Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nee maar serieus, wat is de zin van het leven? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: Zeker ken ik dat wel. Tot een jaar geleden ongeveer de vader van een vriend van me zelfmoord pleegde, en ik zag en zelf voelde hoeveel verdriet dat iemand kan doen. Niet dat ik hem veroordeel, hij had er goede redenen voor, en zijn gezin kan 1000-en-1 redenen verzinnen waarom. Maar je doet een hoop mensen pijn, en als het goed is komt er na regen altijd zonneschijn. Ik leef al tijden in een klotperiode, maar geniet extra van de leuke dingen, zoals verjaardagen, een tvprogramma, een liedje etc. Succes ermee |
![]() |
|
Ik ken het wel. Soms is het gewoon een opwelling. Maar als je serieus een leven hebt waarin je je niet gelukkig voelt moet je daar wat aan doen. Dat heb ik ook gedaan. Verwacht ook niet dat je gelijk wat vindt. In 3 jaar tijd ben ik gegaan van veel nepvrienden en nergens zin in hebben en nooit het huis uitgaan naar een tijd waarin ik plaatsen heb waar ik me thuis voel en waar ik gewoon mezelf kan zijn en bijna elke avond weg zijn.
Kortom, als je je eens kut voelt is dat natuurlijk geen probleem. Als je een kutleven hebt is dat nog niet eens zo'n probleem. Het wordt pas een probleem wanneer je daar niets aan probeert te doen. Ik vind trouwens dat als het alleen maar af en toe is, dat je niets hebt om je zorgen over te maken; dat heeft iedereen wel eens.
||
Citaat:
Wat de rest betreft; er valt niet zoveel over te discusseren. Zoals Accda en de Munnik al eens zongen: Het leven is wat je gebeurd, terwilj je and're plannen maakt. Je moet het leven niet plannen, over de zin van het leven nadenken schiet eveneens heel weinig op. Misschien is er geen zin, maar je moet je eigen ingeving erin verwerken. Genoeg op je gevoel afgaan helpt het leven dikwijls makkelijker te maken. Succes!
||
Citaat:
Laat die songtekst maar autobiografisch zijn, en schrijf die van jezelf, met eigen woorden.
|
Nee, ik herken het niet in mezelf, maar wel bij mijn broertje. Hij heeft zo goed als geen echte vrienden gehad, heeft nauwelijks tot geen sociale contacten - gemiddeld een keer per week een kort gesprek met mij en gemiddeld een paar keer per jaar een echt goed gesprek met mijn ouders-,en van een gesprek met een meid, laat staan relatie is al helemaal iets waar hij alleen maar van kan dromen. En een teruggetrokken leventje op zijn kamer duurt ook al een paar jaar.
Zou je dan graag zo lang mogelijk leven? Nee, natuurlijk niet. Hij loopt dan ook altijd te zeiken dat ie zichzelf van kant gaat maken. Maar dat zie ik hem zo gauw niet doen. Mensen die altijd lopen te zaniken dat ze zelfmoord plegen, omdat het leven voor hen geen nut heeft ofzo, zijn de grootste zeikers/praatjesmaker die ik me kan bedenken. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Overig is zo'n schreeuw om hulp niet alleen uit aandacht, en je moet eens weten hoeveel van deze 'praatjesmakers' het uiteiendelijk ook gewoon doen... Zonde dat zij bestempelt worden met aandacht vrager of iets dergelijks. Wanneer we ze gewoon serieus nemen, en naar ze willen luisteren zou het al een hoop schelen. Grtjs.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #86, deel 2 Spelleider | 500 | 26-06-2011 21:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |