Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2004, 19:33
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik denk erover na om deze studie te gaan doen, hebben er misschien meer mensen informatie over?
Ik heb al een beetje gekeken op sites/boekjes en volgens mij kun je het alleen in rotterdam en maastricht doen, klopt dat?

Het lijkt me vooral leuk omdat ik graag een studie wil met veel wiskunde, maar niet puur wiskunde wil gaan studeren omdat je (denk ik) daar veel minder mee kan na je studie...

Als er iemand nog andere tips heeft voor studies met veel wiskunde is het ook goed .
Oud 01-12-2004, 20:00
Global
Global is offline
ehm werktuigbouwkunde, technische natuurkunde. electrotechniek
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 21:54
Verwijderd
Je kunt het ook in Tilburg doen ..
Kijk eens Hier
Kun je je opleiding zoeken en waar hij wordt gegeven etc.
Succes ermee..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:30
the tourist
the tourist is offline
Aan de UvA kun je het ook doen. Het is inderdaad veel wiskunde (maar goed, dat wil je ook) en het schijnt ook wel een zware studie te zijn. Meer weet ik er eigenlijk niet over.

Ik denk dat je met gewoon Wiskunde studeren wel veel kan hoor, maar ik moet zeggen dat ik me er nooit in heb verdiept, dus ik weet het ook niet. Je hebt ook toegepaste Wiskunde geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:36
Verwijderd
Lijkt me een van de saaiere studies.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 17:32
Verwijderd
Mijn neef heeft het in Maastricht gestudeerd en is er na 2 maanden ofzo al mee gekapt...
Is een erg zware studie waarin je vrij goed moet zijn in wiskunde..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:44
thunder110
thunder110 is offline
m'n zus studeert dat, als je iets wilt weten moet je het maar vragen.
ze heeft inmiddels gekozen voor de richting ORM.
Oud 02-12-2004, 21:45
SuperSteven
SuperSteven is offline
Als je goed bent in wiskunde en veel interesse hebt voor economische vakken, dan is Econometrie een hele mooie studie natuurlijk. Ik studeer zelf sinds kort Technische Wiskunde in Delft, maar ben van plan om volgend jaar te beginnen met een studie Economie in Rotterdam (tweede studie dus). Er zijn mogelijkheden genoeg: met een bachelor Technische Wiskunde en economische vakken in je minor kun je doorstromen naar een econometrische master in Rotterdam (bijvoorbeeld).

Anyway, je moet maar gewoon lekker naar allerlei open dagen gaan en kijken waar je je het meest op je gemak voelt. Want dat is vaak doorslaggevend

Als je iets te vragen hebt over wiskunde, dan moet je maar roepen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:35
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Bedankt voor de reacties .

Ik hoor nu ook vaak dat er heel vele mensen afvallen omdat het te moeilijk is, dat schrikt me wel een beetje af, hoewel ik wel goed ben in wiskunde .
Oud 03-12-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 03-12-2004 @ 14:35 :
Bedankt voor de reacties .

Ik hoor nu ook vaak dat er heel vele mensen afvallen omdat het te moeilijk is, dat schrikt me wel een beetje af, hoewel ik wel goed ben in wiskunde .
ik zou het iig pas proberen als je N&T hebt met wiskunde B12, en als je dan heel goed in wiskunde bent, dan pas zou ik zo'n studie proberen.

econometrie.pagina.nl

Laatst gewijzigd op 03-12-2004 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:53
IvdSangen
IvdSangen is offline
VWO wiskunde blijk je op de universiteit helemaal niks meer aan te hebben. Je moet VWO wiskunde niet al te moeilijk hebben gevonden, oftewel je moet de stof hebben begrepen. Als je die niet kan begrijpen hoef je de universiteit vergeten, maar je hoeft geen concrete wiskunde voorkennis te hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 18:20
SuperSteven
SuperSteven is offline
Citaat:
IvdSangen schreef op 03-12-2004 @ 18:53 :
VWO wiskunde blijk je op de universiteit helemaal niks meer aan te hebben *knip* maar je hoeft geen concrete wiskunde voorkennis te hebben.
Dat lijkt mij enigszins overdreven
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 20:13
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
per piacere schreef op 03-12-2004 @ 14:49 :
ik zou het iig pas proberen als je N&T hebt met wiskunde B12, en als je dan heel goed in wiskunde bent, dan pas zou ik zo'n studie proberen.

Gelukkig heb ik dan ook N&T met wiskunde B12 en A1 erbij .

Ik hoor ook wel dat wiskunde op de uni heel anders is, omdat je op school alleen maar standaardsommetjes krijgt en op de uni bijna alleen maar dingen zelf moet bewijzen ofzo...
Oud 04-12-2004, 22:27
SuperSteven
SuperSteven is offline
Wiskunde B1,2 met A1 erbij? Kan dat ook al tegenwoordig? Ik ben vorig jaar geslaagd, maar bij ons was die mogelijkheid er niet. Niet dat ik het nut van A1 erbij zie, maar okee
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 04-12-2004 @ 21:13 :
Gelukkig heb ik dan ook N&T met wiskunde B12 en A1 erbij .

Ik hoor ook wel dat wiskunde op de uni heel anders is, omdat je op school alleen maar standaardsommetjes krijgt en op de uni bijna alleen maar dingen zelf moet bewijzen ofzo...
je kan mij nog eens bijles geven

als dit jaar hardstikke goed lukt... dan zou ik gewoon econometrie gaan studeren
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:50
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
SuperSteven schreef op 04-12-2004 @ 23:27 :
Wiskunde B1,2 met A1 erbij? Kan dat ook al tegenwoordig? Ik ben vorig jaar geslaagd, maar bij ons was die mogelijkheid er niet. Niet dat ik het nut van A1 erbij zie, maar okee
Ja bij ons kan het iig, is heel handig want je hoeft niet naar de lessen, alleen proefwerken/se's maken. Omdat je toch B12 hebt is het kei makkelijk dus dan heb je weer een goed punt erbij op je rapport .
Oud 05-12-2004, 14:09
SuperSteven
SuperSteven is offline
Maar je hebt er geen ene fuck aan. Doe dan biologie erbij. Of geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:35
Global
Global is offline
wis A heeft toch veel meer kansberekening?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:47
Verwijderd
bang voor de moeilijkheidsgraad van econometrie hoef je niet te zijn, denk ik De studie was ( in amsterdam iig) eerst toegankelijk met wib1 en sinds dit jaar oid zelfs met wia2. Als je 't dan nog niet redt met wb2 ?! .

Een andere studie die je zou kunnen overwegen is 'wiskunde en toepassingen' in Utrecht. Hierbij volg je ook 50% v.j. major op een paar andere faculteiten. Je kiest bv. voor biologie/scheikunde/economie/taalkunde/natuurkunde etc.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:05
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Global schreef op 08-12-2004 @ 14:35 :
wis A heeft toch veel meer kansberekening?
Volgens mij is het qua kansberekening en statistiek ongeveer hetzelfde. Wat je bij wiskunde A krijgt en niet bij wiskunde B is vaak erg flauw, zoals boxplots maken e.d. (tenminste zo heb ik het bij een vriend gezien). Ow ja, je krijgt ook matrices, en ik snap helemaal niet waarom wiskunde B dat niet krijgt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 20:09
Agamemnon
Agamemnon is offline
het is echt dodelijk saai.
Reageren

Regels voor berichten