Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2007, 18:59
Verwijderd
Ik ben nog bezig met het zoeken naar een geschikte opleiding voor mij.

Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn, die bezig zijn met de selectieprocedure van de politie of dat al hebben gehad.

Ik wil graag van deze mensen weten, wat hun indruk ervan is.

Ook ben ik zeer geinteresseerd in mensen die al bezig zijn om een politiecarriere te maken.
Is er tijdens de opleiding ook plaats om je eigen hobby te beoefenen? In mijn geval is dat voetbal, dat betekent twee keer trainen en natuurlijk op zaterdagmiddag een wedstrijd. Als je bezig met je opleiding bent, kan je dat dan nog doen? Of zijn te tijden zo afwisselend dat dat echt niet mogelijk is? Zaterdagen aan het werk? Ik hoop dat er iemand is die mij antwoorden kan geven, misschien wel iemand die ook aan voetbal doet en een politie opleiding volgt....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2007, 21:35
munzevi
munzevi is offline
He JoniB ik denk dat ik ook een politie-opleiding ga doen maar ga morgen pas bellen voor de werving.

Maar laat 't horen als je meer weet
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 20:58
Verwijderd
Citaat:
munzevi schreef op 01-07-2007 @ 22:35 :
He JoniB ik denk dat ik ook een politie-opleiding ga doen maar ga morgen pas bellen voor de werving.

Maar laat 't horen als je meer weet
En ? Al gebeld ?
Mag je langs komen?
Ben benieuwd!

Helaas hier nog geen reacties gehad van andere mensen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 17:27
munzevi
munzevi is offline
Heeej, ja ik heb al gebeld en verder ook nog gesolliciteerd (2 keer zelfs ) maar door een misverstand over m'n diploma ben ik afgewezen maar heb vandaag gebeld hierover en ze hebben 't gecorrigeerd.dus ik ga opnieuw solliciteren

en jij ?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 18:37
Verwijderd
Heey!
Nou, ik weet nog steeds niet 100% wat ik ga doen!
Nog nergens ingeschreven.
Maar politie gaat het niet worden. Je moet gewoon flexibiel zijn met werktijden etc. Dat wil ik liever niet, want ben fanatiek voetballer. Aan de andere kant heeft de politie ook weer van alles wat me wel aanspreekt. Maarja, je moet keuze's maken....!
Jij suc6 met de volgende solicitatie!
Groeten
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 19:28
looneylover
looneylover is offline
eeyz
ik heb me ook gesoliciteerd bij de politie, had vorige week een brief gekregen dat ze me informatie naar het korps zouden sturen dus ik ben benieuwd, weet eigenlijk niet wat ik kan verwachten maarja dat zien we dan wel weer eh..
ik heb me voor de zekerheid ook ingeschreven bij intergrale veiligheid, misschien is dat ook wat voor jou? ik weet eigenljik ook niet precies wat ik wil gaan doen, maar ja moest toch iets kiezen eh
hoop dat je nog een goede keuze kan maken
Oud 15-07-2007, 21:29
Verwijderd
Ik heb afgelopen jaar mee gedaan, rond september/oktober. Je moet eerst kijken bij welk korps je wel. Dan krijg je een heel pakket thuisgestuurd dat je in moet vullen, met hobby's nevenactiviteiten etc. Je moet ook referenties opgeven. Daarbij moet je ook een cv en een sollicitatiebrief schrijven. Op basis daarvan kijken ze of je uitgenodigd wordt.

Ik ben uitgenodigd en dan mag je de sporttest gaan doen. Dat is alleen niet overal zo, want dat is zeg maar een vóórselectie die het korps houdt. De echte selectie is in Apeldoorn, maar het korps betaald een hoop geld per deelnemer, vandaar dat er dus nog een selectie aan vooraf KAN gaan.

Bij de sporttest zijn ze heel streng. Je begint met inlopen en dat hield ik op zich prima vol alleen had ik een prop slijm in mijn keel wat ik niet weg kreeg (sorry voor de info). Toen stopte ik even om dit weg te slikken en BOEM toen lag ik eruit. Zonder dat dit van te voren vermeldt is, want dan was ik nog doorgegaan! Aangezien het inlopen al bijna klaar was. Toen moest ik dan ook meteen naar huis, terwijl mijn vervoer er nog niet was, je mocht niet eens wachten in het gebouw. Beetje belachelijk.

Als je wel door mocht, ging je naar een taaltest en uiteindelijk heb je een hele hoop testen achter de rug

En het valt wel te combineren hoor. In het begin heb je gewoon weekdiensten (3 maanden werken, 3 maanden leren). En pas na je 2e jaar krijg je weekenddiensten geloof ik.

Misschien eens kijken op www.politievraagbaak.nl Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 21:29
Verwijderd
En dan vooral bij forum kan je een hoop informatie vinden!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 21:32
looneylover
looneylover is offline
ff vraagje eh Liesa..
had jij je wel ingeschreven voor een andere opleiding ofniet?
want als je pas september/oktober die testen hebt gedaan, kan je toch niet meer ergens en opleiding vinden of is dat niet zo?

misschien stomme vraag maar wilden ff wete
Oud 17-07-2007, 18:14
gomp
gomp is offline
Ey!

Ben laatst naar een info-avond geweest van de politie (voor master of criminal investigation). Wat ik hoorde is dat je inderdaad allereerst een sporttest moet doen, waarbij je moet sprinten, voorwerpen verslepen, over objecten klimmen etc.
Daarna krijg je nog een intelligentietest.
Bij de tweede rond kreeg je volgens mij allemaal opleidinggerelateerde testen en als je daar doorheen bent nog meerdere sollicitatiegesprekken en een lichamelijke test.

Zijn dus aardig wat testen waar je waarschijnlijk doorheen moet (iig voor de opleiding waar ik geïnteresseerd in was, maar het zal allemaal wel een beetje op hetzelfde neerkomen, denk ik)

Succes iig
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 21:25
De Dood
De Dood is offline
Citaat:
gomp schreef op 17-07-2007 @ 19:14 :

Daarna krijg je nog een intelligentietest.

dat zou je toch niet zeggen als je sommige agenten meemaakt
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 00:34
Verwijderd
Citaat:
De Dood schreef op 18-07-2007 @ 22:25 :
dat zou je toch niet zeggen als je sommige agenten meemaakt
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 17:27
gomp
gomp is offline
Mjah, misschien is dat ook alleen voor bepaalde functies bij de politie
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 12:56
Verwijderd
Op die site www.politievraagbaak.nl kan je inderdaad allerlei info vinden!

Ik zou nu niet eens zo'n sport-test kunnen doen, ben sinds april geblesseerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten