Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In de bijbel staat grof gezegd o.a. als ik me niet vergis dat wij niet moeten denken het beter te kunnen dan Hij en dat met Hem niet te spotten valt. Genetische manipulatie en biotechnologie zijn eigenlijk vormen van God tarten.
Zometeen zal ik even gaan zoeken, de kans is klein dat ik wat vind, maar ik probeer het. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast wil je het ook nog eens beter doen dan de Heer, dat stelt Hij ook niet zo op prijs, zie ook Spreuken 3, verzen 5, 6 en 7:'Vertrouw op de Heer met heel je hart/en wees niet eigenzinnig./Houd de Heer alles voor ogen/bij alles wat je doet,/dan baant hij voor jou de weg./Wees niet eigenwijs,/heb ontzag voor de Heer,/en ga het kwaad uit de weg.' Spreuken en Psalmen staan trouwens vol met bruikbare verzen, maar ik heb geen zin om ze allemaal te citeren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is wel meer kritiek op te leveren, ik gaf enkel even mijn interpretatie van de bijbel en wat citaten. Laten we hier geen discussie voeren over het al dan niet waar zijn van bijbelse teksten of het bestaan van God. |
![]() |
||
Citaat:
gun uw naasten het daglicht gelijk uzelf is ook een vers ergens he
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Bijbels gezien?
We staan voor het groote ethische biotechnologie-vraagstuk en jij wilt advies vragen aan een taliban-in-het-kwadraat volkje welke 5000 jaar geleden niets anders dan schapen hoeden en oorlog voeren deed?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Lijkt me logisch dat ze dat niet weten. Ten eerste hadden die mensen dus ook normen en waarden velen malen erger dan de taliban. Zoals je dochter als slaaf verkopen aan de man die haar verkracht.
En wat weten die mensen in godsnaam van biotechnologie, ook helemaal niets. Het gaat er dus helemaal niet om dat ze 5000 jaar geleden leefden, het gaat erom dat ze wel zeer vreselijk zijn om naar te kijken terwijl wij met al onze filosofische en ethische wijsheid voor dit vraagstuk staan.
||
Citaat:
het argument dat religieuze werken als moraalgever uit de tijd zijn is correct, aangezien het gebaseert is op de gangbare moraal van eeuwen en eeuwen terug.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Het Grote Links Topic RayMania | 30 | 27-02-2019 14:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 | |
[ANW] Biotechnologie BT | 2 | 14-03-2005 09:15 | |
Algemene schoolzaken |
Wat was/is/word je PWS-onderwerp? Marloeske | 156 | 14-11-2004 20:56 | |
genetische manipulatie sy'rai | 7 | 19-11-2002 13:06 | |
Algemene schoolzaken |
biotechnologie Kl@proosje | 0 | 28-01-2002 12:37 |