Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 12:16
Anoniem
In memoriam Rosa en Florijn

Zijn hart smolt au-bain-Marie,
toen hij haar voor 't eerste zag,
flonkerende ogen van obsidiaan.
Rosa, klein teer kasplantje,
ze zond vloed heen
en deed ellende wegebben

Wonderschone Rosa, mooie bloem
ze schikte zijn gevoel tot een lied
en zijn hart deed instrumentaal

Een geweldige romance,
Rosa en Florijn, totdat
stormachtig het tij werd gekeerd.
Net zoals in een film
kwam een rovende ridder ten tonele
Robijn was zijn naam, zijn hart koud als steen.

Het noodlot was hard voor Florijn
toen zijn bloem werd gestolen bij nacht.
Zonder haar was het leven niets waard
-de liefde voor Rosa zat diep-
en hij stak zich met 't zwaard.

Maar wat hij niet wist was dat ergens,
tussen de rododendrons, een jonkvrouwe liep.

-------------------------------------------------------

Dit is weer geheel iets nieuws, kritiek is welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2004, 12:21
Verwijderd
kvinnem echt heel erg tof
verhaaltjesgedichten vink leuk en heel wat anders
ja, conclusie: uitstekend!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 04:55
Anoniem
verder nog iemand???
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 17:43
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Zepp schreef op 13-12-2004 @ 05:55 :
verder nog iemand???
tuurlijk ^^ :
1e strofe vind ik leuk en echt 'weer is wat anders' niet echt kritiek op behalve dat je bij de 5e zin gauw 'zond vloed' aan elkaar leest. Maar das niet zo'n ramp. De 2e strofe is goed man ! "en zijn hart deed instrumentaal" is echt fantastisch . De 3e strofe wordt jammer genoeg wel wat minder, de komma in de 2e zin staat niet echt lekker daar, de 3e en 4e zinnen zijn ook net echt mooi vind ik, maar de 5e maakt dat zobeetje weer goed. De 4e strofe loopt lekker door en is gewoon mooi maar volgens mij zijn de "-" overbodig, maar daar heb ik geen verstand van ^^. En tenslote, de laaste strofe: een mooi einde, al heb ik geen flauw idee wat een 'rododendrons' is (een soort struikachtige planten hoor ik net van jouw ^^).

Ik vind 'em echt mooi !!
Oud 13-12-2004, 18:03
Uice
Uice is offline
Eerste strofe is vooral erg mooi, daarna doet het me niet zo veel.
Dit
Citaat:
Zepp schreef op 12-12-2004 @ 13:16 :

totdat
stormachtig het tij werd gekeerd.
vind ik niet zo geslaagd, ik zou er 'het tijd stormachtig werd gekeerd' van maken.
Oud 13-12-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Zepp schreef op 13-12-2004 @ 05:55 :
verder nog iemand???
Kun je eens ophouden met uppen ajb? De volgende keer sluit ik hem gewoon. In wat-voor-wezen-dan-ook-s-naam. Is dat een nieuwe trend ofzo, ongeduldig springend de mensen overstelpen opdat ze toch maar reactie geven?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:58
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-12-2004 @ 21:02 :
Kun je eens ophouden met uppen ajb? De volgende keer sluit ik hem gewoon. In wat-voor-wezen-dan-ook-s-naam. Is dat een nieuwe trend ofzo, ongeduldig springend de mensen overstelpen opdat ze toch maar reactie geven?
Ze post d'r gedichten hier omdat ze er commentaar op wil, als dan haar gedicht wordt 'overgeslagen' en op andere gedichten (eventjes) meer wordt gepost zodat ze maar 1 replay kreeg is dat een beetje cut natuurlijk. Dus up je het ff, aangezien het tog maar op de 9e plek stond ofzo (maar wel ver genoeg zodat niemand er meer posten). En vrij veel mensen doen het, maar dan meestal in de vorm van:"dank voor je commentaar." of "ik 'peer' verandert in 'banaan'" enzovoort.

Ps: is overstelpen nou niet een beeetje overdreven ?
Oud 14-12-2004, 08:32
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 13-12-2004 @ 21:58 :
Ze post d'r gedichten hier omdat ze er commentaar op wil, als dan haar gedicht wordt 'overgeslagen' en op andere gedichten (eventjes) meer wordt gepost zodat ze maar 1 replay kreeg is dat een beetje cut natuurlijk. Dus up je het ff, aangezien het tog maar op de 9e plek stond ofzo (maar wel ver genoeg zodat niemand er meer posten). En vrij veel mensen doen het, maar dan meestal in de vorm van:"dank voor je commentaar." of "ik 'peer' verandert in 'banaan'" enzovoort.

Ps: is overstelpen nou niet een beeetje overdreven ?
kerel, heb jij de regels gelezen?
Andere mensen doen het ook, vind ik sowieso het meest slechte argument ooit (nummer 1 in mijn lijst van drogredenen). Uppen is irritant en niet toegestaan, zolang ik hier al rondhang. (autoriteitsargument ik weeeeeet). Ik geef toe dat de laatste tjid wij er misschien niet zo veel aan gedaan hebben, maar uppen moet geen trend worden, dan moeten we weer ouderwets topics gaan sluiten en verwijderen...
Oud 14-12-2004, 09:35
wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
ik wil al heel lang erg graag 'kettingreactie' uppen.. maar ik durf niezo goed....
aan de andere kant wel erg zonde als zo'n leuke topic ineens verloren gaat.... het was mn favourietje

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 09:45.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 09:38
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
ik vind m gaaf
de stijl is erg leuk

en toen ik zag dat je 15 was verwonderde ik me over je stijl
niet om neerbuigend te doen ofzo maar toen ik 15 was kwam het niet eens in mn hoofd op om in zo'n stijl te gaan dichten.

!
Oud 14-12-2004, 17:32
Anoniem
Citaat:
Mutant schreef op 13-12-2004 @ 21:02 :
nou zeg het spijt me al heel erg vreselijk!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:34
Anoniem
Citaat:
pourlesyeux_ schreef op 14-12-2004 @ 10:38 :
ik vind m gaaf
de stijl is erg leuk

en toen ik zag dat je 15 was verwonderde ik me over je stijl
niet om neerbuigend te doen ofzo maar toen ik 15 was kwam het niet eens in mn hoofd op om in zo'n stijl te gaan dichten.

!
dankjewel
ik weet niet of ik deze stijl nog lang behoud, maar tot nu toe vind ik hem wel lekker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten