Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 12:45
gekkie:D
gekkie:D is offline
HeEyyy!!!

Ik wil auditie doen voor de theater school. Ik kan goed toneelspelen, alleen niet zingen... Denken jullie dat ik dan wel kans kan maken?? Of hebben jullie tips??

alvast>>> thnx
Advertentie
Oud 08-12-2004, 12:55
Verwijderd
Uhh, over welke theaterschool heb je het precies?
In Maastricht wordt er wel op zang gelet in ieder geval.
Of heb je het over een musicaltheater-opleiding.
Nee, dan maak je geen schijn van kans

Ben 'es iets specifieker aub
Oud 08-12-2004, 13:14
Geen musical opleiding. Maar echt een opleiding voor actrice aan de hoge school voor kunsten of Artez ofzo.
Oud 08-12-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
gekkie schreef op 08-12-2004 @ 14:14 :
Geen musical opleiding. Maar echt een opleiding voor actrice aan de hoge school voor kunsten of Artez ofzo.
Aha.
Nouja, dan hangt het er heel erg vanaf waar je auditie gaat doen.
Ikzelf heb auditie gedaan in Maastricht, drama-academie Eindhoven en docent drama van Artez. Hiervan werd er alleen een stukje zang gevraagd in Maastricht. Maar hierbij ging het er niet eens om of je mooi kon zingen, meer om of je je stem niet verdraaide tijdens het zingen. Wel moet je goe muzikaal gehoor hebben. Ik kreeg (net als alle anderen overigens) een paar tonen op de piano te horen, die je na moest zingen. Sommigen zitten er daar heel erg naast en ik ken iemand die daar ook op is afgewezen.
Maar als je verder echt goed bent in toneelspelen, moet je niet verwachten dat je geen kans maakt vanwege je beperkte zangkwaliteiten, hoor.

Ik ben btw in Maastricht afgewezen, niet door het zanggedeelte.
En nu zit ik op de drama-academie in Eindhoven, en ik was ook aangenomen in Arnhem
Oud 10-12-2004, 11:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Volgens mij heb je bij iedere theaterschool wel een zangauditie... maar volgens mij ligt t er wel heel erg aan welke richting je op wilt... want je hebt tig verschillende richtingen op een theaterschool (aka hogeschool van de kunsten).
Oud 11-12-2004, 16:27
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 08-12-2004 @ 15:43 :
Aha.
Nouja, dan hangt het er heel erg vanaf waar je auditie gaat doen.
Ikzelf heb auditie gedaan in Maastricht, drama-academie Eindhoven en docent drama van Artez. Hiervan werd er alleen een stukje zang gevraagd in Maastricht. Maar hierbij ging het er niet eens om of je mooi kon zingen, meer om of je je stem niet verdraaide tijdens het zingen. Wel moet je goe muzikaal gehoor hebben. Ik kreeg (net als alle anderen overigens) een paar tonen op de piano te horen, die je na moest zingen. Sommigen zitten er daar heel erg naast en ik ken iemand die daar ook op is afgewezen.
Maar als je verder echt goed bent in toneelspelen, moet je niet verwachten dat je geen kans maakt vanwege je beperkte zangkwaliteiten, hoor.

Ik ben btw in Maastricht afgewezen, niet door het zanggedeelte.
En nu zit ik op de drama-academie in Eindhoven, en ik was ook aangenomen in Arnhem
ik zit nu wel in maastricht, en je hoeft niet goed te kunnen zingen, wel een goede stembeheersing en muzikaal gehoor
Oud 11-12-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 11-12-2004 @ 17:27 :
ik zit nu wel in maastricht, en je hoeft niet goed te kunnen zingen, wel een goede stembeheersing en muzikaal gehoor
Aha.
Nou, dus..

En ik zit in Eindhoven en daar hebben we 1 x per week koor, en ben maar niet bang dat je daar een slechte beoordeling krijgt omdat je niet mooi zingt.

Kun je hier wat mee, "gekkie: D"?
Oud 11-12-2004, 16:46
ja
Bedank voor jullie berichten!
Advertentie

Regels voor berichten