Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 18:21
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Emptiness

I try to stand,
but don't have a grip.
I'm feeling so weak,
is this how life is ment ?

My head is heavy like a stone.
I've locked my heart away.
The silence inside is still raging,
I'm feeling so alone.

Is there nobody,
who wants to help me.
Someone with whom I can share
my feelings of despair.

I can't take it anymore,
it teares my life apart.
Emptiness will rule my heart...
again.

My life is permeated with silence,
only the peals of my cry's remain.
I locked my heart with a zeal.
I got no-one who cares,
that's atleast how I feel.

Why does it have to be me ?
I've try'd so much,
my energy is almost depleted.
Everyday I fought so much,
but never succeeded.

Why can't I have a life ?!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

En hier is weer een gedicht van mij , ik vind 'em zelf eigenlijk echt erg mooi . Maar kheb wel over een heleboel dingen erg lang moeten puzzelen en denken hoe ik nou zou doen .
Zou ik de titel moeten veranderen in:"only the peals of my cry's remain." oid.
Is de enerlaaste strofe zo beter ?:
"I locked my heart with zeals .
I got no-one who cares,
that's atleast how it feels ."

En moet de laaste zin van de 4e strofe ("again") niet wat langer ? Moeten de puntjes bij de zin daarvoor weg of niet ?
enz. enz. enz.

Commentaar is zeer welkom

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 12:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 20:06
Verwijderd
Zomaar eens een vraag. Ik merk in je gedichten en replies dat je het Nederlands nog niet volkomen beheerst, waarom zou je dan ook nog proberen in een andere taal te schrijven?

Verder vind ik hem nogal eenvoudig Engels, wat voor de hand liggende rijmen en woorden. Aan het verbeteren begin ik niet eens omdat ik eigenlijk niet aan Engels doe, gewoon omdat ik weet hoe beperkt ik daarin ben.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:53
Diary of Dreams
Citaat:
Mutant schreef op 13-12-2004 @ 21:06 :
Zomaar eens een vraag. Ik merk in je gedichten en replies dat je het Nederlands nog niet volkomen beheerst, waarom zou je dan ook nog proberen in een andere taal te schrijven?
Omdat ik engels een mooiere taal vind als nederlands en ik vorig jaar voor engels een 9.1 stond en voor nederlands een 4.6 .
En ik vind het soms (meestal eigenlijk) leuker/mooier om in het engels te dichten ^^.

Maar wat vind je voorderest van het gedicht ? Dat je het niet geslaagd ben had ik al verwacht (opzich best triest ) maar welk(e) gedeelte(s) en waarom, dat zou helpen ^^ (en verbeteren hoeft eigenlijk niet perse, als ik eerst maar weet wat er minder is).

Ps: "dat je het Nederlands nog niet volkomen beheerst" --> dat heb je fantastisch netjes gezegd je mag ook wel gewoon zeggen dat mijn nederlands drie keer niks is dat weet ik tog wel ^^
Oud 13-12-2004, 20:59
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
ja het engels klopt niet helemaal
maar opzich is de inhoud best aardig

toch vind ik dat je eens zou moeten proberen om iets nederlands te schrijven, ben benieuwd!
Oud 13-12-2004, 21:09
Verwijderd
Citaat:
pourlesyeux_ schreef op 13-12-2004 @ 21:59 :
ja het engels klopt niet helemaal
maar opzich is de inhoud best aardig

toch vind ik dat je eens zou moeten proberen om iets nederlands te schrijven, ben benieuwd!
zoekfunctie ^^

@Kleinkonijn
Ik schrijf niet in het Engels, ik lees niet in het Engels. Ik weet alleen wat ik wel waardeer en daar hoort dit helaas niet bij. Het is gewoon de taal op zich. Ik hou al niet van die voorspellende-clichéwoordengedichtjes in het Nederlands, in het Engels is dat gewoon hetzelfde. Wat ik van Nederlandse gedichten verwacht, verwacht ik ook van Engelse gedichten, woordspelingen, alliteraties, vorm, spel, ...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:14
CSN
CSN is offline
Het doet me niets. Ik geloof niet dat je het Engels beter beheerst dan het Nederlands. Je woordenschat Engels is gewoon veel kleiner dan die van het Nederlands. Dan maakt het niet uit dat je voor Engels een 9.1 stond, de zinnen die je in die proefwerken kreeg waren ik-weet-niet-hoeveel-keer makkelijker dan die bij je proefwerken Nederlands.

Afgezien van de spelfouten is het ook nog eens ontzettend standaard. Ik vind dat bepaalde Engelse woorden en zinnen ('Why can't I have a life?') het cliché-gehalte sowieso al snel opschroeven.

Ook ik zou je graag in het Nederlands zien dichten, want ik geloof wel dat je dat kan.
Oud 13-12-2004, 21:36
geen dichter
geen dichter is offline
heyhey,

ik het best goed engels (nouja dat vind je al snel als je z'n analfabeet bent als mij ) opzich is engels voor de verandering wel leuk maar EEEEhhh.... 't is zo makkelijk engels dat zelf ik het begrijp
maar als je nog ff oefent zouden we nog wel een echt heel goed engels gedicht van jou kunne verwachten
over het gedicht zelf (de rest laat ik nog wel horen)

Keep Going!!!
Oud 14-12-2004, 08:41
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
geen dichter schreef op 13-12-2004 @ 22:36 :
heyhey,

ik het best goed engels (nouja dat vind je al snel als je z'n analfabeet bent als mij ) opzich is engels voor de verandering wel leuk maar EEEEhhh.... 't is zo makkelijk engels dat zelf ik het begrijp
maar als je nog ff oefent zouden we nog wel een echt heel goed engels gedicht van jou kunne verwachten
over het gedicht zelf (de rest laat ik nog wel horen)

Keep Going!!!
het zal ook wel eens niet dat jij positief reageert op klein konijntjes gedicht.

who want to help me.
it teares my life apart.
that's atleast how it I feel.
I've try'd so much,

Als jij na dit steenkolenengels nog durft te zeggen dat je het goed Engels vindt, sorry, maar dan spoor je in mijn ogen niet. Dan ben je gewoon blind voor de waarheid. Dat je zegt dat je nog veel kan verwachten, ach, dat mag jij vinden, maar eerlijk gezegd heb ik nog niet veel progressie gezien in het schrijven van de ts. Als je werkelijk zijn vriend zou zijn, dan zou je eerlijk zeggen wat je er van vindt. En als je het dan nog geweldig vindt, dan houd ik mijn mond wel.

P.S, voordat we geflam krijgen op een gedichtenforum, ik bedoel het niet slecht, maar slechts kritisch.
Oud 14-12-2004, 09:29
wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
ach die paar spelfoutjes... iedereen snapt duidelijk waar het over gaat.. daar gaat het toch om? Ik snap best dat je geen zin hebt om het gedicht eerst door 3 mensen te laten controleren voor je hem op het ooo zo belangrijke forum van scholieren.com plaatst.
verder vind ik dat in het gedicht wel erg vaak met andere woorden gezegd wordt dat je eenzaam bent.. omdat je gedichten wel erg lekker lopen denk ik ook echt dat je het us in het nederlands moet proberen, dat rijmt ook een stuk makkelijk (nee gedichten hoeven niet te rijmen maar dat vind ik nou eenmaal mooi en jij kennelijk ook )
nou hoop dat je er wat aan hebt!
Oud 14-12-2004, 09:40
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
nee maar als het slecht engels is dan is het slecht engels en dan moet je die kritiek serieus nemen en niet gaan miepen over je rapportcijfers want daar verdwijnen de spelfouten niet door.

enne, makkelijk engels kan ook mooi zijn.
Oud 14-12-2004, 09:45
geen dichter
geen dichter is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 14-12-2004 @ 09:41 :
het zal ook wel eens niet dat jij positief reageert op klein konijntjes gedicht.

who want to help me.
it teares my life apart.
that's atleast how it I feel.
I've try'd so much,

Als jij na dit steenkolenengels nog durft te zeggen dat je het goed Engels vindt, sorry, maar dan spoor je in mijn ogen niet. Dan ben je gewoon blind voor de waarheid. Dat je zegt dat je nog veel kan verwachten, ach, dat mag jij vinden, maar eerlijk gezegd heb ik nog niet veel progressie gezien in het schrijven van de ts. Als je werkelijk zijn vriend zou zijn, dan zou je eerlijk zeggen wat je er van vindt. En als je het dan nog geweldig vindt, dan houd ik mijn mond wel.

P.S, voordat we geflam krijgen op een gedichtenforum, ik bedoel het niet slecht, maar slechts kritisch.
heyhey,

dat ik het verschil niet zie tussen goed engels en slecht engels dat kan wel eens goed kunnen maar ik vind dat zijn engelse gedichten steeds beter worden, maar deze nog erg makkelijk geschreven is, dan zie ik geen probleem om tezeggen dat hij wel "zo" door mag gaan
miss dat ik te positief over kom, maar ik vind het wel een prima gedicht hoor, miss een beetje jammer van die spelfoutjes

Ps. als ik zeg dat ik een 6 op mijn diploma sta voor engels mag ik hem dan wel mooi vinden ???
Oud 14-12-2004, 11:56
Verwijderd
Voor een 15 jarige zitten er anders best ingewikkelde woorden en zinnen in. Maar die lijken er een beetje ingeplopt. 'Permeated'? 'Zeals'?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:05
CSN
CSN is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-12-2004 @ 12:56 :
Voor een 15 jarige zitten er anders best ingewikkelde woorden en zinnen in. Maar die lijken er een beetje ingeplopt. 'Permeated'? 'Zeals'?
Ik vraag me alleen wel af of 'zeal' niet 'seal' moet zijn? In deze context slaat 'zeal' naar mijn mening namenlijk nergens op.
Nou is 'to lock with a seal' ook wel weer dubbel op.

Het zal wel.
Oud 14-12-2004, 16:48
Diary of Dreams
Citaat:
CSN schreef op 14-12-2004 @ 17:05 :
Ik vraag me alleen wel af of 'zeal' niet 'seal' moet zijn? In deze context slaat 'zeal' naar mijn mening namenlijk nergens op.
Nou is 'to lock with a seal' ook wel weer dubbel op.

Het zal wel.
Tis eigenlijk (gedeeltelijk) beide, en met 'zeal' slaat voor inderdaad nergens op als mij niet bent ^^. Maar 'with a zeal' klopt niet echt helemaal qua grammatica zou ik dat moeten veranderen in 'with zeal' of met 'with a seal' ? Ik vind eerste best eigenlijk... naja kzie wel.

Good crap, dat zijn behoorlijk veel nieuwe posts sinds de laaste keer dat ik keek .
Eerst ff dit: die twee stomme fouten ("that's atleast how it I feel." en "who want to help me.") had ik er volgens mij al uit gehaald, maar blijkbaar dus niet . Dat komt denk doordat ik 2.5gb aan het downloaden ben (World of Warcraft jah ) en ik beeeetje ongeduldig was en waarschijnlijk net iets te vroeg de pagina heb gesloten .
Het zal vast wel dat sommige van jullie vinden dat het beter zou zijn dat ik (heel slecht) nederlands ga dichten inplaats van 'steenkolen engels' maar daar trek ik me toch ff niks van aan als jullie dat niet erg vinden. Ik dicht graag in engels dus doe ik dat ^^ en kheb genoeg gedichten in het nederlands geschreven en daar kreeg ik meestal ook (even) slechte commentaar op dus veel verschil zal het wel niet uitmaken he ^^.

@Mutant: Je zegt dat je van engelse gedichten het zelfde verwacht als van nederlandse maar dat vind ik een beetje matig om dat ik(/wij) een nederlander ben en dus idd mijn engelse woordenschat e.d. minder is als nederlands. Je kan (vind ik) niet van een jongen van 15 verwachten dat hij in het engels even goed kan dichten als in het nederlands...
@pourlesyeux_ en CSN: als je de zoekfunctie gebruikt zul je genoeg nederlandse gedichten van me vinden en vooral als je de eerste leest zul je mss begrijpen waarom ik zo af en toe is in het engels dicht .
Oud 14-12-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Je kan (vind ik) niet van een jongen van 15 verwachten dat hij in het engels even goed kan dichten als in het nederlands...
Dan moet je niet in het Engels willen dichten.

Als je geen niveau kunt bereiken, wilt bereiken, dan moet je op het Fancy forum blijven rondhangen en de ooohs en aaaaahs in liefde ontvangst nemen.

Daarentegen wil ik bij Nederlandse gedichten gerust rekening houden met de leeftijd omdat ik al meerdere heb zien openbloeien, maar als je je eigen taal niet eens fatsoenlijk kan bespelen in een gedicht, dan moet je dat ook niet in andere talen proberen. Tenminste, je mag voor jezelf schrijven wat je wil, maar verwacht geen uitbundige reacties en dat die dingen überhaupt ooit verder komen dan je dagboek.

Laat het op zijn minst herlezen. Ik heb in het Latijn, Engels, Frans geschreven, ook op momenten dat ik eigenlijk de woordenschat niet had, maar ik was wel intelligent genoeg mijn leraren te vragen het te corrigeren.

En dat is voor velen het probleem hier. Nog niet eens de moeite doen om, als je wéét dat je problemen met spelling hebt, het te laten nalezen. Als je meer wil met je dichtkunst, denk je toch niet dat een uitgever een bundel gaat lezen als de brief die hij krijgt nog niet eens foutloos is opgesteld? Of het wordt afgeschoven op dyslexie, volgens mij roept 3/4e van de tieners in Nederland dat ze dyslexie hebben, zou het besmettelijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:49
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
wilookmeepraten schreef op 14-12-2004 @ 10:29 :
ach die paar spelfoutjes... iedereen snapt duidelijk waar het over gaat.. daar gaat het toch om? Ik snap best dat je geen zin hebt om het gedicht eerst door 3 mensen te laten controleren voor je hem op het ooo zo belangrijke forum van scholieren.com plaatst.
Okay, dus als er bij een schilderij van rembrandt de persoon 3 ogen heeft, dan maakt dat niets uit, want je weet dat hij een mens bedoelt? Dat is onzin natuurlijk. Bovendien, als je dit forum zo laag inschat, waarom verspil je je tijd hier dan?

Citaat:
Klein Konijntje schreef op 14-12-2004 @ 17:48 :
Het zal vast wel dat sommige van jullie vinden dat het beter zou zijn dat ik (heel slecht) nederlands ga dichten inplaats van 'steenkolen engels' maar daar trek ik me toch ff niks van aan als jullie dat niet erg vinden. Ik dicht graag in engels dus doe ik dat ^^ en kheb genoeg gedichten in het nederlands geschreven en daar kreeg ik meestal ook (even) slechte commentaar op dus veel verschil zal het wel niet uitmaken he ^^.

@Mutant: Je zegt dat je van engelse gedichten het zelfde verwacht als van nederlandse maar dat vind ik een beetje matig om dat ik(/wij) een nederlander ben en dus idd mijn engelse woordenschat e.d. minder is als nederlands. Je kan (vind ik) niet van een jongen van 15 verwachten dat hij in het engels even goed kan dichten als in het nederlands...
Nogmaals, als je je niets wil aantrekken van het door ons goed bedoelde commentaar, waarom post je dan, waarom vermoei je ons ermee?
En tuurlijk heeft Mutant het recht om dat van je te eisen. Dus omdat het je moerstaal niet is, mag je fouten maken? Wat is dat voor nonchalance?

Verder sluit ik me volledig aan bij het commentaar van Mutant. Vergeet niet dat stilstaan gelijk is aan achteruitgang.
Oud 14-12-2004, 19:48
xineof
xineof is offline
Citaat:
wilookmeepraten schreef op 14-12-2004 @ 10:29 :
Hm, hier ben ik het niet mee eens. Op deze manier zouden we het gedichtenforum eigenlijk net zo goed kunnen afschaffen: als ik hier een gedicht zet dat boordevol spellings- en grammaticafouten zet en dat niet uitmaakt, dan gaat het toch niet meer om het dichten? Dichten heeft nu eenmaal met taal te maken en voor de presentatie van je gedicht is dit één van de cruciale factoren .

I try to stand,
hier zou ik de wwstam + ing gebruiken, omdat je er op dit moment mee bezig bent; het is geen feit maar een handeling, dus:
I'm trying to stand up (to stand: dan zou het alleen om staan gaan)

but don't have a grip.
het is 'grip' en niet 'a grip': het wordt hier niet als een voorwerp gebruikt. waar je dan alleen weer mee in de knoei komt is het ritme; je moet dan nog een lettergreep toevoegen voor het mooie.

Dit zijn even wat voorbeeldjes van de taalfouten die erin zitten, en ik vind het eerlijk gezegd zonde dat er zoveel fouten inzitten: natuurlijk hoef je ze er niet van te voren uit te halen, want op s.com plaats je het tenslotte o.a. om het te laten bekritiseren, maar toch zou ik van te voren wat meer kijken naar je spelling en grammatica, zodat mensen niet alleen dáár op letten. Nu zorg je er eigenlijk een beetje voor de men niet naar de inhoud kijkt en dat is zonde. Zelf zou ik het eerst nog in het nederlands proberen, dat Engels komt wel. Want laten we eerlijk zijn: je woordenschat van Nederlands is nu eenmaal groter dan die van het Engels. Logisch, dat zal bij heel veel zo zijn. Wat ik probeer te zeggen is: groei eerst in het Nederlands dichten (waarbij je je meer kan concentreren op metrum, woordgebruik en vorm ed.) en ga daarna de uitdaging van het Engels pas aan.
Oud 14-12-2004, 20:12
Diary of Dreams
Citaat:
Halogeen schreef op 14-12-2004 @ 19:49 :
Okay, dus als er bij een schilderij van rembrandt de persoon 3 ogen heeft, dan maakt dat niets uit, want je weet dat hij een mens bedoelt? Dat is onzin natuurlijk. Bovendien, als je dit forum zo laag inschat, waarom verspil je je tijd hier dan?
Hier ben ik helemaal mee eens... Al ben ik nog net niet zo dom om 3 ogen te gaan tekenen (alhoewel, als ik zo zie wat xineof voor gruwelijke fouten eruit haalt )
Citaat:
Halogeen schreef op 14-12-2004 @ 19:49 ogmaals, als je je niets wil aantrekken van het door ons goed bedoelde commentaar, waarom post je dan, waarom vermoei je ons ermee?
En tuurlijk heeft Mutant het recht om dat van je te eisen. Dus omdat het je moerstaal niet is, mag je fouten maken? Wat is dat voor nonchalance?

Verder sluit ik me volledig aan bij het commentaar van Mutant. Vergeet niet dat stilstaan gelijk is aan achteruitgang. [/B]
Tuurlijk trek ik wel wat aan van alle (wat vrij veel is ^^) kritiek, anders zo ik het idd hier niet posten. Maar als ik in het engels wil dichten dicht ik in het engels ook al is de hele wereld er tegen maar mss dat ik het dan niet hier post oid. Maar dan leer ik er natuurlijk weer niks van .
Natuurlijk mag ik eigenlijk ook geen fouten maken in engelse gedichten maar qua woordenkeus, ritme, rijm, enz. mag van mij eigenlijk wel wat minder zijn bij een gedicht in een andere taal... maar dat is mijn mening natuurlijk ^^.

Vanaf nu zal ik mijn gedichten eerst laten nalezen door andere mensen. Had ik eigenlijk al veeeel eerder moeten doen . Mijn grote fout dus.
Oud 14-12-2004, 20:30
xineof
xineof is offline
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 14-12-2004 @ 21:12 :
Maar als ik in het engels wil dichten dicht ik in het engels ook al is de hele wereld er tegen maar mss dat ik het dan niet hier post oid. Maar dan leer ik er natuurlijk weer niks van .
Natuurlijk mag ik eigenlijk ook geen fouten maken in engelse gedichten maar qua woordenkeus, ritme, rijm, enz. mag van mij eigenlijk wel wat minder zijn bij een gedicht in een andere taal... maar dat is mijn mening natuurlijk ^^.
Hé, hier wordt ik chagerijnig van hoor! Ik moedig andere talen juist aan, vind het leuk om eens iets te lezen in het engels. Ik zei alleen; oefen eerst nog wat meer op het dichten in het nederlands, en stap dan over op het engels.

En je mag natuurlijk fouten maken, en het is ook logisch dat je het minder goed doet in een andere taal (daar geef ik je volkomen gelijk in), maar soms is het nu eenmaal beter eerst te oefenen voordat je in het diepe duikt.

Blijven posten dus, en kritiek, dat schept ambitie .
Oud 14-12-2004, 21:03
Diary of Dreams
Citaat:
xineof schreef op 14-12-2004 @ 21:30 :
Hé, hier wordt ik chagerijnig van hoor! Ik moedig andere talen juist aan, vind het leuk om eens iets te lezen in het engels. Ik zei alleen; oefen eerst nog wat meer op het dichten in het nederlands, en stap dan over op het engels.

En je mag natuurlijk fouten maken, en het is ook logisch dat je het minder goed doet in een andere taal (daar geef ik je volkomen gelijk in), maar soms is het nu eenmaal beter eerst te oefenen voordat je in het diepe duikt.

Blijven posten dus, en kritiek, dat schept ambitie .
Eeerhm srry dat ik iets gezegd heb waar je chago van wordt (kzou eigenlijk niet precies weten wat ). Ik denk dat ik even wat uit moet leggen. Ik dicht niet omdat ik later dichter o.i.d. wil worden of omdat ik goed kan of weet ik veel wat. Ik dicht omdat ik zo een klein beetje m'n emoties kan uiten en omdat ik het soms leuk vind om te doen. Ik hoef dus niet perse goed te worden in dichten maar kwil natuurlijk wel wat leren erover, maar de fun gaat voor. Dus als ik heb van 'laat ik is een engels gedicht proberen te schrijfen' dan doe ik dat tog gewoon... En dan oefen ik dat ook gelijk voordat ik probeer om echte gedichten te schrijfen in het engels.

Maar deze discussie wordt een beeetje zinloos. Ik krijg kritiek/commentaar waarbij ik heb 'wtf, dat zeg ik net', enz. laten we er maar over op houden . (wat ben ik toch verstandig vanavond )
Oud 14-12-2004, 21:05
CSN
CSN is offline
Citaat:
Ik hoef dus niet perse goed te worden in dichten maar kwil natuurlijk wel wat leren erover, maar de fun gaat voor. Dus als ik heb van 'laat ik is een engels gedicht proberen te schrijfen' dan doe ik dat tog gewoon... En dan oefen ik dat ook gelijk voordat ik probeer om echte gedichten te schrijfen in het engels.
Je hebt gelijk, Nederlands ligt je ook niet. Laten we erover ophouden.
Oud 14-12-2004, 21:12
xineof
xineof is offline
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 14-12-2004 @ 22:03 :
Eeerhm srry dat ik iets gezegd heb waar je chago van wordt (kzou eigenlijk niet precies weten wat ). Ik denk dat ik even wat uit moet leggen. Ik dicht niet omdat ik later dichter o.i.d. wil worden of omdat ik goed kan of weet ik veel wat. Ik dicht omdat ik zo een klein beetje m'n emoties kan uiten en omdat ik het soms leuk vind om te doen. Ik hoef dus niet perse goed te worden in dichten maar kwil natuurlijk wel wat leren erover, maar de fun gaat voor. Dus als ik heb van 'laat ik is een engels gedicht proberen te schrijfen' dan doe ik dat tog gewoon... En dan oefen ik dat ook gelijk voordat ik probeer om echte gedichten te schrijfen in het engels.

Maar deze discussie wordt een beeetje zinloos. Ik krijg kritiek/commentaar waarbij ik heb 'wtf, dat zeg ik net', enz. laten we er maar over op houden . (wat ben ik toch verstandig vanavond )
Sorry, ik had er een achter moeten zeggen, het was niet serieus bedoeld .

Verder ieder zijn mening, dus ik zal er verder niet op ingaan als je dat liever niet hebt.
Oud 14-12-2004, 21:25
wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
Citaat:
xineof schreef op 14-12-2004 @ 20:48 :
Hm, hier ben ik het niet mee eens. Op deze manier zouden we het gedichtenforum eigenlijk net zo goed kunnen afschaffen: als ik hier een gedicht zet dat boordevol spellings- en grammaticafouten zet en dat niet uitmaakt, dan gaat het toch niet meer om het dichten? Dichten heeft nu eenmaal met taal te maken en voor de presentatie van je gedicht is dit één van de cruciale factoren ..
ok ok.. zit wat in.. ik heb zelf ook best een hekel aan spelfouten in gedichten die gepost worden.. maar ach 15 jaar.. engels... give the boy a break dat wou ik er eigenlijk alleen maar mee zeggen.. ik vind namelijk wel dat je kan zien dat er hard aan gewerkt is.. dat is ook wel belangrijk

Citaat:
Halogeen schreef op 14-12-2004 @ 19:49 :
hmm.. ik schat dit forum niet laag in. Voor iemand van 15 vind ik het namelijk erg goed engels, dus nogmaals, laten we er niet zo'n punt van maken. het moet wel een beetje leuk blijven toch?
(en ja... ik stoor mij ook aan gedichten met vre-se-lijke spelfouten vaak alleen maar omdat iemand nog niet eens zijn eigen gedichtje naleest tijdens het posten, maar daar vind ik dit geen voorbeeld van )

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:06
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik vind het een heel groot minpunt, dat werkelijk élke strofe een ander rijmschema heeft. Daar zou je eens naar moeten kijken, zo is het ritme namelijk helemaal weg en dat leest niet fijn.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:45
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-12-2004 @ 18:01 :
Dan moet je niet in het Engels willen dichten.

Als je geen niveau kunt bereiken, wilt bereiken, dan moet je op het Fancy forum blijven rondhangen en de ooohs en aaaaahs in liefde ontvangst nemen.

*blablablabla*

Leuk hoor nieuw talent afkraken! Motiveren die boel! Als forum baas al zo lekker aardig doet... Ik heb zelfs prijzen gewonnen met gedichten waar hier niemand op wilde reageren... Ja das jammer dan maar zeik niet zo over het Engels! Als je het Nederlands een bedreigde taalsoort vindt moet je hem maar lekker vooral uitoefenen. Maar beetje respect mag wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2004, 20:55
FreeZzze
FreeZzze is offline
Mooi gedicht hoor Klein Konijntje!

Misschien een paar kleine foutjes enzow maar dan moet je me maar op msn toevoegen!

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:07
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
xineof schreef op 14-12-2004 @ 20:48 :
Hm, hier ben ik het niet mee eens. Op deze manier zouden we het gedichtenforum eigenlijk net zo goed kunnen afschaffen: als ik hier een gedicht zet dat boordevol spellings- en grammaticafouten zet en dat niet uitmaakt, dan gaat het toch niet meer om het dichten? Dichten heeft nu eenmaal met taal te maken en voor de presentatie van je gedicht is dit één van de cruciale factoren .

I try to stand,
hier zou ik de wwstam + ing gebruiken, omdat je er op dit moment mee bezig bent; het is geen feit maar een handeling, dus:
I'm trying to stand up (to stand: dan zou het alleen om staan gaan)

but don't have a grip.
het is 'grip' en niet 'a grip': het wordt hier niet als een voorwerp gebruikt. waar je dan alleen weer mee in de knoei komt is het ritme; je moet dan nog een lettergreep toevoegen voor het mooie.

. Wat ik probeer te zeggen is: groei eerst in het Nederlands dichten (waarbij je je meer kan concentreren op metrum, woordgebruik en vorm ed.) en ga daarna de uitdaging van het Engels pas aan.
De continues hoeft niet persé gebruikt te worden maar het is best mogelijk. Je kan wel Engels gaan schrijven alleen wel met de hulp van iemand ofzo... Ik heb altijd gekregen hulp van m'n Engelse msn-vriendin. Want Engels kan soms best pittig zijn... maar geen reden om eerst Nederlands te gaan doen... Ook een pittige taal... Keuze aan Klein Konijntje
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:39
xineof
xineof is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 15-12-2004 @ 22:07 :
Keuze aan Klein Konijntje
Ja, op dat punt heb je helemaal gelijk. Maar ik heb ook nooit beweerd dat het niet zijn keuze was .

En verder vind ik dat goede stevige kritiek best moet kunnen op een scholierenforum, zolang we maar normaal tegen elkaar blijven doen.
Oud 16-12-2004, 16:39
blanco
blanco is offline
Citaat:
xineof schreef op 15-12-2004 @ 23:39 :
En verder vind ik dat goede stevige kritiek best moet kunnen op een scholierenforum, zolang we maar normaal tegen elkaar blijven doen.
Ehm...ja, en dat doen we nu ook lekker, we ruzieen als een stel kleine kinderen .

Verder, klein konijntje: ik heb al eerder gezegd dat ik je nederlandse gedichten beter vind. Wil je toch in het engels dichten, omdat dat voor jou beter voelt, dan moet je dat gewoon blijven doen natuurlijk, maar dan moet je ertegen kunnen als mensen wat kritischer zijn. Elk voordeel heeft zijn nadeel.
Oud 16-12-2004, 17:49
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
je kunt zeggen wat je wil, het getuigt van lef het hier te posten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten