Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2004, 17:37
saartje 88
saartje 88 is offline
uhm dit klinkt idioot maaruh mn moeder moet zo naar mijn ouderavond en ze wil dat ik mee ga.. en ik heb echt geen zin dat ik daar als enige scholier sta, en dat die leraren zich dan afvragen wat ik daar in godsnaam doe. gaan jullie daar wel eens heen en wat vonden jullie ervan, en waren er meer mensen??
alvast heel erg bedankt.
trouwens ik ga dan al om 19:00
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2004, 17:41
Femic
Femic is offline
Wat voor ouderavond is het? Is het een algemene info-avond? Dan zou ik meegaan (is ook helemaal niet raar ) Is het een gesprek óver jou (je resultaten enzo), dan zou ik niet meegaan.. Tenzij je bang bent dat je leraren allemaal dingen gaan zeggen die niet waar zijn, dan zou ik meegaan om jezelf te verdedigen
Oud 06-12-2004, 17:41
PV
PV is offline
volgens mij is het niet de bedoeling dat je zelf meegaat dan hoor, tenzij het gevraagd wordt door school.
ik ben er zelf nooit heengeweest, maar mijn ouders ook niet, die vonden het nooit de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 17:47
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
FMathers schreef op 06-12-2004 @ 18:41 :
Wat voor ouderavond is het? Is het een algemene info-avond? Dan zou ik meegaan (is ook helemaal niet raar ) Is het een gesprek óver jou (je resultaten enzo), dan zou ik niet meegaan.. Tenzij je bang bent dat je leraren allemaal dingen gaan zeggen die niet waar zijn, dan zou ik meegaan om jezelf te verdedigen
over mij alleen , mhh ik denk dat ik maar niet ga, lijkt me, ik ken wel iemand die ook gaat maar dat is morgen, en de rest van de mensen die ik het vroeg ging niet. slik nog 12 minuten....
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 18:01
saartje 88
saartje 88 is offline
mn moeder is nu weg....
pfiew
in ieder geval bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 18:22
Apomes
Apomes is offline
Mmmm, wij gingen vroeger altijd mee
Oud 06-12-2004, 18:44
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik ga altijd mee naar ouderavond..

als er over mij gepraat word , wil ik er ook bij zijn ook
Oud 06-12-2004, 18:51
-00333-
-00333- is offline
Bij ons gaat op een algemene ouderavond iedereen mee! En op een gesprek voor het rapport e.d is, gaat ook bijna iedereen mee. Als een leraar over jou praat, wil je er toch wel bij zijn? Zo kun je ook ertegen in gaan als hij iets zegt wat jou niet bevalt! Er is echt niets geks aan, er zullen echt meerdere leerlingen meegaan!
Oud 06-12-2004, 18:56
Balance
Balance is offline
Als er een gesprek over jou was wilde de docent in de bovenbouw het liefst dat je d'r bij was, maar het was niet verplicht.
Bij algemene ouderavonden mocht je ook mee, maar vrijwel niemand ging.
Oud 06-12-2004, 19:03
Endomychus
Endomychus is offline
bij ons is het niet echt de bedoeling en niemand doet het ook. Het lijkt mij ook wel voor lul sta je daar als enige haha
Oud 06-12-2004, 19:06
Nina339
Nina339 is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 06-12-2004 @ 20:03 :
bij ons is het niet echt de bedoeling en niemand doet het ook. Het lijkt mij ook wel voor lul sta je daar als enige haha
Valt volgens mij wel mee hoor. Ik ging zelf ook nooit mee, maar het kan volgens mij toch wel nuttig zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:34
Goede Fee
Goede Fee is offline
Bij ons komt haast iedereen mee.
Maar op de Basisschool was dat dus echt niet. Ik vond het zó erg toen ik de eerste keer mee moest, omdat ik écht niet wist wat ik moest gaan zeggen.

Deze periode zijn mijn ouders de ouderavond vergeten...
Oud 07-12-2004, 06:35
Verwijderd
Bij mij op school hebben ze het motto buiten de leraren vergadering om dan : Als we over je praten doen we het met jou.
Of iets dergelijks..

Oudergesprekken zijn er juist voor om over je te praten en met jou zodat je zelf terug kan reflecteren op wat je goed en niet goed kan gedaan. Kijk dat je ouders het dan extra weten dat is dan fijn, maar het gaat toch om ongeveer jouw vorderingen/problemen/knelpunten. Tenminste daar ging mijn gesprek altijd over..

Twas wel kneuzig hoor in het begin, als jij aankomt met je ouders zit de ander in het lokaal en als die weggaat ga je hoi zeggen en denken je ouders "WTF" .

Maar wil je dan niet graag weten wat er over jou is besproken?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 09:05
cyntha
cyntha is offline
Ik ben nooit meegeweest naar een ouderavond. Bij mij op school mocht het ook niet. Ik wilde wel, was wel benieuwd wat ze over me te zeggen hadden.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 11:15
Sparkle.
Sparkle. is offline
Ik ging wel mee.
Kun je een beetje sturen waar het gesprek naartoe gaat
Geloof me maar, een leraar gaat echt geen slechte dingen over je zeggen, wanneer jij er bij zit
Oud 07-12-2004, 13:02
Verwijderd
Er gaan vaak leerlingen mee naar ouderavonden. Het is zeker niet gek hoor, ook niet als jij toevallig net de enige bent.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:27
Verwijderd
Bij ons mocht je alleen mee op info-avonden, op ouder-avonden niet.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 06-12-2004 @ 20:03 :
als je daar als enige leerling bent is er geen enkele andere leerling die dat ziet, dus je kan ook niet uitgelachen worden.
En ik denk ook niet dat ouders met gestrekte vinger naar je toekomen en zeggen 'hahaha, ben jij mee op ouderavond?!'
Oud 07-12-2004, 13:43
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Er zouden natuurlijk ouders kunnen zijn van vrienden of klasgenoten .. en die zeggen dan misschien bij thuiskomst tegen een vriend van je "Eej, ik was net op die ouderavond en die ene [insert name here] zat er ook. Heeft die iets geflikt ofzo?" Waardoor jij vervolgens vragen krijgt van je vrienden of klasgenoten. Lijkt mij best kuttig. Bij ons was het trouwens ook niet gebruikelijk om mee te gaan naar ouderavonden.
Reageren

Regels voor berichten