Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 17:34
Toska
Toska is offline
hallo mensen,
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik ben overspannen of heb in ieder geval een vorm hiervan.
Het begon allemaal 3 maanden geleden. Er kwam een nieuw meisje werken op mijn werk, zij werd verliefd op mij. Ik had op dat moment al 2 jaar een vriend maar ik werd ook verliefd op haar. Ik besloot om het uit te maken met me vriend en ik begon wat met haar. Het was de eerste keer dat ik iets met een meisje had. Het begon allemaal heel leuk we konden samen goed lachen enzo. Later kwam ik er achter hoeveel problemen dit meisje had. Ik begon me heel veel zorgen over haar te maken. Ze had heel veel in haar jeugd meegemaakt en allemaal nooit verwerkt. Ze was op het slechte pad , ze verkocht drugs en ze had het continue over mensen overvallen enzo. Ik kon steeds minder goed slapen en lag 's nachts wakker omdat ik me zorgen over haar maakte. Ik probeerde haar op alle mogelijke manieren op het goeie pad te krijgen maar het lukte niet. Toen heb ik het uitgemaakt. Haar problemen maakte mij kapot. Ze zit nu sinds een paar weken in de gevangenis.
Ik heb ook de laatste maanden 7 dagen per week gewerkt door het vele werken heb ik niks kunnen verwerken. Ik werd ziek en kwam een dagje thuis. Pas die dag storte ik volledig in. Ik kon niet meer eten niet meer slapen en ik voelde me continue gestresst. Ik dacht na 2 weken dat het wel weer ging en ik wilde weer naar school en stage. Naar school ging nog wel maar naar stage was een ramp. Het is daar zo ontzettend druk en ik kan de druk niet aan. Mijn hoofd wil geen harde geluiden horen. Ik ben dus nu weer thuis en ik maak me ernstige zorgen over mezelf. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor ik me weer goed zal voelen. Heeft iemand misschien ervaring met overspannen of misschien wat tips? Help me want ik word gek.........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 18:04
Salva_mea
Salva_mea is offline
Mijn moeder is overspannen. Zij slikt er medicijnen voor en moet om de 2 week naar een psycholoog (voor haar werk, ze werkt nu ook niet). Praat met je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog en die kan vaststellen of je echt overspannen bent en dus een tijdje rust moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 18:19
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Salva_mea schreef op 16-12-2004 @ 19:04 :
Praat met je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog en die kan vaststellen of je echt overspannen bent en dus een tijdje rust moet nemen.
Dit is toch echt de beste tip.
Oud 16-12-2004, 20:07
Toska
Toska is offline
Dat heb ik dus al gedaan, maar die psychologen die hebben een wachtlijst ofzo..... Dus daar ga ik uiteindelijk wel naartoe maar ik moet weten wat ik nu moet doen???
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:21
Nona
Nona is offline
Citaat:
Toska schreef op 16-12-2004 @ 21:07 :
Dat heb ik dus al gedaan, maar die psychologen die hebben een wachtlijst ofzo..... Dus daar ga ik uiteindelijk wel naartoe maar ik moet weten wat ik nu moet doen???
Goed voor jezelf zorgen en vooral geen extra hooi op je vork nemen.

Om voor jezelf te zorgen:
- eet goed (genoeg en gezond)
- slaap genoeg
- luister naar je lichaam; rust uit als je je niet lekker voelt

Om niet te veel hooi op je vork te nemen:
- durf nee te zeggen tegen anderen
- begin niet aan iets als je niet zeker weet of je er tijd voor hebt
- maak een goede planning als je nog dingen te doen hebt
- neem andermans problemen niet op je schouders, je hebt genoeg aan je eigen problemen!
Oud 16-12-2004, 20:26
Toska
Toska is offline
dank je wel voor de tips.......Weet iemand ook nog en goeie manier om te ontspannen en om te slapen......want ik lig steeds wakker
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:38
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ontspanningsoefeningen, word je heerlijk loom van en het maakt je geest leeg. Je zou even in de bibliotheek moeten kijken voor een goed boek (ze hebben er tientallen), want op het internet is het wat dat betreft een beetje een puinhoop.

[edit] of sporten.
Oud 16-12-2004, 21:47
Toska
Toska is offline
ok..... ik vind het ook wel leuk dat ik goed moet eten enzo...maar ik krijg al weken geen hap door me keel. Bovendien ga ik dood van de buikpijn
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 22:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
buikpijn krijg je ook door niet eten, afaik.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 07:35
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
zorg dat je sowieso op gezette tijden eet; ontbijt, lunch en avondeten. Desnoods begin je met een klein beetje en bouw je het daarvandaan op. Er zijn ook middeltjes die eetlustverhogend werken (voor als je nerveus bent, jou geval)
Oud 17-12-2004, 18:28
Toska
Toska is offline
Is er nou helmaal niemand die ervaring heeft met overspannen????
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 18:57
coopergirl
coopergirl is offline
Heeft er überhaupt wel iemand de diagnose 'overspannen' gesteld of doe je aan zelfdiagnose? Degene die jou deze naam heeft toebedeelt -in meeste gevallen huisarts- onderneemt toch vrijwel direct actie?!
Oud 17-12-2004, 20:42
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 17-12-2004 @ 19:57 :
Heeft er überhaupt wel iemand de diagnose 'overspannen' gesteld of doe je aan zelfdiagnose? Degene die jou deze naam heeft toebedeelt -in meeste gevallen huisarts- onderneemt toch vrijwel direct actie?!

hmm.... niet iedereen wilt het toegeven dat het bestaat hoor.

Maarre als ik jou was zou ik ook eens gaan lezen over overspannen zijn en een burnout hebben. Dan weet je meer wat het inhoudt en wat enkele oplossingen kunnen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten