Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 18:23
ikke1990
ikke1990 is offline
Heey, het lijkt mij best wel leuk om later bij de politie te werken, maar ik had ergens gelezen dat je daar 17.5 voor moet zijn, en dus 18 bent als je echt begint met die opleiding. Ik ben 14 als ik van school af ga, en als het goed is heb ik dan een diploma VMBO TL. Maar als ik me daar wil inschrijven moet ik eerst allerlei tests doen (conditie/gesprekken enz.)Maar stel nou dat ik daar niet doorheen kom, dan heb ik bijna 2 jaar verprutst en dan moet ik nog es met een andere opleiding beginnen
Is daar nog een andere oplossing voor ofzo, en heeft iemand hier al ervaring mee?????
P.S. ik bedoel dan eigenlijk een school in Leeuwarden of Groningen, maar ik weet niet of dat wat uitmaakt
Groetjes Evelyn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2005, 18:29
Verwijderd
Als je 14 bent als je een vmbo-diploma hebt (wel jong btw? ), dan kun je toch een mbo-opleiding gaan doen, daar je diploma halen en je daarna aanmelden bij de politie (dat kan dus pas vanaf 17,5 jaar, volgens mij)? Of je gaat na het vmbo twee jaar havo doen oid. Dan heb je niets verprutst, toch?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:31
Verwijderd
Als je VMBO in twee jaar haalt dan moet havo ook wel lukken denk
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:46
ikke1990
ikke1990 is offline
Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd maar ik bedoel dat ik nu 14 ben en dat ik 16 ben als ik mn dilpoma haal.

En ik heb al 2 jaar havo/vwo gedaan, maar dat was te moeilijk (kzat meer dan 3 uur aan mn huiswerk )
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:51
Verwijderd
"Ik ben 14 als ik van school af ga, en als het goed is heb ik dan een diploma VMBO TL." Dat is maar op één manier te lezen, volgens mij.

Als je vmbo hebt gedaan heb je op zich een basis voor de havo...je zou iig met de docenten die je nu hebt kunnen overleggen of het hen mogelijk lijkt dat je havo gaat doen. En anders kun je misschien een korte mbo-opleiding doen (desnoods iets van beveiliging, om een (heel ) klein beetje in de richting van de politie te blijven - of een opleiding tot sportinstructeur oid - of gewoon iets wat je leuk lijkt en waar je anders eventueel iets mee zou willen gaan doen (lijkt mij het handigst)).
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 19:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2005 @ 19:51 :
"Ik ben 14 als ik van school af ga, en als het goed is heb ik dan een diploma VMBO TL." Dat is maar op één manier te lezen, volgens mij.
Als je een punt denkt na 'ik ben 14' dan kan het wel. Ze is nu 14 en als ze van school af gaat heeft ze een diploma VMBO TL.
Oud 27-03-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-03-2005 @ 20:26 :
Als je een punt denkt na 'ik ben 14' dan kan het wel. Ze is nu 14 en als ze van school af gaat heeft ze een diploma VMBO TL.
Dan klopt de tweede zin nog niet echt. Daarnaast staat die punt er wel en dan staat er in mijn ogen maar één ding. Anders kan je wel heel andere dingen neer gaan zetten dan je bedoelt, als je overal punten bij en weg moet gaan denken om er achter te komen wat er werkelijk bedoelt wordt, wordt het heel lastig.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:05
Verwijderd
ik denk dat het verstandig is voor jou om bij de politie te werken ja,
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 12:00
Counterfeit
Counterfeit is offline
een echte vent word geen agent!
Oud 29-03-2005, 15:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Blink182 schreef op 28-03-2005 @ 13:00 :
een echte vent word geen agent!
Het is geen vent en een echte vent praat correct Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:26
fractuur
fractuur is offline
Gewoon je vmbo afmaken, en dan of een je havo afmaken, of een jaarr mbo opleiding. Je kan ook een jaar thuis gaan zitten, maar dat lijkt me persoonlijk niets op je 16de.
Oud 04-04-2005, 13:12
xkusssx
xkusssx is offline
Ik heb morgen een testdag voor het orientatie jaar... ben nu 16,5 jaar en had hetzelfde probleem.

dit kun je in meerder plaatsen doen en duurt een jaar dit kun je dus gaan doen voor dat je naar de politie opleiding gaat. als een soort van voorbereiding. en trouwens niveau 2 kun je als doen met 16,5 (in het jaar 17) maar omdat ik niveau 4 ben wilde ik dat niet.

Groetjes ilona

op www.aventus.nl kun je hier wat over vinden....
Oud 04-04-2005, 21:16
Verwijderd
geen ambitie, ga bij de politie

een echte vent wordt geen agent

liever een zuster als hoer, dan een agent als broer

Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 21:52
Verwijderd
Moet je geen HAVO diploma hebben om toegelaten te worden tot de politieacademie?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 22:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 04-04-2005 @ 22:52 :
Moet je geen HAVO diploma hebben om toegelaten te worden tot de politieacademie?
Nee, er zijn verschillende niveau's dus ook met een VMBO diploma kun je daar een opleiding volgen.
Oud 05-04-2005, 11:27
xkusssx
xkusssx is offline
Citaat:
vijf schreef op 04-04-2005 @ 22:16 :
geen ambitie, ga bij de politie

een echte vent wordt geen agent

liever een zuster als hoer, dan een agent als broer

jaja.... heel zielig en lekker offtopic
Oud 05-04-2005, 22:09
Bo
Bo is offline
Een kennis van mij wilde ook bij de politie en was net als jij te jong om te worden toegelaten op de opleiding. Hij heeft toen een soort schakeljaar gedaan op het ROC, een soort vooropleiding die een jaar duurde.
Oud 11-04-2005, 15:58
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Voor zover ik het weet moet je idd 17,5 jaar zijn.
Je hebt volgens mij wel brugjaar politie maar als jij dat doet ben je nog geen 17,5...

De testen blijken best pittig te zijn, dus reken je iig niet rijk.

Ik zou een MBO diploma halen, ofhavo doen.
Reageren

Regels voor berichten