Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Een poging: Als jij het erg vind om te falen of bang bent om te falen. In situaties waarin je eigenlijk moet "presteren", zoals op school met proefwerken etc. Met rijlessen of op je werk. Iemand die ik ken heeft het ook. Als je het zelf niet hebt kun je je daarbij eigenlijk niks voorstellen. Maar wel vreemd dat iemand tegen jou zegt dat je faalangst hebt terwijl je zelf van niks weet. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Succesangst lijkt me niet hetzelfde als faalangst. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb geloof ik wel een soort van faalangst, als ik de beurt krijg in de klas krijg ik echt geen woord meer uit mijn mond, dan word ik gelijk helemaal zenuwachtig en kan ik niet meer helder nadenken. Ook al weet ik bij anderen precies het goede antwoord, op dat moment zit mijn hoofd op slot. Ik weet ook niet precies hoe dat komt, maar heeft denk ik toch te maken met onzekerheid en zo ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() maar op sociaal gebied ligt het dan weer net andersom eigenlijk, in nieuwe groepen durf ik vrijwel niks te zeggen
||
Citaat:
Ik ben ook zo stom om extra rare dingen te gaan zeggen als ik in de buurt ben van mensen die al op mij neerkijken en mij een dom wicht vinden ![]() Maar dat heeft niets met faalangst te maken, geloof ik ![]() Bij ons op school kun je trouwens een faalangsttest doen, geloof ik, misschien moet je (Luka) daar eens naar vragen.
||
![]() |
Citaat:
Maar dat van de kassa herken ik jah! Ik ben in de supermarkt ook altijd bang dat mensen mij voor willen laten in de rij, omdat ik dan niet weet wat ik moet zeggen. En dan heb ik de neiging om 'neehoor, bedankt' te zeggen, omdat dat geen verplichtingen schept, maar dat vind ik dan eigenlijk ook weer stom, dus wordt het altijd iets er tussenin met als gevolg dat ik me doodschaam en hoop die mensen nooit meer te zien.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Faalangst enquête Floortje-1996_ | 1 | 07-05-2014 15:51 | |
Psychologie |
Gratis coaching voor faalangstige gevoelens Petra000 | 6 | 07-03-2011 15:50 | |
Psychologie |