Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2002, 19:32
Verwijderd
Ik hoorde van iemand dat er een vervolg op LOTR kwam en dat het simmariloion heette. Maar wie weet hier meer van?
[ ] Weet niet waar het hoort[/ ]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2002, 19:33
Amidala
Amidala is offline
t hoort op Film&TV......
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 19:39
Kupu
Kupu is offline
Ja, het is eigenlijk meer een deel dat eraan vooraf gaat. Het boek de Silmarillion beschrijft eigenlijk de gehele geschiedenis van Middel-Aarde voor de avonturen van Bilbo in 'de Hobbit', en de avonturen van Frodo, in 'In de ban van de Ring'. Maar bijvoorbeeld de oorlog waarin Sauron van de ring ontdaan wordt, wordt uitvoerig beschreven in de Silmarillion

Maar voor zover ik weet wordt die niet verfilmd, als je dat bedoelde. Gaat ook wat moeilijk omdat het niet 1 verhaal is voor zover ik weet. Wel meende ik dat ik es ergens gezien heb dat de avonturen van Giles of Ham verfilmd gaan worden. Das ook een verhaal van Tolkien, maar ik kan hier nu niets meer over vinden...

Maar als je alles tot in detai wilt weten moet je bij Dark Angel of Chimera zijn d8 ik...
Oud 02-06-2002, 19:39
Kupu
Kupu is offline
Oh ja en het vervolg op de film heet The Two Towers... daar is al een trailer van te downloaden. En die komt deze kerst ergens uit. 19 december of zo.
Oud 02-06-2002, 19:40
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Amidala schreef:
t hoort op Film&TV......
Kunst en Literatuur?
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Amidala schreef:
t hoort op Film&TV......
het is een boek
Met citaat reageren
miro
miro is offline
Citaat:
heavinly schreef:

Kunst en Literatuur?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Kupu schreef:
Ja, het is eigenlijk meer een deel dat eraan vooraf gaat. Het boek de Silmarillion beschrijft eigenlijk de gehele geschiedenis van Middel-Aarde voor de avonturen van Bilbo in 'de Hobbit', en de avonturen van Frodo, in 'In de ban van de Ring'. Maar bijvoorbeeld de oorlog waarin Sauron van de ring ontdaan wordt, wordt uitvoerig beschreven in de Silmarillion

Maar voor zover ik weet wordt die niet verfilmd, als je dat bedoelde. Gaat ook wat moeilijk omdat het niet 1 verhaal is voor zover ik weet. Wel meende ik dat ik es ergens gezien heb dat de avonturen van Giles of Ham verfilmd gaan worden. Das ook een verhaal van Tolkien, maar ik kan hier nu niets meer over vinden...

Maar als je alles tot in detai wilt weten moet je bij Dark Angel of Chimera zijn d8 ik...
Maar Tolkien is toch al dood?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 19:48
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Ja maar hij had het grootste deel al af, en de rest is afgeschreven door kenners van Tolkien. Maar dat weet k ook niet precies hoor
Oud 02-06-2002, 19:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

het is een boek
Ik denk niet dat hij het boek bedoelt, aangezien dat al eeuwen uit is.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 20:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Kupu schreef:

Oh, je hebt het prima uitgelegd hoor.

Ik denk niet dat er een verfilming van de Sil komt. Het is voor niet-fanatiekelingen niet echt bijzonder interessant, en inderdaad een samenraapsel van verhalen. Het boek beslaat de hele tijdsspanne van de schepping van Arda tot het begin van de Hobbit. Beetje veel voor een film
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 22:03
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Ik denk niet dat er een verfilming van de Sil komt. Het is voor niet-fanatiekelingen niet echt bijzonder interessant, en inderdaad een samenraapsel van verhalen. Het boek beslaat de hele tijdsspanne van de schepping van Arda tot het begin van de Hobbit. Beetje veel voor een film
Het is toch zo dat JRRT (de auteur dus) alleen een heeele hoop aantekeningen had gemaakt voor de Silmarillion, maar nooit werkelijk een boek schreef, en dat zijn zoon dat deed die alles bijeen propte?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 23:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Socratesss schreef:

Het is toch zo dat JRRT (de auteur dus) alleen een heeele hoop aantekeningen had gemaakt voor de Silmarillion, maar nooit werkelijk een boek schreef, en dat zijn zoon dat deed die alles bijeen propte?
Nja. Min of meer. The Sil is wel aardig een aaneengesloten verhaal, dit i.t.t. Unfinished Tales wat echt een (redelijk oninteressant IMHO) samenraapsel is.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 14:28
Amidala
Amidala is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

het is een boek

Was even in de war... Kan gebeuren. Toch?
Leek me raar dat er een vervolg zou komen aangezien de schrijver al dood is, maarja, dat had ik fout gedacht...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Amidala schreef:

Was even in de war... Kan gebeuren. Toch?
Leek me raar dat er een vervolg zou komen aangezien de schrijver al dood is, maarja, dat had ik fout gedacht...
Tis ook allang uit.

De Silmarillion is al eeuwen geleden uitgegeven (wij hebben de versie uit 1981) en 't zijn idd de aantekeningen van Tolkien, door zijn zoon in een beetje beter uitgeefbare versie gegoten. Wat errug cool is
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:27
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Het lijkt me op zich wel mooi om zon het onstaan van Arda en van de rondzwervingen van de Elfen, de ringen en de Ringen en Sauron en blablablabla... maar dat is denk ik niet te verfilmen.
Oud 04-06-2002, 12:48
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Dus?
Reageren

Regels voor berichten