Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2004, 12:52
goodfella
goodfella is offline
ik heb sinds een paar weken dat ik last heb van oorsuisingen, je kent het vast wel als je terug komt van uitgaan. Je hoort geen piep...maar als je stil in bed ligt hoor je hard geruis...of misschien toch een piep, maarja ik heb het nu constant, waarschijnlijk door te harde muziek. Zijn zulke beschadegingen permanent? Heeft iemand anders hier ook last van?
Oud 22-12-2004, 13:56
Konijn
Konijn is offline
Dat kan inderdaad permanente beschadiging zijn ja. In principe zijn alle beschadigingen die je veroorzaakt aan je oren permanent, alleen blijft die ruis/piep niet waardoor het lijkt of het niks uitmaakt.
Maar gebruik de zoekfunctie eens, er zijn de afgelopen maand sowieso 2 topics hierover geweest.
Oud 22-12-2004, 19:35
mimima
mimima is offline
Ja die piep betekend inderdaad dat je te hard muziek hebt geluisterd maar weet niet zeker of het permanent is.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 22:14
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Het ligt eraan hoe ernstig de beschadiging is. Ik heb weleens zo'n rotje naast m'n oren gekregen, toen liep ik 2 weken met een piep in m'n linker oor. Maar uiteindelijk gaat het grotendeels over (gehoorbeschadigingen zijn in principe permanent)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 17:04
Verwijderd
Bij mij is het in ieder geval al een jaar of 3 nu
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 15:27
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik las op een forum:

Citaat:
Stap 2 van lawaaidoofheid is het permanent worden van een zachte suis/pieptoon, welbekend van de toon die je na het uitgaan hebt.
Naarmate de doofheid erger wordt, wordt de pieptoon harder en vervelender. Deze ziekte gaat door het leven onder de naam Tinnitus.
Er zijn mensen die hier chronische slaapstoornissen door hebben opgelopen.
Dat heb ik dus ook, komt denk ik door dat rotje dat op 20 cm van m'n oor knalde 2 jaar geleden.

Ik kan het me nu niet eens meer voorstellen dat ik in een stille ruimte, niets maar dan ook niet zal horen, die zachte pieptoon is er altijd Maar het is niet storend, en het duidt ook niet op een grote gehoorbeschadiging.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 26-12-2004 @ 16:27 :
Ik las op een forum:

Dat heb ik dus ook, komt denk ik door dat rotje dat op 20 cm van m'n oor knalde 2 jaar geleden.

Ik kan het me nu niet eens meer voorstellen dat ik in een stille ruimte, niets maar dan ook niet zal horen, die zachte pieptoon is er altijd Maar het is niet storend, en het duidt ook niet op een grote gehoorbeschadiging.
Vervelend om niet meer te weten wat stilte is he..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 22:30
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
********** schreef op 26-12-2004 @ 23:28 :
Vervelend om niet meer te weten wat stilte is he..
Zo erg is het ook weer niet bij mij
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 26-12-2004 @ 23:30 :
Zo erg is het ook weer niet bij mij
Maar je hoort toch ook altijd wat?

Ik heb er ook wel mee leren leven, 't stoort me niet echt meer, maar ik zou wel weer eens gewoon volmaakte stilte willen ervaren.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 16:36
Dís
Dís is offline
ik heb het ook,maar ik luister byna niet naar muziek,kom niet in luide omgevingen ofzo
van wat is dat dan?
Oud 27-12-2004, 19:56
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
blinkchic schreef op 27-12-2004 @ 17:36 :
ik heb het ook,maar ik luister byna niet naar muziek,kom niet in luide omgevingen ofzo
van wat is dat dan?
Kom je nooit in discotheken of andere plaatsen waar je letsel kan overhouden aan het volume? Ik zou echt niet weten waaraan je het anders hebt te danken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:59
Dís
Dís is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-12-2004 @ 20:56 :
Kom je nooit in discotheken of andere plaatsen waar je letsel kan overhouden aan het volume? Ik zou echt niet weten waaraan je het anders hebt te danken.
zovéél ga ik niet,ik ga max om de 3-4 maand naar een fuif ofzo(hier is nooit iets te doen)en erg lang blyf ik dan niet en ik sta meestal buiten te babbelen.
kga zo ongeveer om de 2 weken naar een praatcafé(PRAATcafé dus): speelt geen/weinig muziek.
Oud 29-12-2004, 12:48
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
blinkchic schreef op 29-12-2004 @ 11:59 :
zovéél ga ik niet,ik ga max om de 3-4 maand naar een fuif ofzo(hier is nooit iets te doen)en erg lang blyf ik dan niet en ik sta meestal buiten te babbelen.
kga zo ongeveer om de 2 weken naar een praatcafé(PRAATcafé dus): speelt geen/weinig muziek.
Ik zat dus te denken waardoor het nog meer zou kunnen komen. Ik kwam op het volgende uit: duiken.

Ik heb vroeger echt diep gedoken, 5 meter haalde ik zo, en dat voor 2 minuten lang. Het is waarschijnlijk dat je hier wel beschadigingen aan overhoudt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:22
Dís
Dís is offline
ik duik niet,ik zwem byna nooit ook

Regels voor berichten