Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2004, 13:49
Verwijderd
Hoikennen en vrienden te maken.
Ik ben dol op uitgaan, maar wat doe je wanneer je niemand
hebt om mee uit te gaan?

Laatst gewijzigd op 08-02-2017 om 20:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2004, 13:53
C'est moi
C'est moi is offline
ik ken het. dus ben ook benieuwd!
Oud 17-11-2004, 13:56
Verwijderd
Werk je, of zit je op school? Ik kan me niet voorstellen dat je niemand kent met wie je wel eens zou kunnen uitgaan o.i.d./
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 14:00
Verwijderd
Hoi, tja,

Ik werk, ik zit op school.
Maar dat zijn mensen waar ik verder niet mee om ga en die niet
met mij omgaan. In het weekend heb ik geen vrienden,
dit komt omdat mijn vriend het net uit heeft gemaakt en
iedereen mij heeft laten vallen.
Ik heb nooit de kans gehad om iets op te bouwen met mensen.
Nu ben ik zaterdag wel met een meisje naar een cafe geweest,
maar die wil niet elke week.
Misschien moet ik hier genoegen mee nemen.
Maar ik zou eht lieft vrienden hebben die van dezelfde muziek houden, elke week uit gaan en gewoon gezellig kunnen kletsen.
melissa
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 14:05
Verwijderd
Ow op die manier. Woon je nog thuis of op kamers, want dat maakt denk ik ook wel wat uit. Mja wel heel rot dat iedereen je heeft laten vallen, waren het ook geen echte vrienden van je.

Je hebt iig iemand nu met wie je af en toe naar het cafe gaat, misschien leer je op die manier nog wel meer mensen kennen .
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 14:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
melissa schreef op 17-11-2004 @ 14:49 :
forum (...)daarom begin ik nu maar mijn eigen. (...)
Een forum is zoiets als "psychologie" of het hele scholiere.com forum met alle subfora (zoals psychologie, vraag en aanbod, exacte wetenschappen etc).
Wat jij nu hebt gemaakt het een "topic".

Maar verder ontopic;
Daarom moet je naast je verkering ook altijd je eigen leven houden. Het is absoluut GEEN argument om te zeggen dat je nooit de kans hebt gekregen leuke mensen te leren kennen en vrienden te maken omdat je verkering had. JE hebt er blijkbaar zelf voor gekozen geen mensen te leren kennen, omdat je bij je vriend(in) wilde zijn.
Uitgaan kun je ook alleen, want je bent dan niet alleen, er zijn genoeg mensen om je heen en raakt vanzelf wel in een gesprek waarschijnlijk. Je kan nieuwe mensen zoeken via verenigingen of zelfs op het internet (contact gezocht op dit forum (niet topic) bijvoorbeeld). Dat dat meisje niet elke week wil is niet zo gek, probeer van die paar keren dat ze wel wil, het beste er van te maken. Je gaat soms blijkbaar toch, dat is al een stap verder dan helemaal niet uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 14:32
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
melissa schreef op 17-11-2004 @ 15:09 :
Hoi je hebt gelijkt
Ik zou alleen nooit alleen ergens naar binnen gaan.
Ik kon eigenlijk geen vrienden houden
in mijn relatie tijd.
In de week had ik het te druk met school,
en zaterdagavond en zondag zag ik mijn vriend.
x melissa
ik heb hetzelfde gehad hoor. Ik zou ook wel wat meer (echte) vrienden willen, maja.
Oud 17-11-2004, 14:38
Verwijderd
Niet om je de les te lezen, maar als je verkering hebt, zorg dan dat je daarnaast ook nog een eigen leven hebt. Wat Fade of Light zegt dus.

Ga op zoek naar mensen, op school, op je werk, op clubs, op inet, enz. Of ga in je eentje uit en ontmoet daat mensen ('t schijnt te kunnen, al lijkt het mij niks).
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 14:39
C'est moi
C'est moi is offline
ik ken het ook maar ik zit thuis heb wel een vriend maar die werkt en voor de verder rest heb ik ook niemand. ik zit in de wa-jong en kan dus niet werken.
Oud 17-11-2004, 21:41
marla
marla is offline
Ik heb ook niet echt vriendinnen waarmee ik uit ga. Omdat ze nooit uit willen. Ik zou echt graag vrienden willen hebben waarmee ik lekker uit kan gaan.
Oud 17-11-2004, 21:53
TinyDancer
TinyDancer is offline
Ik ken het wel.. ik had ook heel erg weinig vrienden.. 1 meisje van school (die me "dumpte" na de middelbare school), mn beste vriendin had ik, en mn vriend. en zo is t echt een heel jaar gegaan, totdat het uitging met mn vriend en na een ruzie met mn beste vriendin dat ook voorbij was- toen had ik niemand meer. alleen nog mn vriendje- waar ik toen net 2 week mee had ofzo.
nou.. ja. dan voel je je eenzaam...

hmm.. wat kan je doen. ja, werk is niet echt DE manier om mensen te leren kennen, gewoon, via school is een goeie manier, ga bij een vereniging idd, een sportclub ofzo, zoek een leuke hobby. .. je moet gewoon geluk hebben.

Maar ehm.. als je je weer (toekomstige) vriend boven je nieuwe vrienden gaat stellen - dan ben ik bang dat die ook snel genoeg weer weg zijn..

Laatst gewijzigd op 17-11-2004 om 21:55.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 22:06
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-11-2004 @ 15:07 :
Je raakt vanzelf wel in gesprek
Eeehm in mijn ervaring gaat dat helemaal niet vanzelf. Niet om vervelend te doen maar meer om er op te wijzen. Zo werkt het simpelweg niet. Ik zit in een vergelijkbare situatie als de TS en ik zoek echt wel nieuwe, of juist oude mensen op. Ik heb nu wel een leuk minigroepje met mensen van m'n oude school, maar dat is dus ook niet altijd.

Maar vanzelf? Nee! Je moet echt wel een gesprek beginnen anders zit je de hele avond zo van "" . Je moet eerst nog de interesse van mensen te pakken krijgen. En dat is soms niet makkelijk. Ik kan dus best begrijpen dat Melissa daar moeite mee heeft.

Tegen Melissa zelf zou ik willen zeggen, zoek gewoon eens wat nieuwe mensen of juist oude kennissen op. Vooral bij oude kennissen heb je nog wel s behoorlijk wat bij te praten (ik ken het. Ik dam altijd op maandag en normaal ben ik daar voor 11 uur wel weg. Toen we tegen een team met oude vrienden erin moesten werd het opeens 12 uur). Bij nieuwe mensen moet je gewoon de andere nieuwelingen opzoeken.

Laatst gewijzigd op 17-11-2004 om 22:10.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 22:11
appeltjepeertje
appeltjepeertje is offline
Ga bij weet ik veel wat voor club/vereniging/sport of wat dan ook, en probeer s een praatje te maken met mensen in de winkel of in de trein (zo heb ik al 2 vrienden gemaakt!) als je er echt voor open staat reageren mensen ook veel sneller op je, ook als je alleen op stap gaat! En er natuurlijk voor zorgen dat je als je weer een nieuwe vriend krijgt je vrienden nooooit meer uit het oog verliest! hoop dat je dr wat aan hebt
Oud 17-11-2004, 22:31
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Tering, dat ken ik.. Na mijn lange relatie besefte ik ook dak eigenlijk al mn vrienden ben kwijtgeraakt. Echt niet leuk. Heb er wel van geleerd en zal int vervolg mn vriendje nooit belangrijker gaan vinden als mn vrienden. Mijn tip, nou ja tip gewoon een mededeling: Vrienden komen echt wel vanzelf (dacht altijd van niet maar als je ook maar een beetje aardig ben moet dat wel lukken), school is een makkelijke plek waar je zat mensen ontmoet waar je mee uit kunt gaan. En het lijkt me logisch dat je wel is een gesprek moet beginnen, maar is dat zo raar? Je moet toch wat van jezelf laten horen willen ze je leren kennen toch..
Oud 17-11-2004, 22:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Daboman schreef op 17-11-2004 @ 23:06 :
Eeehm in mijn ervaring gaat dat helemaal niet vanzelf. Niet om vervelend te doen maar meer om er op te wijzen. Zo werkt het simpelweg niet. Ik zit in een vergelijkbare situatie als de TS en ik zoek echt wel nieuwe, of juist oude mensen op. Ik heb nu wel een leuk minigroepje met mensen van m'n oude school, maar dat is dus ook niet altijd.

Maar vanzelf? Nee! Je moet echt wel een gesprek beginnen anders zit je de hele avond zo van "" . Je moet eerst nog de interesse van mensen te pakken krijgen. En dat is soms niet makkelijk. Ik kan dus best begrijpen dat Melissa daar moeite mee heeft.

Tegen Melissa zelf zou ik willen zeggen, zoek gewoon eens wat nieuwe mensen of juist oude kennissen op. Vooral bij oude kennissen heb je nog wel s behoorlijk wat bij te praten (ik ken het. Ik dam altijd op maandag en normaal ben ik daar voor 11 uur wel weg. Toen we tegen een team met oude vrienden erin moesten werd het opeens 12 uur). Bij nieuwe mensen moet je gewoon de andere nieuwelingen opzoeken.
Een zeer terechte reactie Het ligt er ook aan hoe je zelf bent. Voor sommigen gaat het vanzelf, voor anderen kost het moeite. Het heeft er ook maar net mee te maken wie er zijn (ze kunnen ook tegen jou aan praten) of hoeveel alcohol je ophebt (lol?)
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 00:52
Shitonya
Shitonya is offline
hmm zo zie je maar weer het gevolg van teveel tijd aan je vriend besteden. Dan verwatert je relatie's met anderen mensen

wijze les: kleef jezelf niet vast een je vriend elke week, maar neem ook wat tijd voor jezelf om nog een leven naast je vriend op te bouwen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 08:57
Verwijderd
Alvast bedankt voor alle reacties,
ik hoop dat er nog veel meer komen.
liefs melissa
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 10:37
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Wow ik eb precies het omgekeerde
ik kan een relatie moeilijk behouden omdat ik altijd dingen doe met vrienden, maar andere uiterste bestaat dus ook
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 17:36
marla
marla is offline
Ik heb wel geprobeerd nieuwe vrienden te maken, ik zit nu op fittness, maar das echt niet zo makkelijk. Ik zit 1 avond van de week op school. daar heb ik wel veel contact met andere meiden. maar voor de rest van de week zie ik hun nooit, omdat ze allemaal hartstikke ver weg wonen.
Oud 18-11-2004, 20:35
Verwijderd
Ja, de mensen uit mijn klas wonen ook
allemaal ver weg. Dat vind ik erg jammer, vooral
omdat ik ook de enige ben die op kamers woon.
melissa
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 18:38
Verwijderd
Ga online games spelen, krijg je allemaal online vrienden en hoef je niet meer naar buiten.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 19:41
Verwijderd
Zoals al gezegt: onderneem dingen, ga ergens heen, zoek desnoods via contact gezocht op dit forum msn-maatjes uit je buurt om mee uit te gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 22:33
boer
boer is offline
toch gewoon op kamers gaan en dan bij een studentenvereniging gaan, die zijn volgens mij om andere studenten te leren kennen en mee uit te gaan
Oud 20-11-2004, 22:21
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Zoals boer zegt: Ga idd naar een studentenvereniging, dat is echt de manier om mensen te leren kennen, en daar leuke dingen mee te gaan doen.
Oud 02-12-2004, 10:00
Ratbout
Ratbout is offline
IK heb dit probleem ook heel erg..5 maanden geleden maakte janine het uit, en ik had helemaal niets meer. Al mijn vrienden waren ondertussen ook haar vrienden, en in amsterdam, waar ik op kamers zit, had ik niets opgebouwd omdat ik altijd met me meisje was.

Nu ga ik steeds vaker uit met de jongens van basketbal, en ik ga wel eens shoppen met een goede vriendin van me, maar die woont nu in groningen >_<

Ook ben ik weer gaan roleplayen met vrienden van de basis en middelbare school elke zondag.

Nu begin ik langzaam weer een beetje een sociaal leven te hebben, maar het is nog wel mager. Ik voel me nog steeds alleen, en zeker op mijn kamer in amsterdam.

Doordat ik eigenlijk nog steeds in de put zit over geen vriendin hebben ga ik nauwelijks naar college, wat natuurlijk averechts werkt, omdat ik juist in het begin van het jaar een vriendschap aan het opbouwen was met een klasgenoot van me. stom stom stom.

Meh, laten we iets afspreken, ik heb ook gezelschap nodig..
Oud 02-12-2004, 10:02
Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-11-2004 @ 19:38 :
Ga online games spelen, krijg je allemaal online vrienden en hoef je niet meer naar buiten.

en omfg LOL >_< Das precies wat ik aan het doen ben! niet handig duz..

http://gunbound.net
Reageren

Regels voor berichten