Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2004, 09:13
Earphone
Earphone is offline
Ik weet niet of het hier hoort maar ik ben op zoek naar een programma waar ik eenvoudig de lyrics van allerlei liedjes kan bijhouden.

Ik ben niet op zoek naar een programma dat de lyrics zelf gaat zoeken op internet, ook geen te uitgebreid programma.

Gewoon een programma waar ik titel, artiest en de lyrics kan opslaan en waar ik dan de lyrics kan zoeken.

Iemand een idee? Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2004, 09:22
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Microsoft Access

Of eender welke andere database.
Oud 20-12-2004, 10:08
Verwijderd
explorer.exe

????
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:41
Earphone
Earphone is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 20-12-2004 @ 10:22 :
Microsoft Access

Of eender welke andere database.
Dat heb ik geprobeerd om daar iets te maken wat ik wou maar dat lukte niet zo goed.

Citaat:
********** schreef op 20-12-2004 @ 11:08 :
explorer.exe

????
Ik wil misschien lyrics zoeken als ik geen toegang heb tot internet?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:25
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Earphone schreef op 20-12-2004 @ 11:41 :
Dat heb ik geprobeerd om daar iets te maken wat ik wou maar dat lukte niet zo goed.

Simpele config voor een DB in Access (kan dus enkel wat jij wilt, verder geen mogelijkheden)
Code:
Tabel: Liedjesteksten
  Veld: "Index"   : AutoNummering
  Veld: "Artiest" : Tekst (30 tekens is vaak al genoeg)
  Veld: "Titel"   : Tekst (30 tekens is vaak ook al genoeg)
  Veld: "Tekst"   : Memo
Nu heb je dus een tabel om al je teksten in op te slaan, maar echt handig is dit nog niet, omdat je dan in een Excel-achtige omgevind moet werken. Ga daarom naar formulieren en kies de wizard, selecteer de tabel liedjesteksten en volg de wizard. Nu heb je een veel makkelijkere omgeving om alles in te geven. Eventueel kun je dat formulier wat bijwerken, door in de werkbalk op mees linkse knop van de onderste werkbalk vanboven te klikken als je op het formulier staat. Zo kan je de velden wat verschuiven/vergroten/verkleinen zoals je wilt. Om terug gegevens in te kunnen geven, klik je op dezelfde knop
Oud 20-12-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Earphone schreef op 20-12-2004 @ 11:41 :

Daar heb je toch geen itnernet voor nodig
Gewoon goed in mappen zetten..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 13:52
Earphone
Earphone is offline
Citaat:
********** schreef op 20-12-2004 @ 13:40 :
Daar heb je toch geen itnernet voor nodig
Gewoon goed in mappen zetten..
Ja, voor elk nummer een html of txt file aanmaken en dan zo sorteren in de juiste map. Hmja, dat is volgens mij toch iets te omslachtig hoor. Of wat bedoel je juist?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 13:53
Earphone
Earphone is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 20-12-2004 @ 12:25 :
Simpele config voor een DB in Access (kan dus enkel wat jij wilt, verder geen mogelijkheden)
Code:
Tabel: Liedjesteksten
  Veld: "Index"   : AutoNummering
  Veld: "Artiest" : Tekst (30 tekens is vaak al genoeg)
  Veld: "Titel"   : Tekst (30 tekens is vaak ook al genoeg)
  Veld: "Tekst"   : Memo
Nu heb je dus een tabel om al je teksten in op te slaan, maar echt handig is dit nog niet, omdat je dan in een Excel-achtige omgevind moet werken. Ga daarom naar formulieren en kies de wizard, selecteer de tabel liedjesteksten en volg de wizard. Nu heb je een veel makkelijkere omgeving om alles in te geven. Eventueel kun je dat formulier wat bijwerken, door in de werkbalk op mees linkse knop van de onderste werkbalk vanboven te klikken als je op het formulier staat. Zo kan je de velden wat verschuiven/vergroten/verkleinen zoals je wilt. Om terug gegevens in te kunnen geven, klik je op dezelfde knop
Thx. Zoiets had ik al ongeveer gevonden.
En hoe kan ik nu ze makkelijk zoeken en gewoon weergeven (zonder invulvorm)?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 14:25
ILUsion
ILUsion is offline
Zoeken kan je gewoon in de tabel, dan krijg je een lijst met alle lyrics.
Als je wilt sorteren op een bepaald criterium (artiest, titel) dan klik je op die kolom en kies je sorteren.
Wil je nu zoeken op iets, dan kun je dat ook in tabelweergave doen via Zoeken of op Filter (een trechtertje), dan krijg je een leeg record, waar je je zoekterm in kan geven, dus zoiets
Code:
Index | Artiest |  Titel  | Tekst
      |         |         |
als je dan bv. naar alle songteksten van David Bowie zoekt, maak je daarvan
Code:
Index | Artiest     |  Titel  | Tekst
      | David Bowie |         |
Zoek je naar alle liedjes die "man" bevatten, dan geef je het volgende in:
Code:
Index | Artiest |  Titel   | Tekst
      |         |          | *"man"*
Een filter kan je eventueel opslaan, als je vaak hetzelfde zoekt.

Het weergeven om af te drukken zou je in een rapport kunnen doen, en dat laten sorteren op artiest/titel/index, wat jij het handigst vindt.
Oud 20-12-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Earphone schreef op 20-12-2004 @ 14:52 :
Ja, voor elk nummer een html of txt file aanmaken en dan zo sorteren in de juiste map. Hmja, dat is volgens mij toch iets te omslachtig hoor. Of wat bedoel je juist?
Voor elk nummer een aparte text file ja, omslachtig is dit niet hoor...
Via een database kan het ook, misschien eenvoudiger in gebruik, maar dan moet je het wel eerst maken
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:24
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
********** schreef op 20-12-2004 @ 16:17 :
Voor elk nummer een aparte text file ja, omslachtig is dit niet hoor...
Via een database kan het ook, misschien eenvoudiger in gebruik, maar dan moet je het wel eerst maken
Losse bestanden is veel makkelijker in gebruik als je een tiental tot twintigtal teksten wilt bijhouden, als je natuurlijk veel meer wilt bijhouden is een database een must. Net zoals met gewone muziek, een hondertal bestandjes kan je nog manueel indelen, veel meer moet je niet proberen, want het is gekkenwerk, dus steek ik ook mijn muziek in een database. Van liedjesteksten heb ik het ook eens geprobeerd, maar echt handig zal het nooit zijn. Als je het echt goed wilt doen, en je hebt thuis de mp3's staan (of wma, gaat ook; andere formaten misschien ook, hangt echt af van de tags die ze ondersteunen), dan kun je de lyrics in je mp3 stoppen. Met Windows Media Player lukt dat en WinAmp kan het ook als je wat plugins gebruikt. WinRip heeft hiervoor een eigen systeem, maar dat werkt ook heel leuk. Het voordeel hiervan is dat je enkel je muziek in een database moet hebben (en dat zit dus in WMP, WinAmp, foobar2000, WinRip, MusicMatch allemaal in) en dat de tekst op je scherm komt bij het afspelen. Sommige draagbare mp3-speler geven ook de tekst weer, maar dat zijn er niet zo heel veel.
Ik heb nu geen goesting om heel het systeem om Lyrics3-tags in een mp3 te krijgen uit te leggen, maar ik geef je wel dit mee:
http://www.google.com/search?q=mp3+lyrics
Reageren

Regels voor berichten