Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 13:24
rodina
rodina is offline
Houd jij van eten? Ben je een ware bourgondier? Sta je zelf regelmatig achter het fornuis of zijn de magnetronmaaltijden van de Appie toch wel erg verleidelijk?
Houden je culinaire hoogstandjes op bij gebakken eieren en aangebrande aardappels? Of draai je je hand niet om voor een uitgebreid 5 gangen diner?

Als je uit eten gaat aan wat voor voorwaarden behoort je personeel, je restaurantje en je voedsel te voldoen? Minimaal 3 flessen champagne op tafel en 5 liter sangria of neem je genoegen met een karafje water? Wat vind jij leuke tentjes om te eten?
Oud 19-11-2004, 13:46
Verwijderd
Houd jij van eten?
Jazeker
Ben je een ware bourgondier?
waar niet.
Sta je zelf regelmatig achter het fornuis of zijn de magnetronmaaltijden van de Appie toch wel erg verleidelijk?
Ik kook 1x per week, meestal nieuwe dingen die ik nog niet gekookt heb.
Houden je culinaire hoogstandjes op bij gebakken eieren en aangebrande aardappels? Of draai je je hand niet om voor een uitgebreid 5 gangen diner?
5 gangen gaat me iets te ver maar ik maak meestal wel iets moeilijkere dingen dan een gebakken ei

Als je uit eten gaat aan wat voor voorwaarden behoort je personeel, je restaurantje en je voedsel te voldoen? Minimaal 3 flessen champagne op tafel en 5 liter sangria of neem je genoegen met een karafje water?
zolang het eten goed is en de sfeer gezellig is en dr wat mensen zitten vind ik het allemaal best
Wat vind jij leuke tentjes om te eten?
pizzaria's zijn altijd wel gezellig, meestal de wat kleinere tentjes zijn goeed. het hangt van het restaurantje af
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 19-11-2004 @ 14:24 :
Houd jij van eten? Ben je een ware bourgondier? Sta je zelf regelmatig achter het fornuis of zijn de magnetronmaaltijden van de Appie toch wel erg verleidelijk?

Als je uit eten gaat aan wat voor voorwaarden behoort je personeel, je restaurantje en je voedsel te voldoen? Minimaal 3 flessen champagne op tafel en 5 liter sangria of neem je genoegen met een karafje water? Wat vind jij leuke tentjes om te eten?
Ik geef veel te veel geld uit aan uit eten gaan. Sangria vind ik goor, ik wil op z'n minst een goede Merlot of iets dergelijks. Gelukkig hoeft dat niet per se duur te zijn. Leuke tentjes om te eten.. Harkema is leuk (Nes), tapastentjes zijn altijd goed, in Amersfoort: tot2007, in Amsterdam Bice (wel aan de prijs..) er is zoveel leuks.

Ik hou zelf ook van koken. Magnetronmaaltijden ben ik geen fan van. Ik heb een knoflookfetisj dus als je bij mij komt eten stink je. Ohja, ik ben vegetariër, maar vegetarisch koken is niet moeilijk, zoals veel vleeseters denken. Er zijn oneindig veel mogelijkheden.
Personeel, tja, maakt me niet echt veel uit, zolang je maar niet uren hoeft te wachten of afgebekt wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:08
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Houd jij van eten?

-wie niet?

-liever meer a la jamie oliver dan doorgekookt eten

Sta je zelf regelmatig achter het fornuis of zijn de magnetronmaaltijden van de Appie toch wel erg verleidelijk?

-ik kook liever niet, teveel moeite. mensen mogel wel altijd voor mij koken natuurlijk.

Houden je culinaire hoogstandjes op bij gebakken eieren en aangebrande aardappels?

- ik kan wel kookboek instructies volgen als ik wil

Of draai je je hand niet om voor een uitgebreid 5 gangen diner?

- ik niet, maar ik eet ze wel graag

Als je uit eten gaat aan wat voor voorwaarden behoort je personeel, je restaurantje en je voedsel te voldoen? Minimaal 3 flessen champagne op tafel en 5 liter sangria of neem je genoegen met een karafje water?

- snelle adequate bediening is altijd wel handig, met rode wijn en soms champagne maar dan wel la veuve cliqout en wat spa rood erbij.

Wat vind jij leuke tentjes om te eten?

- dulac in amsterdam
- the garlic queen
- tashin deleg tibetaans
- marokkaan op jan piet
- mister cumbo
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:12
Verwijderd
CB's momma is de beste kokkin van Amsterdam en omstreken
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:14
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
damn right
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:24
Glory
Glory is offline
Citaat:
Hermione schreef op 19-11-2004 @ 15:00 :
-verhaal-
Ik ook.
Ik ga vaak uiteten, dat heb ik van mijn ouders overgenomen. Ik ben alleen overgevoelig voor knoflook dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Oud 19-11-2004, 14:57
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Houd jij van eten?
-jah zeker wel
-nee dat ook weer nietSta je zelf regelmatig achter het fornuis of zijn de magnetronmaaltijden van de Appie toch wel erg verleidelijk?
-ik kan niet koken, ik laat alles aanbranden. Mijn omgeving vindt dat erg schokkend, want blijkbaar schijnt iedereen wel te kunnen koken
ik kook niet..

ik ga nooit uit eten, heel af en toe maar..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:36
Verwijderd
ik eet eigenlijk veel te slecht. bijvoorbeeld moet ik op dit moment nog gaan ontbijten. ik ga nooit uit eten maar als ik uit eten zou gaan dan wil ik snel veel bier en veel vreten. ik kan zelf niet echt goed koken ofzo. pannakoeken, eieren en dergelijke simpele zooi kan ik wel maar daarna wordt het moeilijk
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:37
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik eet graag, en bij tijd en wijlen kook ik ook graag. Ik bak graag ei, 's ochtends maar haal ook vaak magnetron mousaka. Bij het eten drink ik veelal water en/óf wijn. Uit eten veelal in "studenten" restaurants of iets soortgelijks.
Oud 19-11-2004, 16:47
Avelon
Avelon is offline
lekker tapas eten en zelfs af en toe naar de sushi bar, heerlijk. helaas staat mijn inkomen daar meestal niet echt achter. ik vind het wel ok om samen wat te koken maar voor mezelf kook ik nooit. dan trakteer ik mezelf wel op een tosti met ketchup, ovenpizza of magnetron maaltijd. als ontbijt vind ik drinkontbijt wl handig en als ik nog wat chips heb, dan neem ik die dr maar bij.
Oud 19-11-2004, 16:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Houd jij van eten?
-ontzettend.

-eh nee.

-ik kook zo af en toe es. heb kookboeken om japans voer klaar te maken maar meestal heb ik geen zin. verder vind ik junkfood en afhaalchinees ook goed te eten.

-als ik mn kookboeken erbij heb lukt t me allemaal wel, maar ik ben niet echt een keukenprinsesje ofzo.

Als je uit eten gaat aan wat voor voorwaarden behoort je personeel, je restaurantje en je voedsel te voldoen?
-ik wil snel geholpen worden, wachten vind ik vervelend. en euhm. ik hou wel van mexicaans, grieks en japans. meer eisen heb ik niet echt. als de drank maar geen goedkope 2e-rangs rotzooi is en het personeel een beetje vriendelijk enzo.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:51
mixtape
mixtape is offline
Nee ik ben wat dat betreft een trutje want ik lust niks.. nou ja.. veel niet. En koken doe ik al helemaal niet, een eitje bakken lukt nog net

Maarrr, dat wil en ga ik wel leren en dan ga ik denk ik ook wat gevarieërder eten. En gezonder, want dat is nu ook een ramp.

Ik ga ook niet vaak uit eten, maar dat is ook wel goed voor de inhoud van m'n portemenee
Oud 20-11-2004, 00:55
Aine
Aine is offline
Een magnetronaaltijd van de appie is soms zeker handig en lekker snel. Toch kook ik ook wel als ik tijd heb en dat smaakt toch veel beter, alleen het is zoveel werk. Op het moment heb ik nog geen magnetron op mijn kamer, dus ik kok bijna elke evond wel zelf, alleen hoe ik het meestal makkelijk. Ik hou wel van lekker eten.
Oud 23-11-2004, 15:48
Verwijderd
ik snap dat niet hoor, magnetronvoer is echt goor en ongezond
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 19-11-2004 @ 14:24 :

Ja, ik hou wel van eten, maar om nu te zeggen bourgondier, nee. Ik sta niet zo vaak te koken omdat ik heel lui ben en groot fan van de pizza van dr oetker (die met tonijn). Ik kán wel heel lekker koken maar dan moet ik het willen. Ik denk aan Grieks en Italiaans. Maar als ik kook is het voor vrienden met kaarslicht en alles erop en eraan.

Uit eten. Wel in goede restaurants en zo. Ik drink nooit alchohol bij mn eten. Ik drink sowieso geen wijn of bier. En zeker geen champagne. Meestal spa blauw. Parc Central in Vlissingen vind ik wel leuk, en Nummertje 7 hier in Middelburg. Maar dat kent niemand natuurlijk. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 23-11-2004 @ 19:34 :
Ja, ik hou wel van eten, maar om nu te zeggen bourgondier, nee. Ik sta niet zo vaak te koken omdat ik heel lui ben en groot fan van de pizza van dr oetker (die met tonijn). Ik kán wel heel lekker koken maar dan moet ik het willen. Ik denk aan Grieks en Italiaans. Maar als ik kook is het voor vrienden met kaarslicht en alles erop en eraan.

Uit eten. Wel in goede restaurants en zo. Ik drink nooit alchohol bij mn eten. Ik drink sowieso geen wijn of bier. En zeker geen champagne. Meestal spa blauw. Parc Central in Vlissingen vind ik wel leuk, en Nummertje 7 hier in Middelburg. Maar dat kent niemand natuurlijk. *zucht*
Laat ik nummertje 7 nou net kennen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 23-11-2004 @ 19:35 :
Laat ik nummertje 7 nou net kennen

De keuken is er wel achteruit gegaan hoor, sinds ze een andere kok hebben. Maar het is nog steeds leuk. Om nog maar een paar tentjes te noemen: Ten Wijngaard (wel een beetje overdreven sjiek gedoe soms), De Kameel en soms ga ik ook wel eens in Brooklyn eten met vriendinnen. Ken je die ook?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 23-11-2004 @ 19:37 :

De keuken is er wel achteruit gegaan hoor, sinds ze een andere kok hebben. Maar het is nog steeds leuk. Om nog maar een paar tentjes te noemen: Ten Wijngaard (wel een beetje overdreven sjiek gedoe soms), De Kameel en soms ga ik ook wel eens in Brooklyn eten met vriendinnen. Ken je die ook?
Nee, alleen Nummertje 7. Een vriendin van me woonde daar recht tegenover.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 23-11-2004 @ 19:40 :
Nee, alleen Nummertje 7. Een vriendin van me woonden daar recht tegenover.
Misschien ken ik haar wel!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:10
grandmommy
grandmommy is offline
ik houd van eten, van allerlei eten.
Oud 24-11-2004, 06:43
Apomes
Apomes is offline
Ik hou van eten, ik haat eten.

Ik moet elke week op controle gaan voor mijn eetpatroon enzo, dat zal wel genoeg zeggen .

Oud 24-11-2004, 09:47
nps
nps is offline
ik hou echt van lekker eten, ik vind het ook leuk om te koken en dingetjes uit te proberen

mijn vriend kan ook heel goed koken dus dat is heel chill
Oud 24-11-2004, 10:06
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Oud 24-11-2004, 12:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
owja, magnetron-maaltijden vind ik vies en ik kook / eet ook niet zo graag uit van die honig-doosjes met instant-saus-poeder. ik maak de saus liever zelf dan nog.
en alcohol bij t eten vind ik eigenlijk wel gezellig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 12:54
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik kan best lekker koken, maar als ik in m'n eentje moet eten hou ik het heel simpel. Alleen sausjes maken ben ik nog niet zo goed in.
Oud 24-11-2004, 14:50
monolo
monolo is offline
ik ben een culi snol. ik hou ervan om te koken, vooral voor anderen. meestal maak ik dan iets mediteraans <3 uit eten gaan ga ik graag, helaas laat mijn budget dit niet al te vaak toe
oja en ik haat het als mijn moeder pas om half 8 begint met koken
Oud 24-11-2004, 15:02
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
monolo schreef op 24-11-2004 @ 15:50 :

oja en ik haat het als mijn moeder pas om half 8 begint met koken
Het is niet burgerlijk maar wel irritant

Ik hou van eten, soms heb ik zin om te koken en dat doe ik dan ook alleen ik heb niet echt talent Verder ga ik graag uit eten, helemaal leuk als ik niks hoeft te betalen
Ohja en ik vind het leuk om van alles te proeven en verschillende restaurants te bezoeken.
Oud 24-11-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
monolo schreef op 24-11-2004 @ 15:50 :
ik ben een culi snol. ik hou ervan om te koken, vooral voor anderen. meestal maak ik dan iets mediteraans <3
idem

thuis eten we sowieso heel bourgondisch, er word veel waarde aan gehecht, we eten heel uitgebreid en gevarieerd, mn moeder is een topkok en iedereen houd van eten koken en elke avond word er een fles wijn open getrokken. Met het avondeten komt iedereen samen en iedereen is welkom, er blijven dan ook altijd mensen eten. Eten is gezelligheeeid. Uit eten gaan we dan ook niet vaak want het is hier net een restaurant, maar als we uit eten gaan is het meestal de japanner <3

Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 15:07.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:30
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 23-11-2004 @ 20:10 :
ik houd van eten, van allerlei eten.
en samen eten vind ik ook leuk. bij ons thuis eten ook altijd mensen mee. en mijn oma kookt het lekkerst
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:34
Verwijderd
als ik tijd heb vind ik het heerlijk om in de keuken te staan en het hele messenset te gebruiken om allerlei dingen te snijden.
ik hou van eten, en ik eet veel, niet alleen omdat ik lang ben, maar ook omdat het lekker is.
ik hou ook van uit eten, maar dan wel ergens waar het sfeervol is en je veel op je bord krijgt (een lekker stuk vlees, met goede wijnjus). thuis eten we vooral met kerst vrij uitgebreid, met veeeeel eten, kaarsjes, wijntjes en de openhaard aan.

mijn favoriete goedje wat ik het liefst op dit moment door elk gerecht knikker is boursin quisine, of creme fraiche.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:09
matt trakker
matt trakker is offline
ik hou van eten ja en ook wel van koken, heb zojuist een lasagnette napoletana met paprika/ui/courgettes/knoflook/saus uit een pakje de oven in geschoven
Oud 24-11-2004, 18:23
Verwijderd
Ik vreet alles behalve vlees.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:44
the tourist
the tourist is offline
-Houd jij van eten?
Natuurlijk.

-Ben je een ware bourgondier?
Nee.

-Sta je zelf regelmatig achter het fornuis of zijn de magnetronmaaltijden van de Appie toch wel erg verleidelijk?
Wij hebben geen magnetron, dus koken moet wel, maar dat doet mijn moeder meestal.

-Houden je culinaire hoogstandjes op bij gebakken eieren en aangebrande aardappels?
Ik heb nog nooit aardappels gekookt of eieren gebakken, maar de rest lukt altijd wel. Ik maak altijd wraps.

-Of draai je je hand niet om voor een uitgebreid 5 gangen diner?
Dat gaat me toch iets te ver.

-Als je uit eten gaat aan wat voor voorwaarden behoort je personeel, je restaurantje en je voedsel te voldoen? Minimaal 3 flessen champagne op tafel en 5 liter sangria of neem je genoegen met een karafje water?
Het eten moet lekker zijn (jaja), het personeel aardig, het restaurant gezellig en ik drink waarschijnlijk water.

-Wat vind jij leuke tentjes om te eten?
Ik ga eigenlijk alleen op vakantie uit eten, in Nederland blijft het altijd bij een snackbar.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 19:01
Verwijderd
mijn vader kookt bijna elke dag indonesisch, als ik aangeef dat ik met m mee wil eten is dat natuurlijk no prob. als er iemand blijft eten gaat mn pa zich heel erg uitsloven en is altijd hartstikke lekker. mijn moeder houdt van boerenkool en als we dat eten dan ga ik friet halen met sate sausch.. jammie
uit eten doen we onregelmatig, de ene tijd heel maar soms ook tijden niet. meestal is het spontaan trouwens, zo zijn we een keer bij de indonees in zandvoort blijven happen en dat is inmiddels mn favo.

Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:15
bracelance
bracelance is offline
eten is liefde...
Oud 24-11-2004, 23:42
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 25-11-2004 @ 00:15 :
eten is liefde...
ja?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 10:25
Verwijderd
nou stamp je vol rutga
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 12:48
Sjezzie
Sjezzie is offline
Ik ben echt een bourgondiër.

Ik ga zelden een maaltijd eten met enkel drie ingrediënten, nee ik moet minstens 3 soorten groentjes, en zoveel soorten dit en zoveel soorten dat. Zodat m'n bord altijd vol ligt met minstens 8 verschillende dingen.

Ik kan echt uitkijken naar eten. Ik vind dat lekker eten bijna seks is, en heb altijd medelijden met mensen die gewoon functioneel eten, om hun maag te voeden.

Ik kies er zelfs m'n liefjes op uit, of ze goed kunnen koken . Zelf kan ik (nog) niet koken eigenlijk.

Uit eten doe ik ook vaak, dat kan dan uitlopen tot 5 uur aan tafel zitten, alleen jammer dat je daar geld voor moet hebben. Maar ik kan evengoed genieten van een zak frieten.

Dank u nu heb ik weer honger.
Oud 25-11-2004, 15:45
Marshall
Marshall is offline
de laatste tijd is de drank belangrijker dan de maaltijd...

maar lekker eten is lekker
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:00
.Renate
.Renate is offline
Ik haat eten.

Ik wil niet eten, en eigenlijk houdt ik er ook niet van.
En toch eet ik veel
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Wibo schreef op 25-11-2004 @ 19:00 :
Ik haat eten.

Ik wil niet eten, en eigenlijk houdt ik er ook niet van.
En toch eet ik veel
van eten moet je genieten!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:47
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Houd jij van eten? Jaaaaaaaaaaa!!
Ben je een ware bourgondier? Jaaaaaaaaa!!
Sta je zelf regelmatig achter het fornuis of zijn de magnetronmaaltijden van de Appie toch wel erg verleidelijk? Soms, maar ik woon nog thuis, dus iemand anders verzorgt het eten.
Houden je culinaire hoogstandjes op bij gebakken eieren en aangebrande aardappels? Of draai je je hand niet om voor een uitgebreid 5 gangen diner? Ligt aan m'n bui..

Als je uit eten gaat aan wat voor voorwaarden behoort je personeel, je restaurantje en je voedsel te voldoen? Goede service, kwaliteit en kwantiteit en het restaurant zelf moet gezellig zijn.
Minimaal 3 flessen champagne op tafel en 5 liter sangria of neem je genoegen met een karafje water? Ik neem meestal een colatje.
Wat vind jij leuke tentjes om te eten? Los Toros is erg gezellig!!
Reageren

Regels voor berichten