Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2004, 13:03
Braakdraak
Braakdraak is offline
Een groep demonstranten onder de naam Stop de Anti-Moslimterreur (SAM) kondigt conform de plaatselijke verordening openbare manifestaties (zie art. 4 Wet Openbare Manifestaties) bij de burgemeester van Groningen het voornemen aan een betoging te houden op zaterdag 18 december a.s. om 14.00 uur in de overdekte gemeenschappelijke ruimten van Winkelcentrum Paddepoel dat eigendom is van het KLM-pensioenfonds. De reden dat de demonstratie in winkelcentrum Paddepoel begint, is dat hier twee weken eerder een moslim door een aantal extreem-rechtse jongeren is gemolesteerd. Het is de bedoeling dat het winkelcentrum tweemaal wordt rondgelopen, om de ‘stille tocht’ vervolgens voort te zetten richting Grote Markt, alwaar een uur zal worden verbleven om vervolgens de demonstratie te beëindigen. SAM wil een krachtig protest laten horen tegen het toenemende anti-moslimgeweld. Het geschatte aantal deelnemers ligt op 300. De winkeliers van Winkelcentrum Paddepoel vrezen dat deze betoging vlak voor kerst ernstige repercussies zal hebben op hun omzetcijfers, te meer daar een extreem-rechtse groepering inmiddels heeft aangekondigd deze openbare manifestatie ‘zeer kritisch’ te zullen volgen. De burgemeester vreest voor ongeregeldheden en verbiedt de betoging, vooral omdat hij in het weekeinde over onvoldoende politiemanschappen kan beschikken om de betoging in goede banen te leiden. Er vindt die dag op hetzelfde tijdstip (te weten vanaf 14.00 uur) een EU-top van landbouwministers plaats in het Martinicentrum. Het SAM dient een bezwaarschrift in tegen het besluit van de burgemeester en begint een procedure voor de voorzieningenrechter (art. 8:81 Awb). Het SAM verzoekt om schorsing van het bestreden besluit.

Vraag: Dient de rechter het verzoek om schorsing van het bestreden besluit geheel of gedeeltelijk toe te wijzen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 13:23
Braakdraak
Braakdraak is offline
O, ja. Ook eventuele wetartikelen vermelden. Ik moet dit maken voor school en ik weet het juiste antwoord niet.

Mvg,

Braakdraak
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:50
Verwijderd
Welke opleiding is dit (rechten neem k aan) en waar studeer je dit ??

(het antwoord weet k niet )
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:55
Braakdraak
Braakdraak is offline
Rechten in Groningen. Ik vraag het op dit forum, omdat ik weet dat er op dit forum een paar mensen zijn die deze studie hebben afgerond en vast het antwoord wel weten. En hopelijk zijn ze ook nog eens zo lief om antwoord te geven
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:58
Miracle
Miracle is offline
Tis een huiswerk vraag. http://forum.scholieren.com/forumdis...ne=&forumid=84
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:00
Braakdraak
Braakdraak is offline
Maar het heeft ook te maken met recht
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:00
Grimmetje
Grimmetje is offline
Damn!! Huiswerk
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:02
Gothic
Gothic is offline
volgens mij mag de rechter zoiets gewoon verbieden om de openbare orde te beschermen... zeker als er niet genoeg politie is. Volgens mij hoeft dus de rechter de schorsing helemaal niet toe te wijzen ...

Maar gezien de vraag zou het dus kennelijk of wel of gedeeltelijk mogen... helaas heb ik nog te weinig publiekrecht gehad. Het enige dat ik weet is dat de burgemeester wel dit soort dingen mag verbieden om de openbare orde te handhaven, staat ergens in de Gemeentewet. 154 of 175/176 geloof ik... Of was dat alleen voor een risicogebied om te mogen fouilleren?
Oud 14-12-2004, 14:03
Braakdraak
Braakdraak is offline
Dat staat allemaal in de Wet openbare manifestatie. Mij rest de vraag of de schorsing geheel of gedeeltelijk zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:38
Braakdraak
Braakdraak is offline
Heeft niemand het antwoord?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 14-12-2004 @ 16:38 :
Heeft niemand het antwoord?
niet iedereen is overdag vrij en op het forum en zeker heeft niet iedereen zin om jouw huiswerk te doen, aangezien je er zelf erg weinig van leert en je zult het toch echt zelf ook moeten kunnen...
Oud 14-12-2004, 16:42
Braakdraak
Braakdraak is offline
Wow, dank je wel. Je hebt mn leven veranderd.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:17
jochem123
jochem123 is offline
Ik herken een JVB toets hierin. Ik was voor gedeeltelijke schorsing. Plaats kunnen ze niet veranderen, maar ik vond dat er wel een bestuurlijke overmachtssituatie dreigde (uitspraak Rb. Zuthpen) en er was een EU top gelijktijdig, dus ik vond dat het maar een dag of een paar dagen verzet moest worden. Veel succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:27
Braakdraak
Braakdraak is offline
Haha. Inderdaad. Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten