Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2004, 18:15
avenger
avenger is offline
Hey,

M'n vriendin zit met een probleempje, ze heeft namelijk een snoepverslaving. Meestal wordt dit nooit serieus genomen omdat het misschien wat raar overkomt maar een verslaving blijft tenslotte een verslaving.
Ze heeft er mij alles over verteld maar het lukt haar niet om er vanaf te geraken.
Ik heb haar dus voorgesteld om het op dit forum te posten in de hoop dat hier enkele mensen waren die tips weten om er vanaf te geraken.

Indien jullie enkele tips hebben, laat het weten!

Grtzz en tnx in advance!

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:39
MoonFairy
MoonFairy is offline
Ja het is ook een verslaving, ik kon ook een hele tijd niet van snoep afblijven.
Het enigste wat ik zou kunnen aanraden is dat ze vervangingsmiddelen zoekt. Bv vind ze bepaalde fruit of van die gezonde koekjes/ crackers lekker?
Dan moet ze op die momenten dat ze snoep wil proberen die vervangingsmiddelen te nemen die wel gezond zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Harde snoep eten ofzo? En lang op zuigen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:46
PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
kauwgom eten
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Gewoon afkicken. Cold turkey.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:53
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-12-2004 @ 19:50 :
Gewoon afkicken. Cold turkey.
feli!

gewoon een zoethoutje geven, gaat lang mee, beetje zoet en je word er niet vet van...
Oud 14-12-2004, 19:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 14-12-2004 @ 19:53 :
feli!
Oh, ik ben zelf niet verslaafd geweest hoor. Of misschien wel en ben ik er vanzelf af gekomen.. ach jah.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:32
saartje 88
saartje 88 is offline
ik ken het probleem, het enige wat helpt is discipline, en als ze dat niet heeft moet ze geen snoep mee naar school nemen, of geld, of snoep in huis, dan kan je het ook niet eten.
Oud 14-12-2004, 20:48
Verwijderd
ze moet zichzelf idd discipline aanleren, ik dacht ook dat ik niet van zoete dingen af kon blijven, het lukt prima

en laat haar idd vervangende dingen zoeken: fruit bv
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-12-2004 @ 20:55 :
Oh, ik ben zelf niet verslaafd geweest hoor. Of misschien wel en ben ik er vanzelf af gekomen.. ach jah.
Sloeg op je verjaardag
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-12-2004 @ 21:55 :
Sloeg op je verjaardag
oh hahaha, dank je. lief van je dat je het opmerkt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 11:24
Jampot
Jampot is offline
niks verslaving, gebrek aan wilskracht, geen sprake van lichamelijke verslaving.. terecht niet serieus genomen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:15
Jules
Jules is offline
Koop zoveel mogelijk soorten snoep (zorg dat je een gigantische berg hebt) en laat haar dat vervolgens in 1 dag opeten. Problem solved
Oud 15-12-2004, 13:20
Balance
Balance is offline
Zorgen dat er niks in huis is.
Oud 15-12-2004, 15:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Jampot schreef op 15-12-2004 @ 12:24 :
niks verslaving, gebrek aan wilskracht, geen sprake van lichamelijke verslaving.. terecht niet serieus genomen
Haar lichaam is gewend aan suiker. Als het dan minder binnen krijgt gaat het daarom vragen, zéuren. Dat kan je dus zéker als een lichamelijke verslaving zien.

Wat betreft de oplossing: Het is een verslaving, dus er vanaf komen vereist wilskracht. Het is moeilijk, maar het is ook moeilijk om van drugs, sigaretten of alcohol af te komen als je daar aan verslaafd bent. En dat lukt mensen ook.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Jules schreef op 15-12-2004 @ 13:15 :
Koop zoveel mogelijk soorten snoep (zorg dat je een gigantische berg hebt) en laat haar dat vervolgens in 1 dag opeten. Problem solved
Ben je gek. Ten eerste super ongezond om allemaal in 1 dag te eten en veel calorieen. En ten tweede, zo maak je de verslaving alleen erger want dan gaat je lichaam eraan wennen. Net als in die film van Super Size Me. Die man, die moet de eerste dag alles uitkotsen. Zo ranzig. Maar na 2 dagen ofzo raakt hij echt verslaafd aan dat eten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-12-2004 @ 16:36 :
Wat betreft de oplossing: Het is een verslaving, dus er vanaf komen vereist wilskracht. Het is moeilijk, maar het is ook moeilijk om van drugs, sigaretten of alcohol af te komen als je daar aan verslaafd bent. En dat lukt mensen ook.
Die dingen zijn wel wat verslavender en moeilijk vanaf te komen hoor. Dit is gewoon een kleine verslaving waar je zo na een weekje, of paar dagen zelfs af kunt zijn
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-12-2004 @ 16:43 :
Die dingen zijn wel wat verslavender en moeilijk vanaf te komen hoor. Dit is gewoon een kleine verslaving waar je zo na een weekje, of paar dagen zelfs af kunt zijn
Dat is ook m'n punt Het is een lichamelijke verslaving, maar er is makkelijk vanaf te komen. Mensen komen immers ook van sigaretten e.d. af, terwijl dat veel moeilijker is
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:43
blurred
blurred is offline
Het is makkelijk om te zeggen dat ze geen snoep in huis moet halen of geen geld meenemen zodat ze het niet kan kopen. Als ze echt een verslaving heeft, dan gaat ze gewoon wel naar de winkel als de drang naar zoetheid erg groot word. Dan blijft alleen over dat ze wiskracht moet hebben, dat geld voor alle verslavingen. Alleen de sterke mensen komen over een drugsverslaving heen, je moet ook sterk zijn wil je over je snoepverslaving heen komen.

Regels voor berichten