Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga (als ik door alle selecties heen kom) pilotenopleiding volgen, en vind dat ik echt niet van mijn ouders kan verlangen dat ze dat gaan betalen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als het kind per se een afwijkende opleiding wil doen die tienduizenden euro's kost (pilotenopleiding zelfs nog meer, in de orde van honderdduizend) dan moet het ook zelf meer bijdragen. Net als wanneer het kind door eigen schuld langer over een opleiding doet. Je kunt niet verwachten dat de ouders dan bijspringen. In dat kader is het misschien wel handig om je studiekeuze enigszins te laten afhangen van de toekomstverwachtingen die je ermee hebt, als je veel moet bijlenen. Het is niet bepaald een pretje om als pas afgestudeerd historicus, cultureel antropoloog of filosoof met een studieschuld van 25.000 euro te zitten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
amsterdam en utrecht vallen hierbij niet onder 'de meeste steden' ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar even ontopic: zonder ouderbijdrage is het met alleen de basisbeurs inderdaad niet te doen om alles te betalen maar je kan genoeg geld lenen van de ibgroep, waarvoor je 17 jaar de tijd hebt om terug te betalen (wanneer je het maximale leent en er 17 jaar over doet om terug te betalen, hoef je maar ongeveer 150 euro per maand terug te betalen, wat natuurlijk niet veel is na een studie) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Shadow Of Death: Ik vind 150 euro per maand best aardig wat, zeker als je je bedenkt dat je misschien ook wel een huis wilt kopen en je daar dan ook een lening voor af moet sluiten die je ook af moet betalen. En het lijkt wel ideaal zo'n lening, maar je moet toch iets van 4% rente betalen en dat kan behoorlijk oplopen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je uitwonend bent krijg je aanvullende beurs (220 euro ofzo per maand), en als je er nog bij werkt... Ik werk 6 uur in de week en heb ongeveer 200 euro in maand hiervan. 6 uur in de week werken vind ik niet erg veel. En kom je er niet met je geld, dan kan je altijd nog bijlenen bij de ib-groep. Dat is toch geen schande. En tsjaa dan moet je mss wel een beetje zuinig aan leven en kan je niet elke dag port schenken bij wijze van... Ook is het zo dat nu toch ook je ouders dingen voor je betalen, zoals je eten. Dat zouden ze dan dus eventueel kunnen blijven doen (als is het maar een klein bedrag per maand). Daarnaast heb je het in je begin post over abonnementen, maar over wat voor abonnementen heb je het dan? Ik heb namelijk nergens een abonnement ![]() Mijn kosten: per maand Kamer 219 Eten 100 Verzekering 3 Collegegeld 130 (?) Sportkaart 5 Extra kosten 120 (--> dis wel een schatting, erg verschillend) (zoals kleren, uitgaan, tel. etc) ------------------------------------- Tot 577 Inkomen: 490 Als ik geen geld van mijn moeder zou krijgen zou ik een Tekort hebben van een kleine 100 euro, die je dus mss kan krijgen door een hogere aanvullende beurs, of door een paar uur in de week meer werken, of dus anders door een lening. Ik heb wel een beetje snel een schatting gemaakt van mijn kosten, al klopt het trouwens wel aardig. Het is mss wel wat lastig om helemaal niks te krijgen vna je ouders, maar het is dus wel haalbaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
t voordeel is dat het volgens mij belastign aftrekbaar is, kan heel veel schelen, dus dan valt het allemaal nog mee |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@MevrouwM: 220 euro per maand is de basisbeurs die iedereen krijgt, daar boven op krijg je soms nog een aanvullende beurs afhankelijk van het inkomen van je ouders. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Op kamers Shadina | 98 | 01-10-2006 16:06 | |
Werk, Geld & Recht |
[studentenkamer] Te vroeg kamers vrij terwijl studie in augustus begint. Severus | 22 | 31-03-2005 10:53 | |
Werk, Geld & Recht |
Kamer Vaj | 11 | 28-11-2004 19:20 | |
Liefde & Relatie |
Op kamers, of toch niet...?! 20marianne12 | 26 | 12-05-2003 18:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
LPF wil werkwijze Kamer veranderen Atje85 | 41 | 17-02-2003 13:45 | |
Algemene schoolzaken |
Kamer in Utrecht --> Paar vraagjes. Verwijderd | 15 | 30-09-2002 12:54 |