Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Vind jij (dus niet of het volgens de officiële definitie zo is) dat ook tot cultuur behoren? @trumpetlover: is bijvoorbeeld 'taal' ook een deel van een cultuur volgens jou? Of meer de manier waarop mensen omgaan met taal? Jij hebt het namelijk vooral over manieren om jezelf te uiten. Is dan de manier waarop men praat, zingt etc. het culturele aspect of ook al de basisdingen zoals 'taal'? En is smaak (waar je van houdt) cultuur bepaald? Of kan dat toch ook aangeboren zijn?
||
Citaat:
Maar dit is de toekomstig cultureel antropoloog die spreekt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik puur als muzikant kijk, zeg ik muziek is een taal, en een manier om je te uiten dus als ik consequent doorga, is een taal ook een een vorm van cultuur. Lastig, ik slaap er nog eens een weekendje over.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() cultuur is een manier om je te uiten, door middel van allerlei dingen. Of dat nou muziek, schilderen, beeldhouden of dansen is. Zolang er gevoel inzit vind ik het cultuur. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof bij nader inzien dat een cultuur niet in je genen zit, maar meer in de opvoeding. Niet westerse muziek staat bol van de kwarttonen die wij als westerlingen vals vinden, maar in feite is dat niet vals, maar een andere benadering van muziek. Dit gaat vaak ook samen met vreselijlk complexer ritmes, waarvan ik de strekking hier nu niet zal uitleggen ( anders geef ik teveel info en slaat de server tegen de vlakte ). Maar iemand die bijvoorbeeld in india geboren en getogen is, is niet anders gewend. Maar een kind dat met zijn eerste jaar geadopteerd werd, en hier is opgevoed, is gewend aan het westerse klanksysteem. Dus geen kwestie van aangeboren, maar aangeleerd |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Artikel Nederlands Nienna* | 2 | 06-06-2005 17:31 | |
De Kantine |
Br33z4h-cultuur[De ontwikkeling van een internetgeneratie} DG | 23 | 20-08-2004 18:08 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
wat is cultuur nienkelke | 6 | 09-09-2003 19:44 | |
De Kantine |
De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie. Verwijderd | 96 | 29-08-2002 11:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
wat is er mis met het"eigen volk eerst" denkbeeld??? Verwijderd | 34 | 20-02-2002 18:37 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Wat is het? Odicanes Naso | 8 | 22-09-2001 09:07 |