Respect..
Hallo! Ik besef dat dit een rare actie van mezelf wordt, maar dat maakt me niks uit. Ik wil graag een column schrijven. En dan niet zomaar een column, nee een verhaal over wat ik allemaal meemaak op school. En ik kan je vertellen, dat is een heleboel!
Omdat er veel suffe mensen voor de schoolkrant werken (sorry maar ik ben een keer wezen kijken en ik kan het niet ontkennen) begin ik eerst maar eens met een anonieme column. Natuurlijk denk je nu, watje, als je zo graag wilt zeiken kom dan gewoon voor je naam uit, maar ik wil eerst mijn verhaal kwijt.
Ik ben een meisje, en zit al een tijdje op deze school, en ik moet zeggen dat het me meestal wel bevalt. De leraren zijn aardig (mits ze niet teveel praten of stinken) en ik kan mijn draai wel vinden. Er is alleen één groot minpunt. En ik weet niet of het aan de school ligt maar ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe het komt.
Ik ga met behoorlijk wat jongens om op school. En als je met ze alleen bent zijn ze echt super aardig. Maar dan kom ik in de pauze aanlopen en dan krijg ik de opmerkingen al weer naar m’n hoofd geslingerd. ‘Hé, wat zie jij er lekker uit vandaag!’ ‘Whahaha!’
Ja joh, grappig! Ze zijn respectloos. En dat terwijl ze het voor de grap altijd hebben ‘respect’. Ze willen negers zijn ofzo, ze dragen pharrel petten, ze vinden roken triest en ze zijn over het algemeen ontzettend grappig maar voor mij hebben ze geen respect.
Nu wil ik absoluut niet zeggen dat alle jongens zo zijn, of dat ze voor geen één meisje respect hebben. Nee, absoluut niet. Er zijn ontzettend veel jongens die rekening met je houden en er zijn ook ontzettend veel meisjes die bijna alles kunnen maken, zonder dat ze ooit een biatch worden.
Ik zal een paar voorbeelden geven van respectloos gedrag van de jongens waar ik meestal mee omga. ‘Je moet wel heel dronken zijn om met jou te zoenen’
Ja, dat klopt, maar dat hoef JIJ niet te zeggen! En vooral niet als je daarvoor en daarna aan me zit en zegt dat ik er zo leuk uitzie!
Offe, ‘Zij iemand pijpen?’ ‘Nee dat lijkt mij ook geen pretje’ (over mij.., ja dan voel je je geliefd..)
En ik weet nu al dat als de jongens waar ik het over heb dit lezen zichzelf hierin niet herkennen. Die denken dat ik het over domme lelijke jongens heb, maar over het algemeen zien ze er best aardig uit, zijn ze slim, en kent de hele school ze. En dat bedoel ik positief.
Maar waarom dan zo gemeen? En waarom bij mij? Stel ik mezelf kwetsbaar op ofzo? Is de manier waarop ik reageer leuk? Ik weet het niet. Het enige wat ik hoop is dat jongens, na het lezen van dit prutserige stukje misschien iets vaker beseffen dat meisjes wat gevoeliger zijn dan jongens en zich wel degelijk iets aantrekken van die zogenaamd ‘grappige’ opmerkingen.
Verder hoop ik ook dat iemand mij kan vertellen of het aan mij ligt, of dat het komt doordat ik gewoon met de verkeerde mensen om ga..
|