Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 20:59
Verwijderd
ik moet vrijdag 24 december draaien (werken dus) van 0.00 tot 4.00, maar ik vraag me nou af of dit nou een feestdag is en ik dus recht heb op minimaal 200% loon??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2004, 21:46
Verwijderd
Das een twijfelgeval. Ik vind Kerstavond wel een feestdag en je zou kunnen zeggen dat het om twaalf uur 25 dec is maar wellicht vindt je baas van niet.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je moet op 25 december van 0-4 werken. Toch?

Technisch gezien hoor je voor de 25e betaald te krijgen. Als hij vindt dat het nog steeds bij de 24e hoort, is het dus nog kerstavond
Oud 13-12-2004, 21:15
PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
kerstavond is geen algemeen erkende feestdag, maaaaaar
jij werkt van 0.00 tot 4.00 dus je werkt eigelijk op 25 december en niet 24 december dus dan is het wel een feestdag
en trouwens je baas heeft niet te bepalen welke dag het is
want het is een feit dat elke dag om 0.00 begint dus je werkt op 25 december
anders zou iedereen gaan bepalen welke dag het zou zijn
dus ik weet 99% zeker dat je baas het moet tellen als een feestdag
omdat het ook een feestdag is

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 22:49
Verwijderd
thnx voor de reacties maar nou hoor ik weer dat het wel een feestdag is maar doordat ik geen vast contract heb daar dat ze me niets verplicht zijn
het is trouwens wel wit, moet iedere keer als ik gedraaid heb zon blauw/geel formuliertje invullen en krijg ik het geld cash, geen idee hoe dat heet, loondienst?

hoeveel procent hoor je trouwens op een feestdag te krijgen? (ik draai ook op O&N en dan krijg ik 300%)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 09:34
light fighter
light fighter is offline
volgens mij het zelfde als op een zondag maar dat weet ik niet zeker
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 10:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
feestdagen is zelfde als zondag dus dubbel meestal
Oud 14-12-2004, 11:35
Nona
Nona is offline
Ze zijn je niet verplicht om je werk te geven op feestdagen als je geen vast contract hebt, maar als je via een uitzendbureau werkt (ik neem aan van wel) heb je toch recht op zoveel procent extra.
Als je zwart werkt trouwens niet.
Oud 14-12-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 14-12-2004 @ 12:35 :
Ze zijn je niet verplicht om je werk te geven op feestdagen als je geen vast contract hebt, maar als je via een uitzendbureau werkt (ik neem aan van wel) heb je toch recht op zoveel procent extra.
Als je zwart werkt trouwens niet.
neeuh ben gewoon bij een hippe tent naar binnen gegaan en gevraagd of ze nog een dj zochten, en toevallig wel, en sindsdien draai ik daar op vrijdag

maar conclusie is dus doordat ik geen contract heb daar ik er geen recht op heb toch?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 13-12-2004 @ 23:49 :
thnx voor de reacties maar nou hoor ik weer dat het wel een feestdag is maar doordat ik geen vast contract heb daar dat ze me niets verplicht zijn
het is trouwens wel wit, moet iedere keer als ik gedraaid heb zon blauw/geel formuliertje invullen en krijg ik het geld cash, geen idee hoe dat heet, loondienst?

hoeveel procent hoor je trouwens op een feestdag te krijgen? (ik draai ook op O&N en dan krijg ik 300%)
Waarom zou eerste kerstdag anders zijn dan oud en nieuw? Het zijn allebei feestdagen. Werk jij niet op freelance basis? Als je in loondienst bent heb je een vast contract.

Citaat:
maar conclusie is dus doordat ik geen contract heb daar ik er geen recht op heb toch?
Onderhandelen is geen schande.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:27
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 14-12-2004 @ 11:18 :
feestdagen is zelfde als zondag dus dubbel meestal
zondag is niet dubbel meer
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:17
ikbenschipper1
Citaat:
reuffneck32 schreef op 15-12-2004 @ 17:27 :
zondag is niet dubbel meer
Bij Albert Heijn krijgen we Zondag nog altijd dubbel uitbetaald
Oud 15-12-2004, 20:12
Nona
Nona is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 14-12-2004 @ 16:01 :
neeuh ben gewoon bij een hippe tent naar binnen gegaan en gevraagd of ze nog een dj zochten, en toevallig wel, en sindsdien draai ik daar op vrijdag

Uhm, ik neem aan dat je zwart werkt, dus dan heb je inderdaad nergens recht op.

Wat betreft het dubbel betalen: mijn vriend werkt ook weleens op zondagen en dan krijgt hij ook niet dubbel betaald. Hij krijgt wel extra (een stuk of wat procent), maar zeker niet dubbel. En dat is geheel volgens norm geloof ik.
Oud 15-12-2004, 22:51
ikbenschipper1
Citaat:
Kruimel schreef op 15-12-2004 @ 21:12 :
Uhm, ik neem aan dat je zwart werkt, dus dan heb je inderdaad nergens recht op.

Wat betreft het dubbel betalen: mijn vriend werkt ook weleens op zondagen en dan krijgt hij ook niet dubbel betaald. Hij krijgt wel extra (een stuk of wat procent), maar zeker niet dubbel. En dat is geheel volgens norm geloof ik.
Het is vaak per CAO geregeld.
In de SupermarktCAO is het iig 100% extra

grtz
ivo
Oud 16-12-2004, 09:21
Roxy
Roxy is offline
Wij krijgen 200% op de 25ste en 26ste, de 24ste telt niet geloof ik.. maargoed officieel werk jij dan de 25ste, maar als je geen contract iets hebt, kunnen ze idd doen wat ze willen..
Oud 16-12-2004, 10:21
little nemo
little nemo is offline
Nederland kent nationale, algemeen erkende, christelijke en regionale feestdagen. Koninginnedag 2005 is een nationale feestdag. Of u vrij heeft op deze dagen hangt te allen tijde af van de afspraken die tussen werkgevers en werknemers zijn gemaakt - in de CAO of in uw arbeidsovereenkomst. Wilt u weten of u op een bepaalde feestdag vrij bent, informeer dan bij uw werkgever.

Nationale Feestdagen:
30 april: Koninginnedag (valt deze datum op een zondag, dan wordt het feest gevierd op de voorgaande zaterdag);
5 mei: Bevrijdingsdag.

Algemeen erkende feestdagen:
Nieuwjaarsdag: 1 januari
Goede Vrijdag (is gelijkgesteld met een erkende feestdag)
Tweede Paasdag (data vindt u onder de link 'Data christelijke feestdagen')
Hemelvaartsdag (data vindt u onder de link 'Data christelijke feestdagen')
Tweede Pinksterdag (data vindt u onder de link 'Data christelijke feestdagen')
Beide kerstdagen (data vindt u onder de link 'Data christelijke feestdagen')

bron: overheid.nl

jouw dag valt er dus niet onder, ook al is het strikt genomen op de 25e, toch geef je op dat je de 24e gewerkt hebt. maar zelfs als, dan nog heb je geen wettelijk recht op een toeslag; dat moet in je cao of contract staan maar die heb je niet.
Reageren

Regels voor berichten