Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 01:41
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
Niet alleen tijdens een XTC trip, maar weken erna nog.
Hebben jullie er last van?
Oud 28-12-2004, 04:28
Verwijderd
Ja, al wil ik het geen 'last' noemen.
En nu ?

Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 04:37.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 08:48
coopergirl
coopergirl is offline
Dat is ook wetenschappelijk aangetoond... Mdma heeft invloed op serotonine -in nadelige zin van het woord-. Dat stofje wordt ook geassocieerd met depressie en angststoornissen (paniekaanvallen valt daar ook onder)
Oud 28-12-2004, 09:56
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Koffie_kus schreef op 28-12-2004 @ 02:41 :
Niet alleen tijdens een XTC trip, maar weken erna nog.
Hebben jullie er last van?
ik persoonlijk niet, maar ken wel mensen die er last van hebben. Mijn tip is heeeeeeeeeeeeeeel veel vitamientjes nemen, en als het langer aan houd naar de dokter
En ff geen xtc nemen, maar dat spreekt voor zich
Oud 28-12-2004, 10:46
Verwijderd
Mwah kweet niet of ik het een paniek aan val kon noemen.. Maar een tijd later is het niet meer terug gekomen.
Kzal zeggen gewoon een hele tijd stoppen en gewoon kappen met die zooi, heb ik wel gedaan
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 28-12-2004 @ 05:28 :
Ja, al wil ik het geen 'last' noemen.
En nu ?
Weet je nog, met Annabel.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:21
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Jolankaas schreef op 28-12-2004 @ 11:46 :
Mwah kweet niet of ik het een paniek aan val kon noemen.. Maar een tijd later is het niet meer terug gekomen.
Kzal zeggen gewoon een hele tijd stoppen en gewoon kappen met die zooi, heb ik wel gedaan
leg es ff uit dan

/edit: wat heb jij trouwens dikke tieten voor 15 jaar
Oud 28-12-2004, 11:22
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 28-12-2004 @ 10:56 :
ik persoonlijk niet, maar ken wel mensen die er last van hebben. Mijn tip is heeeeeeeeeeeeeeel veel vitamientjes nemen, en als het langer aan houd naar de dokter
oja, want door vitamientjes wordt de serotonine aanmaak ineens weer normaal

...trouwens, als je veel vitamientjes eet, pis je ze meteen weer uit, je hebt gewoon een bepaalde hoeveelheid per dag nodig en als je meer eet heb je dr nix aan, je kan er hooguit iets aan je nieren door krijgen
Oud 28-12-2004, 11:23
zeehond23
zeehond23 is offline
little nemo, wat ik hier in werking wilde stellen is de power of suggestion, want dat werkt namelijk WEL
Oud 28-12-2004, 11:55
tram000
tram000 is offline
Oh ja dat heb ik zeker gehad en volgens mij was dat een direct gevolg van MDMA-gebruik, versterkt door rommelige toestanden thuis (ruzies enz.).

De eerste keer was bv. toen ik een dag erna bij mn moer in de auto zat en we reden gewoon rustig en al 100m van te voren ging ik roepen 'HALLO, REMMEN, ZIE JE DAT STOPLICHT NIET, HIJ IS ROOOOOD' e.d., en ik was gewoon ontzettend bang dat we een ongeluk zouden krijgen. Toen we de snelweg op reden begon de pret pas echt .
Oud 28-12-2004, 11:58
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ja, kheb het wel eens gehad.. tligt eraan hoe je ermee omgaat.
mja kgebruik ook niet zo vaak pillen.. kvind het na-effect niet zo geweldig
Oud 28-12-2004, 12:55
Risce
Risce is offline
Dat heet de 'down' volgens mij. Het is een veelvoorkomend bijeffect van XTC gebruik. Het is dus een keuze, of je het er voor over hebt.
Oud 28-12-2004, 13:30
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 28-12-2004 @ 12:23 :
little nemo, wat ik hier in werking wilde stellen is de power of suggestion, want dat werkt namelijk WEL
placebo's bedoel je? ...ja dat klopt, die kunnen werken... maar dat was een beetje lastig uit je post halen he
Oud 28-12-2004, 13:39
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 28-12-2004 @ 14:30 :
placebo's bedoel je? ...ja dat klopt, die kunnen werken... maar dat was een beetje lastig uit je post halen he
ja, maar om dat er dan in te gaan zetten werkt een beetje heel erg NIET
Oud 28-12-2004, 14:00
tram000
tram000 is offline
Citaat:
Risce schreef op 28-12-2004 @ 13:55 :
Dat heet de 'down' volgens mij. Het is een veelvoorkomend bijeffect van XTC gebruik. Het is dus een keuze, of je het er voor over hebt.
Neeh, een down is wat anders, das gewoon de dagen erna dat je moe, depressief, lichtgevoel, prikkelbaar enz. ben. Een echte angstaanval is veel erger! Dit is een psychologische kwaal die dan wsch. getriggerd is door MDMA-gebruik. Zoals de TS zei kan het weken erna nog voorkomen, dus als er geen MDMA meer aanwezig is en de serotinehuishouding weer hersteld is zelfs. Dus het kan net zo goed bij goed pre- en postloaden etc. voorkomen, zelfs als je je niet brak voelt de dag erna, het is niet lichamelijk maar geestelijk, iets dat door de MDMA-trip getriggerd is.

Een angstaanval moet je echt niet te lichtjes opvatten, niet dat gewone paranoïde-achtige wat je bij cannabis ook wel heb, maar echt doodsangsten uitstaan om niets. Zoals ik beschreef. Ik had op dat moment maar één wens en dat was een doosje Xanax.
Oud 28-12-2004, 14:13
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 28-12-2004 @ 14:39 :
mwah. als mensen nu gewoon zoveel snuiven en slikken dat ze geheugen gaten krijgen weten ze ook niet meer wat placebo betekent en dan geloven ze je
Oud 28-12-2004, 14:52
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
Citaat:
tram000 schreef op 28-12-2004 @ 15:00 :
Neeh, een down is wat anders, das gewoon de dagen erna dat je moe, depressief, lichtgevoel, prikkelbaar enz. ben. Een echte angstaanval is veel erger! Dit is een psychologische kwaal die dan wsch. getriggerd is door MDMA-gebruik. Zoals de TS zei kan het weken erna nog voorkomen, dus als er geen MDMA meer aanwezig is en de serotinehuishouding weer hersteld is zelfs. Dus het kan net zo goed bij goed pre- en postloaden etc. voorkomen, zelfs als je je niet brak voelt de dag erna, het is niet lichamelijk maar geestelijk, iets dat door de MDMA-trip getriggerd is.

Een angstaanval moet je echt niet te lichtjes opvatten, niet dat gewone paranoïde-achtige wat je bij cannabis ook wel heb, maar echt doodsangsten uitstaan om niets. Zoals ik beschreef. Ik had op dat moment maar één wens en dat was een doosje Xanax.

Precies, onverklaarbare doodsangst. Psychologische kwaal? Weet je toevallig hoelang je er nog last van kan houden?
Oud 28-12-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 28-12-2004 @ 11:48 :
Weet je nog, met Annabel.
het kan véél erger
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:17
tram000
tram000 is offline
Citaat:
Koffie_kus schreef op 28-12-2004 @ 15:52 :
Precies, onverklaarbare doodsangst. Psychologische kwaal? Weet je toevallig hoelang je er nog last van kan houden?
Misschien is 'psychologische kwaal' zoals ik het noemde toch iets te zwaar uitgedrukt, maar het is iig niet zomaar een xtc-kater...

Ik weet niet hoe lang het duurt, bij mij is het geleidelijk over gegaan als ik minder drugs ging gebruiken... Jij had het over weken... Hoeveel XTC heb je gebruikt? Hoe vaak? Coke ofzo erbij? En hoe lang geleden? En kun je die angsten beschrijven?

XTC vind ik iig helemaal niet meer fijn nu. Ik krijg er niet direcht 'doodsangsten' van, maar het voelt wel ongemakkelijk en paranoïde.

Op dit moment voel ik me ook best angstig en vaag, en kwetsbaar, terwijl er helemaal niks is. Ongetwijfeld komt dat door drugs die ik vanmiddag heb genomen die net aan het stoppen is met werken. Maar op momenten als zulke komt dat angstige/kwetsbare gevoel weer terug.

En op sommige andere momenten ook. Ik heb gewoon het gevoel dat ik psychologisch aardig instabiel ben geworden door drugsgebruik, niet op z'n minst door XTC.
Oud 28-12-2004, 17:18
Risce
Risce is offline
Citaat:
bla
weer wat geleerd. TY.
Oud 28-12-2004, 17:42
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 28-12-2004 @ 14:39 :
klopt

beetje laat nu he...volgende X moet je maar ff pmen als je zoiets doet, dan hou ik mn betweterige mond wel
Oud 28-12-2004, 17:49
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
het is niet lichamelijk maar geestelijk
wat een enorme onzin, alle effecten van drugs, ook lange termijn, zijn lichamelijk. angstaanvallen worden veroorzaakt door een verandering in de hersenen waardoor een verkeerd signaal doorkomt. dit hoeft niet altijd te gebeuren, maar als het gebeurt dan duurt het een tijdje voordat t over is en is er vrijwel niets aan te doen, behalve beseffen dat de angstaanvallen niet reeel zijn. als iemand er volledig in meegaat, kunnen ze een blijvend probleem gaan vormen.
Oud 28-12-2004, 18:59
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
little nemo schreef op 28-12-2004 @ 18:49 :
wat een enorme onzin, alle effecten van drugs, ook lange termijn, zijn lichamelijk.
Een aantal (langertermijn)effecten zijn inderdaad waarneembaar op het fysieke vlak; uitvallen van tanden, haaruitval etc. Echter, de meeste gevolgen van drugs zijn toe te schrijven op psychisch gebied. Veelal kun je van tripmiddelen als lsd/ of frequent gebruik van amfetamine een psychose oplopen. Depressie, angststoornis, verslaving en paranoïde wanen vallen in mijn wienswijze eveneens in de categorie 'psychisch'.
Oud 28-12-2004, 19:43
zeehond23
zeehond23 is offline
als je het bekijkt dat iets in je hersenen veranderd en dat de oorzaak is van de angstaanvallen, dan kan je dus ook zeggen dat geestelijk niet bestaat, en dus alles een gevolg is van veranderingen in je lichaam etc... Best wel haalbaar vind ik
Oud 28-12-2004, 20:13
Luna
Luna is offline
na xtc nooit last van gehad, wel als ik blowde de dagen/weken erna t xtc gevoel vaag terug, maar nooit echt paniekaanvallen.
Oud 30-12-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 28-12-2004 @ 12:21 :
leg es ff uit dan

/edit: wat heb jij trouwens dikke tieten voor 15 jaar
Ok, effe over m'n tieten Tsjah, ik kan er ook niks aan doen.
En over m'n drugs geval: Tsjah, soms hoorde ik dingen enzo en werd ik er bang van, maar soms kon het ok leuk zijn. Maar dat was al nadat de xtc was uitgewerkt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:24
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-12-2004 @ 19:59 :
Echter, de meeste gevolgen van drugs zijn toe te schrijven op psychisch gebied. Veelal kun je van tripmiddelen als lsd/ of frequent gebruik van amfetamine een psychose oplopen. Depressie, angststoornis, verslaving en paranoïde wanen vallen in mijn wienswijze eveneens in de categorie 'psychisch'.
meisje, psychische effecten zijn ook lichamelijk. de precieze details weet ik niet, maar waanbeelden e.d. komen gewoon door miscommunicaties in je hersens die ontstaan doordat de chemische balans in je zenuwstelsel door drugs verstoord worden.

depressie wordt veroorzaakt (teminste, als het komt door drugs) doordat de aanmaak van o.a. serotonine en dopamine verstoort wordt waardoor er hier een tekort van optreedt en je je dus neerslachtig en vermoeid voelt.

nouja, ook voor paranoide is er zo een verklaring, die ken ik niet. maar ze hebben dus allemaal een lichamelijke oorzaak.

en @ jolankaas: 15 en xtc?? redelijk dom
Oud 30-12-2004, 19:48
Verwijderd
Ik was zelfs begonnen toen k 14 was.. Maar nu ben ik bijna 16 en heb al een hele tijd niks gedaan.. Ben zelfs beetje anti geworden..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:49
Verwijderd
Waar gaat het toch heen met die jeugd
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:59
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Jolankaas schreef op 30-12-2004 @ 20:48 :
Ik was zelfs begonnen toen k 14 was.. Maar nu ben ik bijna 16 en heb al een hele tijd niks gedaan.. Ben zelfs beetje anti geworden..
nah lijkt me niet onverstandig...like, ik wil niet de moraalridder uithangen, maar voor je 18e is gewoon erg dom omdat dan je hersens nog niet volgroeit zijn en dingen als mdma en speed dan erg veel schade kunnen aanrichten. maar ach, als je t wel redelijk wat voor die leeftijd gebruikt merk je het ook wel doordat je een erg slecht geheugen krijgt en erg vroeg gaat dementeren

maarja, als ik je posts hier en op andere fora bekijk valt er bij jou toch niet bijzonder veel stuk te maken
Oud 30-12-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 30-12-2004 @ 20:59 :
nah lijkt me niet onverstandig...like, ik wil niet de moraalridder uithangen, maar voor je 18e is gewoon erg dom omdat dan je hersens nog niet volgroeit zijn en dingen als mdma en speed dan erg veel schade kunnen aanrichten. maar ach, als je t wel redelijk wat voor die leeftijd gebruikt merk je het ook wel doordat je een erg slecht geheugen krijgt en erg vroeg gaat dementeren

maarja, als ik je posts hier en op andere fora bekijk valt er bij jou toch niet bijzonder veel stuk te maken
Wow in de aanval Heb ik jou iets gedaan ofzo.

Zo dom benk nou ook weer niet..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:31
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Jolankaas schreef op 30-12-2004 @ 21:07 :
Wow in de aanval Heb ik jou iets gedaan ofzo.

Zo dom benk nou ook weer niet..
nee ik was net terug van werk en dr waren een hoop lastige klanten

en okee, dan zou ik maar rustig aan doen als k jou was
Oud 31-12-2004, 11:11
Verwijderd
Ik ben ook al best een tijd gekpat met die zooi... Meer dan 5 maanden ofzo... Half jaartje.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:34
Verwijderd
das toch best netjes dan
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 15:46
Verwijderd
Neuh khad er soieso niet aan moeten beginnen, al helemaal niet op 14-jarige leeftijd.

Maarja soms denk ik er nog weleens aan terug..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 17:42
zeehond23
zeehond23 is offline
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten