Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 16:13
Verwijderd
weet jij iets over je verre verre voorouders? over rare dingen die je overovergrootvader gedaan heeft?

ik weet toevallig dat mijn overgrootmoeder een boerendochter was, zij had voor haar huwelijk een affaire met de knecht en daar kreeg ze een kind van. Daarna is ze nog wel getrouwd met een rijke boer, waar mijn oma uit voort kwam... maar mijn oma vond haar halfzus een grote schande!

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 16:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2004, 16:14
Verwijderd
Mijn overgrootvader was een slager.

En oh, wij stammen af van adellijke mensen. Baron von Cramm met zijn eigen kasteel
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:16
Briseïs
Briseïs is offline
geen idee

oh ik geloof dat mijn overovergrootouders een groentewinkel hadden in leiden

en overgrootouders aan de andere kant een hotel ergens in limburg

en multivlaai is van broekmans en dat is familie van mijn oma
Oud 25-11-2004, 16:21
Flærynn
Flærynn is offline
In een ver verleden had mijn familie een hotel en een transportbedrijf (met paard en wagen uiteraard), en zit er wat Spaans bloed in. Aan de andere kant heb ik werkelijk geen idee, behalve dat ik voor 1/16 duitse adel ben.
Oud 25-11-2004, 16:24
Sjoerd
Sjoerd is offline
zo'n heel oud iemand was kunstenaar en heette Gijs.
Ik heb een prijs, die hij ooit gewonnen heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:28
Verwijderd
Ik stam van Adam en Eva af.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:28
Souris
Souris is offline
weet alleen dat de oom van m n vader burgermeester van Amsterdam is geweest.
verder heb ik er weinig verstand van

owja en m n oma werkte in de Toonzaal in Loosdrecht omdat m n opa directeur was van de meubelfabriek ofzow
Oud 25-11-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Nixje schreef op 25-11-2004 @ 17:28 :
Dat meen je niet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Nixje schreef op 25-11-2004 @ 17:28 :
Dus je hebt hun domheid geërfd
Spijtig voor je.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:38
perfectme
perfectme is offline
Een verre nicht van mij is tewerkgesteld bij het Hooggerechtshof van de VS van A.
Een broer van mijn opa zit in Zuid-Afrika, maar meer weet ik ook niet.

Ik wil eigenlijk wel eens een familieboom opstellen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:57
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
me overgrootopa (van me moeders kant) heeft in de eerste wereld oorlog gevochten, dat is alles wat ik weet
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:28
Severus
Severus is offline
Een broer van mijn overoveroveroverovergrootvader heeft in het leger van Napoleon gevochten (tegen de Spanjaarden), helaas wel onder dwang.

Verder heeft mijn overgrootvader en zijn broer in de Eerste en Tweede Wereldoorlog gevochten, aan de Duitse kant (ze waren ook Duitsers). De oudste broer van mijn overgrootmoeder heeft ook meegevochten in Eerste Wereldoorlog, aan de Belgische kant (hij was een Belg, obviously) - allebei zijn benen zijn toen weggeschoten, maar hij heeft het gelukkig wel overleefd.

En van informatie die ik van iemand anders heb gekregen, werkte één van mijn voorouders voor een ridder - ridder Carsilius. Dat is héél erg ver terug - naar verluidt had die voorouder ook een belangrijk (politiek) document ondertekend.

Nog sappiger is dat bij een andere tak we van een bischop schijnen af te stammen - hij hield zich niet aan de geloften die hij had afgelegd en begon dus een relatie met een vrouw, waaruit buitenechtelijke kinderen zijn geboren. Toen de paus daarvan hoorde, werd de bisschop afgezet en werd de bisschop later een graaf.

Ja, je komt heel wat interessante dingen te weten als je zoals ik aan genealogie doet.
Oud 25-11-2004, 17:34
Sasz
Sasz is offline
een tijd geleden heeft een ver familielid van mij onze stamboom onderzocht, bleek dat de voorouders van mn ma blauw bloed hadden

dus ik ben van adel voor 1/250e deel ofzo hahaha
Oud 25-11-2004, 17:41
bracelance
bracelance is offline
Ik heb schijnbaar blauw bloed (nee geen pen in mijn arm gestoken)

Onze familie beheerde vroeger enkele kastelen in duitsland jaja...*viert feest*
Oud 25-11-2004, 17:43
Sparkle.
Sparkle. is offline
-Iets aan de kant van mijn moeders moeder was een nichtje van
Napoleon.
- Broer van mijn opa was missionaris in Angola, in het dorpje Enrerios.

- Gedeeltelijk Indonesisch, Belgisch, Duits en Nederlands
Oud 25-11-2004, 17:44
Mara
Mara is offline
Vaders kant waren arme arbeiders uit R'dam. Moeders kant waren Friezen. Verder is 'r niks bijzonders.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:53
Balance
Balance is offline
Mijn oma was boerin en werd geacht met een boer te trouwen. Toen kwam ze m'n opa tegen, een jongen uit de stad.
Om haar ouders dwars te zitten is ze toen binnen een paar weken met hem getrouwd.

Oud 25-11-2004, 17:55
Severus
Severus is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-11-2004 @ 18:53 :
Mijn oma was boerin en werd geacht met een boer te trouwen. Toen kwam ze m'n opa tegen, een jongen uit de stad.
Om haar ouders dwars te zitten is ze toen binnen een paar weken met hem getrouwd.

Kreeg ze er nog spijt van dan?
Oud 25-11-2004, 17:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
Joodse duitser, onderduiken, eigen bedrijven, rijk, belastingonderduiker, ruzie met belastingdienst.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Severus schreef op 25-11-2004 @ 18:55 :
Kreeg ze er nog spijt van dan?
denk het wel. Ze hadden nogal een rothuwelijk: bleken echt twee totaal verschillende types te zijn en konden elkaar niet uitstaan. maar ze hebben wel 8 kinderen gekregen en zijn tot de dood bij elkaar gebleven
Oud 25-11-2004, 18:19
Envy
Envy is offline
Mijn voorvoorvoorvoorvader was de burgemeester van Amsterdam. En mijn familie had ooit Paleis Soestdijk in ons bezit.
Jippie.

Verder zou ik het eigenlijk niet weten, mijn oma vindt het allemaal fantastisch dus die heeft het allemaal uitgezocht.
Oud 25-11-2004, 18:22
Verwijderd
Niet echt geschiedenis maar wel een grappig verhaaltje

Mijn inmiddels overleden overgrootoma fietste tijdens de oorlog naar huis, en opeens hoorde ze een knal. Dus zij dook meteen de sloot in samen met een vriendin van haar.

Bleek dat haar fiets een klapband had
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:23
Verwijderd
Volgens mij heb ik geen spannende familiegeschiedenis. Mijn oma heeft altijd bij hoog en laag beweerd dat ze van adel was, maar ze bleek in een of andere achterstandswijk in Leiden geboren te zijn.

Maar mijn oma had sowieso een rijke fantasie. Ze had zogenaamd Duitse onderduikers in het huis gehad, ware het niet dat het huis pas in 1970 was gebouwd.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:30
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 25-11-2004 @ 19:23 :
Volgens mij heb ik geen spannende familiegeschiedenis. Mijn oma heeft altijd bij hoog en laag beweerd dat ze van adel was, maar ze bleek in een of andere achterstandswijk in Leiden geboren te zijn.

Maar mijn oma had sowieso een rijke fantasie. Ze had zogenaamd Duitse onderduikers in het huis gehad, ware het niet dat het huis pas in 1970 was gebouwd.
Dat heet dementeren
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:43
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 25-11-2004 @ 19:23 :

Dat kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2004, 22:47
Verwijderd
ik heb voor geschiedenis zo'n genealogisch uitgevoerd. Blijkbaar waren (iig vier generaties) het allemaal gewone oninteressante burgers
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:48
Verwijderd
Ik weet mijn familiegeschiedenis redelijk goed, een of andere stakker uit mijn familie heeft er een keer een boek over geschreven.

Niks schokkend, allemaal rijke herenboeren met 101 kinderen. Keurige burgers, gerespecteerd door iedereen enzo

Van mijn moeders familie weet ik vrij weinig, weet dat de familie van mijn moeders moeder behoorlijk fout was in de oorlog... aardappelen tegen woekerprijzen verkopen enzo. en mijn moeders vader familie was juist weer erg extreem in het verzet (het belgisch verzet )
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:50
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Uhu mijn achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter- opa.. iig zo'n 1500 jaar geleden kende een of andere islamitische profeet en was de eerste gebeds-man wathe ever is dus iets heel belangerijks inde moslimwereld.. schijnt dus te zijn dat me familie een eeuw gelee dus islamitisch was.. Merk er nix van met me italiaans/iers/egyptisch/nederlands bloed
Oud 25-11-2004, 22:51
Briseïs
Briseïs is offline
Achter is toch andersom?
Oud 25-11-2004, 22:52
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 25-11-2004 @ 23:51 :
Achter is toch andersom?
hmmz wathe ever iig lang gelede..
Oud 25-11-2004, 23:02
zus
zus is offline
De broer van de opa van mijn opa (ofzo..) heeft juist iets heel goeds gedaan! Die is naar Amerika geëmigreerd en daardoor ben ik op mijn 7e naar Amerika geweest op vakantie..

Ook heb ik heeeeeeeeeeele verre voorouders die hugenoten waren, verder zijn de ouders van mijn andere opa niet getrouwd waar ik ze eeuwig dankbaar voor ben, anders was ik familie geweest van een verkrachter.

Verder kwam ik eens langs een monument in mijn woonplaats en daar stond een naam op: E. Bopp. Thuis zei ik dus dat dat wel een grappige achternaam was. Dat bleek een oom van mijn vader te zijn, die in Indonesië gesneuveld was in een oorlog.
Oud 25-11-2004, 23:11
Verwijderd
Afgelopen weekend toevallig met mn oma oude fotoboeken zitten kijken met foto's van haar ouders enzo. Ik weet ook dat de familie van mijn opa in 1600 de Duitse grens over gekomen is in Drenthe. Ik heb mn overgrootoma nog gekent, maar meer ook niet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 00:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
zus schreef op 26-11-2004 @ 00:02 :
De broer van de opa van mijn opa (ofzo..) heeft juist iets heel goeds gedaan! Die is naar Amerika geëmigreerd en daardoor ben ik op mijn 7e naar Amerika geweest op vakantie..
ja, want dat had echt nooit gekund als de broer van de opa van je opa daar niet heen was geëmigreerd!
Oud 26-11-2004, 07:22
zus
zus is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-11-2004 @ 01:05 :
ja, want dat had echt nooit gekund als de broer van de opa van je opa daar niet heen was geëmigreerd!
Jawel, maar anders waren wij niet naar Amerika geweest. Familie daar hadden ons uitgenodigd..
Oud 26-11-2004, 07:43
OceanEye
OceanEye is offline
Mja m'n overovergrootvader was schipper. Die trouwde met m'n oma, een dochter uit een gezin van adel. En nu duizend jaar later ben ik er
Oud 26-11-2004, 08:03
Verwijderd
ik ben verre verwant van johan de wit oid. iig diegene die in de geschiedenisboekjes staat van de tijd van willem van oranje geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 08:21
11568
11568 is offline
Er schijnt van een of andere overgrootopa van mij een standbeeld te staan op Ameland, hij was walvisvaarder. Dat is niet echt iets om trots op te zijn
Verder heb ik veel verhalen gehoord over de ouders en opa en oma's van mijn opa en oma's maar die zijn niet heel erg boeiend ofzo. Vind het altijd wel heel gaaf om die hele oude foto's te bekijken, toch wel grappig om te zien aan wie jij je leven hebt te danken.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 08:26
11568
11568 is offline
Oh en er gaat zo'n ziek verhaal rond over mijn overgrootoma in de oorlog :/ Ik weet de hele situatie niet meer maar het kwam er op neer dat ze glas had gemalen en dat in een of andere soep voor de duitsers had gedaan
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 08:46
WolterB
WolterB is offline
Ik schijn van de kant van mn moeders oma af te stammen van de noormannen
Oud 26-11-2004, 09:29
cyntha
cyntha is offline
Geen idee, ik weet helemaal niks van mijn verre verre voourouders.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 11:52
Tofke_H
Tofke_H is offline
nope, daar weet ik niets vanaf. Maar later als ik eens wat tijd over heb, ga ik daar eens op zoek naar.
Oud 26-11-2004, 12:05
Verwijderd
Het enige wat ik weet is dat ik van arabische veroveraars afstam die het aanlegde met de inheemse bevolking...................
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:17
Verwijderd
Ik heb Duits adellijk bloed.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:18
Verwijderd
Citaat:
GodSaveTheQueen schreef op 26-11-2004 @ 13:17 :
Ik heb Duits adellijk bloed.
bloedtest?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:30
Verwijderd
Van mijn opa's en oma's weet ik gewoon de standaard dingen. En verder alleen dingen van de ouders van de vader van mijn vader en de ouders van mijn moeders moeder. Mijn overgrootmoeders waren huisvrouw en mijn overgrootvader heette Alexander, mijn overgrootmoeder Margaretha (en ze had een zus, Rie) en mijn overgrootouders aan de andere kant heette Berend en Frederique. En verder weet ik niks.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:34
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
De opa van mijn oma handelde in vruchten, noten, krenten enz. vanuit het middelandse zee gebied. Dat hoor ik dan nog wel eens van mijn oma. Dat ze in de pakuizen speelde enzo.

Verder stammen we af van dakpannenbakkers, volgens een op het internet gevonden stamboom.
Oud 26-11-2004, 12:38
Remqo
Remqo is offline
Een ver familielid was een poos geleden van plan om zijn (en vanaf 4 generaties terug ook mijn) stamboom uit te pluizen. Hij kwam ergens uit op 1560 en heeft veel foto's en portretten kunnen verzamelen van generaties terug, die hebben we nu thuis op een CD-rommetje

Wat mij opviel is dat de meesten in Gouda woonden. Er zijn ook kolonisten geweest die naar Amerika gingen, maar een kleinzoon daarvan ging weer terug naar Nederland.

Niet dat ik er verder iets mee kan, maar het is wel geinig om te weten.

Verder was mijn opa (moeders kant) een crimineel in een netwerk
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 26-11-2004 @ 13:18 :
bloedtest?
ja?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:45
Quiana
Quiana is offline
Neen.
Oud 26-11-2004, 12:59
Verwijderd
Opa van mijn opa ofzo (vaders kant) was een zoewaaf (spelling kan verkeerd zijn) (voor iemand die niet weet wat een zoewaaf is, tis een soldaat in het pauselijk leger) en mn opa van mn vaders kant werd in de tweede wereldoorlog te werkgesteld, maar hij kwam weer terug naar nederland omdat hij onder het treinstel ging hangen Heeft hij dus een aantal keer geflikt en ik kom van oorsprong uit een Gelders riddergeslacht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten