Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 19:12
Trebbor
Trebbor is offline
Nu nog maar enkele topteams genoeg geld kunnen en willen investeren om een topteam te blijven, dreigen de kleinere teams ten onder te gaan.
Ook het totale gebrek aan spanning (Ferrari/Schumacher zijn nu al bijna zeker van de wereldtitel) zorgt ervoor dat steeds minder mensen (en dan vooral mensen met geld-->sponsors) geïnteresseerd blijven in de sport en dus bereid zijn geld erin te pompen.
Ook de 'Schande van Oostenrijk' brengt de Formule niet veel goeds. Zelfs echte die-hard Ferrari fans verbranden hun vlaggen en eisen hun geld terug.
Als Ecclestone en consorten hier niets tegen doen, gaat de Formule 1 gewoonweg kapot.
Meningen graag.
Oud 19-05-2002, 20:09
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
tja, de f1 gaat idd kapot

Maar wat kan ecclestone daar aan doen dan?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 20:55
Trebbor
Trebbor is offline
bijvoorbeeld:
-de grote teams een maximum budget opleggen zodat de kleinere teams ook competitief kunnen worden.
-Teamorders bestraffen.
-puntentelling zoals in CART
Oud 20-05-2002, 16:16
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Trebbor schreef:
-de grote teams een maximum budget opleggen zodat de kleinere teams ook competitief kunnen worden.
Geen enkele controle mogelijk.

Citaat:
-Teamorders bestraffen.
Lukt je niet.

Citaat:
-puntentelling zoals in CART
Valt wat voor te zeggen, hoewel het streven voor punten door de kleinere teams nu ook interessant is. Als je t/m de 10e plaats punten geeft, krijgt ieder team wel punten. IMHO niet zo interessant.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 16:19
Conan the Librarian
Citaat:
Trebbor schreef:
Nu nog maar enkele topteams genoeg geld kunnen en willen investeren om een topteam te blijven, dreigen de kleinere teams ten onder te gaan.
Ook BAR en Toyota investeren belachelijk veel.

Citaat:

Ook het totale gebrek aan spanning (Ferrari/Schumacher zijn nu al bijna zeker van de wereldtitel) zorgt ervoor dat steeds minder mensen (en dan vooral mensen met geld-->sponsors) geïnteresseerd blijven in de sport en dus bereid zijn geld erin te pompen.
Dat was in bijv. 1988, 1992, 1995, 1998 ook zo. En ook eerder al was dat vaak zo. Williams komt wel weer boven Ferrari uit.

Citaat:

Ook de 'Schande van Oostenrijk' brengt de Formule niet veel goeds. Zelfs echte die-hard Ferrari fans verbranden hun vlaggen en eisen hun geld terug.
Waait wel over.

Citaat:

Als Ecclestone en consorten hier niets tegen doen, gaat de Formule 1 gewoonweg kapot.
En hoe denk je dat het eruit ziet als het 'kapot' is? Autosport, met name de F1, is een van de grootste en populairste sporten ter wereld. Met de race in de VS weer, met binnenkort misschien een race in Turkije of Rusland en nu ook met de race in Maleisie (en de daaropvolgende sponsoring voor o.a. Sauber) bloeit de sport meer dan ooit.
Natuurlijk, dit seizoen is het wat saaier, doordat Schumacher met kop en schouders boven iedereen uitsteekt en doordat Verstappen buiten de boot is gevallen, maar volgend jaar of het jaar erna is het weer heel anders.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 20:52
Verwijderd
Nou kapot is wel en groot woord vind ik.

Als je gewoon kijkt, dan zie je dat de Formule 1 nog goed in trek is, trekt nog veel publiek kijkcijfers zij goed. En tsja dat de teams het beter willen is logisch.
Maar niemand heeft ook gezegd dat de F1 erg makkelijk was (om daar een team in te runnen) Das juist de uitdaging ervan, om een team op te bouwen en niks

Daarom wouden de teams ook niet dat de F1 achter een decoder ging, anders zou de Formule kijkcijfers rg dalen en dan pas zou de formule 1 kapot gaan en dus gaan de iets mindere teams zoizo falliet aangezien ze dan geen inkomsten meer binnen krijgen.

Maar tot nu toe vind ik het nog wel redelijk tot goed gaan met de formule 1

Enigste wat ik wel zou wilen zien is, dat ze niet meer zo achterdochtig zijn en dat ze die schermen gewoon verbieden Want om de Gp is het weer de ene naar de andre die hun spulen afschermd
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 21:27
REIE
REIE is offline
Ja, en ze moeten de winnaar een paar kilo extra laten meeslepen.
Formule 1 glanst van buiten, maar is verrot van binnen.

REIE
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 20:16
Conan the Librarian
Citaat:
REIE schreef:
Ja, en ze moeten de winnaar een paar kilo extra laten meeslepen.
En DTCC-taferelen krijgen?
Bedankt, maar nee...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 20:29
DEChengst
DEChengst is offline
Ach ja het zal wel.

En anders hebben we nog altijd DTM

-Desecrator
Oud 22-05-2002, 21:16
Tofke_H
Tofke_H is offline
Er is nu idd zeer weinig spanning. We moeten eigenlijk chumi een zware kwetsuren toewensen om nog een beetje wedstrijd te krijgen, en dat is jammer. Hopelijk dat de huidige kloof tussen de top-ploegen snel gedicht is, en dat we weer evenwaardige kampioenschappen krijgen.
Oplossingen zoals teamorders afschaffen lukt toch nooit. Een andere punten bedeling vind ik een betere optie. Ik vind het al jaren absurd hoe de huidige puntendeling is.
Bv "10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1" vind ik al een heel stuk aangenamer. Moet je de afgelopen seizoenen maar eens uitrekenen hoe het dan zit.
Oud 25-05-2002, 08:56
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Trebbor schreef:
bijvoorbeeld:
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Geen enkele controle mogelijk.
een salary of budged cap is vrij makkelijk te realiseren, omdat elk team zijn financiele huishouding moet verantwoorden. In Amerikaanse sporten is een salarycap heel normaal en het komt de competitie ten goede. Ik zou ervoor zijn als ze dat ook in de F1 doen. De kijker wil namelijk competitie, zoals het nu gaat is er geen bal aan.
Oud 25-05-2002, 09:58
-=©Mavie©=-
-=©Mavie©=- is offline
wat mij nou leuk lijkt... zet Schumacher en Barrichello in een Arrows en laat de mindere coureurs de snellere auto's nemen... kijken of ie dan nog alles wint

maarja dat zal zowieso nooit gebeure dus ik droom maar weer lekkur verder
Reageren

Regels voor berichten