Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 14:58
Delpaulo
Delpaulo is offline
Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, en nu zie ik bij elke advertentie HT technology staan. wat is dat??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 15:22
Da DvD
Da DvD is offline
HT Technology staat voor Hyper-Threading technology.

Dit houdt in dat de processor zich voordoet als zijnde twéé processors (terwijl het er maar één is). Het is te ingewikkeld om hier uit te leggen hoe dat allemaal precies werkt, en daar heb je ook niet veel aan, het gaat erom dat hierdoor kan in sommige programma's een snelheidsverbetering kan plaatsvinden, en dat het zogenaamde 'multitasking' in Windows wat sneller gaat (multitasking is verschillende programma's tegelijk draaien). Bij sommige programma's kan HT echter voor vertraging zorgen, maar over het algemeen is het een voordeel.

Deze technologie zit in elke Pentium 4 processor die op het moment verkocht wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:51
Verwijderd
Aanvulling:
Als ik me niet vergis wordt die 'tweede' processor pas gebruikt als de eerste volledig benut wordt..
Dit komt zeer zelden voor..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
********** schreef op 16-12-2004 @ 16:51 :
Aanvulling:
Als ik me niet vergis wordt die 'tweede' processor pas gebruikt als de eerste volledig benut wordt..
Dit komt zeer zelden voor..
Dit is onjuist.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:00
Da DvD
Da DvD is offline
Hmm ik weet dat het OS zal proberen om de load van de verschillende programma's gelijkmatig over de 2 'processors' te verdelen.. Het voordeel is dan dat programma's eerder een portie processorkracht toebedeelt krijgen, ze hoeven dan dus minder lang te wachten en reageren dus makkelijker. Maar bedenk wel dat beide programma's zelf gewoon half zo snel lopen.. (als ze beide 50% krijgen)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 22:59
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 16-12-2004 @ 16:58 :
Dit is onjuist.
Weet je toevallig hoe het wel zit?
Is het het OS dat de CPU gebruik verdeeld of de software zelf?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 23:06
M@rco
M@rco is offline
Beide... als de software overweg kan met SMT (Simultaneous Multithreading) dan zal het gebruik maken van HT, en je OS doet het zelf ook, mits het dat kan natuurlijk (Windows 2000/XP kunnen dat).

Vandaar ook dat CPU's met HyperThreading volgens velen net iets beter zijn in multitasken (alhoewel je natuurlijk nooit in de buurt komt van het niveau van twee échte processoren).

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 23:10.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 04:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
********** schreef op 16-12-2004 @ 23:59 :
Weet je toevallig hoe het wel zit?
Is het het OS dat de CPU gebruik verdeeld of de software zelf?
Het OS bepaalt welk proces hoeveel processortijd krijgt toegewezen. In elk geval bij NT is dit zo (en dus ook 2000/XP). Windows 98 is die controle er niet of nauwelijks geloof ik, waardoor 1 proces het hele systeem ook kan platleggen in een loop.

Een goed OS blijft de baas over het systeem, en zorgt ervoor dat processen alleen dingen kunnen doen die ze ook mogen doen, waarbij de gebruiker deze beperkingen kan besturen. Maar voordat zoiets echt goed uitgewerkt is zijn we wel minstens 10 jaar verder denk ik.
Reageren

Regels voor berichten