lang jullie nu al hebben, maar gezien zijn bindingsangst zou je hem met zo'n vraag wel extra kunnen wijzen op jullie relatie. Weet niet of dat nou wel zo bevordelijk is voor jullie relatie. Misschien kraam ik wel onzin uit hoor, maar zo denk ik er over
Oud 05-10-2003, 21:28
Naz
Naz is offline
je kunt het best vragen hoor.. straks ga jij er al helemaal vanuit en kom je zoals je zelf zegt hem opeens tegen aan de hand van een ander meisje.. lijkt me niet echt gezellig
Oud 06-10-2003, 08:54
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ja. Tijd gunnen. Maar als je op den duur toch dat gevoel blijft houden van; 'Ik mag hem nu niet SMSen want..', dan moet je toch voor jezelf bepalen of dit nu wel goed voor jou is. Meneer mag dan wel bindingsangstig zijn, jij hebt ook recht op duidelijkheid. Dus.
Reageren

Regels voor berichten