Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2004, 17:44
Verwijderd
het is al 3 maanden uit zelfs..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2004, 17:45
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
De situatie is me gelijk hélemaal duidelijk
Oud 18-12-2004, 17:58
Verwijderd
Misschien zou je iets meer informatie kunnen geven, want niet elke situatie is hetzelfde.
En ach, troost je, ik ben na meer dan 9 maanden ook nog steeds niet over mn ex heen, maar daar heb je natuurlijk niets aan..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 18:03
Verwijderd
Tja gelukkig heb je een duidelijk verhaal en aan de hand daarvan zou ik zeggen.

De tijd verzacht een hoop wonden.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 18:33
.: Naturale :.
.: Naturale :. is offline
Je ex gwoon proberen poosje niet meer te zien.. En heel veel praten met vrienden en vriendinnen!..
Maybe wel opzoek gaan naar andere jongens..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 19:00
Multilot
Multilot is offline
genieten van de misère
Oud 18-12-2004, 19:12
Bo
Bo is offline
Met andere jongens afspreken, zodat je eindelijk inziet dat er meer en leukere jongens rondlopen dan je ex, die wel geïnteresseerd zijn in jou!
Oud 18-12-2004, 19:25
igfy
igfy is offline
euh... ze zeggen weleens dat het ongeveer de helft van je relatie duurt om eroverheen te komen... maar bij mij gaat dat nu ook niet op (waarschijnlijk om een andere reden)

Wat je kan doen is:
-nieuwe dingen proberen te ontdekken
- tijdens het uitgaan en ook gewoon op straat naar jongens proberen te kijken en dan denken van, hee ik ben single, als ik zou willen zou ik ze gewoon kunnen versieren
- veel tijd doorbrengen met vrienden
- ook veel tijd alleen doorbrengen en verdrietig zijn
- alles opschrijven
- veel girl-power achtige muziek luisteren
- de goede kanten in jezelf zoeken

en nog veel meer!
Oud 18-12-2004, 20:36
A*
A* is offline
Je dr bij neerleggen dat het over is.
Waarom zou je je druk maken over iets wat gebeurd is, als het uit is zat er waarschijnelijk toch geen toekomst meer in en kan je je beter gaan richten op dingen die belangrijker zijn, of op personen die belangrijker zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 20:39
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sinjirro schreef op 18-12-2004 @ 18:44 :
het is al 3 maanden uit zelfs..
Met Kenjirro?

Tja, gewoon, afleiding zoeken.
En in jouw geval als het Kenjirro betreft: stoppen met forummen.
Oud 20-12-2004, 01:49
DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
Een nieuwe ex nemen
Oud 20-12-2004, 08:07
Verwijderd
Citaat:
DaisyDeadPetals schreef op 20-12-2004 @ 02:49 :
Een nieuwe ex nemen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 08:19
Verwijderd
Citaat:
igfy schreef op 18-12-2004 @ 20:25 :
euh... ze zeggen weleens dat het ongeveer de helft van je relatie duurt om eroverheen te komen...

Laat ik het niet hopen zeg

Wat je kunt doen? Ach ja, erop vertrouwen dat alles wel weer goedkomt en het allemaal maar even laten als het is. Dan maar kut, straks wordt het vanzelf weer leuk.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 08:21
Verwijderd
Bij mij helpt die 'gouwe ouwe':
Een lijstje met 'minpunten' van je ex maken en dat elke keer weer lezen als je het even moeilijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:57
All of Me
All of Me is offline
Misschien moet je dr maar van leren wie weet
je bent nog jong het kan nog vaker gebeuren
Oud 20-12-2004, 10:00
abandon17
abandon17 is offline
bedenken wat hij je allemaal geflikt heeft (negatief dan) ook al mis je hem, je moet gewoon negatief denken, bedenk maar hoe je em gaat vermoorden ofzo, dat helpt.
En trouwens, bedenk ook, dat er iemand op je wacht, waar je de rest van je leven mee wilt doorbrengen.
Oud 20-12-2004, 10:28
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
abandon17 schreef op 20-12-2004 @ 11:00 :
bedenken wat hij je allemaal geflikt heeft (negatief dan) ook al mis je hem, je moet gewoon negatief denken, bedenk maar hoe je em gaat vermoorden ofzo, dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:33
Verwijderd
Citaat:
abandon17 schreef op 20-12-2004 @ 11:00 :
Persoonlijk heb ik het meer op de methode waarbij het respect voor de ander behouden blijft.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:07
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 20-12-2004 @ 11:33 :
Persoonlijk heb ik het meer op de methode waarbij het respect voor de ander behouden blijft.
Inderdaad. Zodat je later nog eens met goede herinneringen terug kunt denken in plaats van dat je het allemaal verdrongen hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:16
Verwijderd
ga feesten, praten, afleiding zoeken, je inzetten voor school, sporten, alles wat kje afleiding kan bezorgen en er voor zorgen dat je het 'verwerkt' dus weleens over nadenken
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:46
oldt3
oldt3 is offline
niet! alé hangt ervan af hoe je er zelf tegenover staat.
Is al bijna 2jaar uit bij mij.
Zie haar wekelijks knuffelen,beetje tegen haar liggen,praten,kusje
alleen als ze weg is voel ik me wel slecht
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
122450146 schreef op 20-12-2004 @ 22:46 :
niet! alé hangt ervan af hoe je er zelf tegenover staat.
Is al bijna 2jaar uit bij mij.
Zie haar wekelijks knuffelen,beetje tegen haar liggen,praten,kusje
alleen als ze weg is voel ik me wel slecht
je voelt nog steeds iets voor haar? liefde?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:08
oldt3
oldt3 is offline
Citaat:
devilious schreef op 20-12-2004 @ 22:48 :
je voelt nog steeds iets voor haar? liefde?
we zien elkaar graag.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
122450146 schreef op 20-12-2004 @ 23:08 :
we zien elkaar graag.
hmm........ kusjes enzow lijken mij op meer duiden
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:58
abandon17
abandon17 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 20-12-2004 @ 11:33 :
Tuurlijk. Maar ik heb geen respect voor iemand die geen respect voor mij heeft.
Oud 21-12-2004, 02:33
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
devilious schreef op 20-12-2004 @ 23:10 :
hmm........ kusjes enzow lijken mij op meer duiden
Tis een Belg, en niks tegen Belgen, maar volgens mij bedoelen ze wat anders met "we zien elkaar graag" dan Nederlanders.
Oud 21-12-2004, 08:49
Verwijderd
Citaat:
abandon17 schreef op 20-12-2004 @ 23:58 :
Tuurlijk. Maar ik heb geen respect voor iemand die geen respect voor mij heeft.
Ah, oog om oog, tand om tand?

"als ik niet op jouw feestje mag komen, mag jij niet naar de mijne!"

Nog steeds niet mijn stijl
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 10:17
Jules
Jules is offline
Stukje overgetypt uit een oude One (2002)(spelfouten onder voorbehoud ):

Je relatie blijkt niet te werken, er is te evel ruzie, hij voldoet niet aan je verwachtingen: je maakt het uit. Of erger: alles lijkt in orde te zijn en dan verbreekt hij/zij de relatie. En dan? Hoe verder? Els Dekker is psychotherapeute: "Het is heel belangrijk om te verwerken wat er is gebeurd. Wat ik vaak zie, is dat mensen hun ex idealiseren, vooral als die degene is geweest die de relatie heeft verbroken."

Als een verbroken relatie niet goed is verwerkt, kan een ex veel invloed hebben op de volgende relatie. Doordat het vertrouwen in de liefde weg is bijvoorbeeld, maar ook onzekerheid en twijfel over jezelf naar aanleiding van de vorige verhouding kunnen van invloed zijn.

Loskomen van je ex

Alle gevoelens toelaten en accepteren dat je je op dat moment nou eenmaal zo voelt, is één van de manieren om het verwerkingsproces tot een goed einde te brengen. Ook door veel te huilen en er met anderen over te praten kun je het verwerken.

De eerste fase is ontkenning, het dringt niet helemaal doro wat er is gebeurd en je hoopt dat het weer goekomt. Tips voor deze fase zijn het vermijden van contact met je ex, tegen vrienden zeggen da het uit is en te bekijken hoe de relatie in feite was. Was die wel zo goed als je in gedachten hebt? De fase die volgt op de ontkenning is de periode van doorbrekende gevoelens: verdriet, woede, haat, depressies, minderwaardigheids-, eenzaamheids- en schuldgevoelens. Om hiermee om te gaan, kun je proberen op je werk of op school niet te sterk met die gevoelens bezig te zijn. Iedere dag een uur de tijd te nemen om te huilen en toe te geven aan je verdriet en pijn kan helpen. Ook afspreken met vrienden en leuke dingen ondernemen dragen bij aan het verwerken.

In de derde fase speelt het actief oppakken van het leven een grote rol. Het wordt ook wel de fase van heroriëntatie genoemd. Er ontwikkelt zich een nieuw gevoel van eigenwaarde, je kunt weer genieten van je werk, school en vrije tijd, en er komt rust in jezelf. Dit is het punt om definitief los te komen van de ex. Hoe? Door bijvoorbeeld herinneringen aan je ex op te roepen waar je verdrietig van wordt, het verdriet er uit te huilen en de pijn te voelen. Op een gegeven moment voel je geen pijn meer, alleen nog maar onverschilligheid. Een andere manier om deze fase door te komen is steeds aan negatieve kanten van je ex denken als er liefdevolle herinneringen in je opkomen. Ook het vergeven van je ex en het opnoemen van positieve eigenschappen van jezelf passen in deze fase.

De vierde fase is de fase van een nieuw levensconcept. De breuk is geaccepteerd en je kunt weer genieten van je vrijheid. Openstaan voor een nieuwe relatie kan in deze fase spelen. Velen zijn teleurgesteld in relaties en zijn bang dat een andere partner hen ook verlaat. Door over die angsten te praten, heeft een nieuwe relatie meer kans van slagen.

Deze vier fasen zijn nodig om op een gezonde manier aan een volgende relatie te beginnen. Maar een troostrelatie tussendoor kan ook helpen om even van de pijn en het verdriet af te zijn. Zo'n troostrelatie is een pijnstiller, er worden weinig eisen gesteld aan de nieuwe relatie, en daarom is zo'n verhouding vaak niet biljvend.
Oud 21-12-2004, 10:52
Verwijderd
Seks drugs en counterstrike.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 11:03
stout!
stout! is offline
Citaat:
Reverend schreef op 21-12-2004 @ 11:52 :
Seks drugs en counterstrike.
Haha ik heb net een artikel afgerond over een jongen die verslaafd is aan counterstrike .
Oud 21-12-2004, 11:04
Silvie
Silvie is offline
Ik had in het begin ook moeite om over mijn ex heen te komen.
Dat kwam omdat ik dacht dat het aan mij lag dat het uit was. Ik vond dat hij me een beetje een schuldgevoel aanpraatte. En ik (met mijn domme hoofd) trapte er ook nog in. Na een paar maanden begon ik weer 'helder' te denken en kwam erachter dat het gewoon aan ons beide lag. Ik was best wel kwaad. Want nu nog steeds, heeft hij het er om de zoveel tijd over. En ik vind dat hij mij op een of andere manier nog steeds aanvalt (misschien dat hij het zelf niet door heeft).

Maargoed, hoe ik er over heen ben gekomen? Op een gegeven moment had ik zoiets van: 'Rot lekker op. Ik ga verder met mijn eigen leven.' En dat heb ik dus gedaan. Ik ging uit met vrienden. Keek weer om me heen en kwam erachter dat er nog veel leukere jongens rondlopen. Zo heb ik me langzaam aan weer helemaal losgelaten van hem. En hij kan me nu totaal niet meer boeien.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 12:16
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Ga heel veel leuken dingen doen bv : uitgaan, winkelen , bios ed.
Reageren

Regels voor berichten