Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2002, 14:03
mixtape
mixtape is offline
..niet volledig starten

Zal het proberen uit te leggen; m'n computer wil niet meer defragmenteren en scandisk uitvoeren - dit heb ik opgelost door het handige prog PowerDefrag te downloaden. Doet het perfect, maar om de scandisk functie te gebruiken moet je dus betalen.
Dus ik zoek een ander prog om scandisk uit te voeren, en installeer die (het gaat om het shareware prog wat ik op download.com heb gevonden; AutoClean)

Ik start het programma; krijg een error - daar gaat het niet om, ik heb al lang door dat ik m'n comp maar eens nodig moet formatteren. Maar, door die error start de comp dus steeds opnieuw op, maar hij *blijft* die AutoClean starten en ik kan er nix mee.
Punt is; ook al sluit je AutoClean af, de rest van windows is niet opgestart; geen enkel programma. Het enige wat lukt is ctrl+alt+del om opnieuw op te starten; maar dan krijg je dus hetzelfde.

Wat ik wil:
Dat programma volledig AutoClean van m'n schijf verwijderen zodat ie dat niet meer op start zodat ik weer bij m'n windows kan komen (althans ik hoop dat ie niet meer opstart als je 'm eraf flikkert)

Dacht dat MS-DOS dat misschien zou kunnen - zo jah, zou iem. kunnen uitleggen wat ik dan moet doen? (het prog staat gewoon in de program files) - ik ben MS-DOS leek, het enige wat ik weet is 'dir'

Of zou ik misschien windows op een andere manier kunnen opstarten *zonder* dat die AutoClean op start? (veilige modus doet ie het ook)

*word soms doodziek van computers*
Oud 26-05-2002, 14:30
mixtape
mixtape is offline
Ik begin me nu eigenlijk af te vragen of het wel slim is om bijvoorbeeld de directory te verwijderen, want dan is ie niet ge-deïnstalleerd.. en heb ik dus grote kans dat dat programma gewoon blijft lopen.

Dus kan ik eigenlijk via MS-DOS een programma verwijderen? Net zoals op de manier hoe je een prog verwijdert via Configscherm > Software ?
Oud 26-05-2002, 14:39
M@rco
M@rco is offline
Hmm... als AutoClean wordt opgestart via een snelkoppeling in de map "Opstarten" in the Startmenu dan zou je evt. via DOS die snelkoppeling nog wel kunnen verwijderen... maar als 't in je register staat heb je denk ik een groter probleem...

Dan kun je altijd nog proberen via DOS de AutoClean map te verwijderen, grote kans dat 'ie een foutmelding geeft dat ie AutoClean niet kan vinden en dan vervolgens weer verder gaat met opstarten. En dan kun je erna via msconfig.exe er wel voor zorgen dat 'ie het ook niet meer probeert op te starten
Oud 26-05-2002, 17:17
mixtape
mixtape is offline
Nou ik heb het geprobeerd, zonder resultaat, ik kreeg niks verwijderd (heb wel tutorials opgezocht enzo), en zoals ik zei weet ik amper iets van MS DOS af.

Dus toen was ik zo gefrustreerd dat ik windows er op nieuw overheen heb geïnstalleerd, en het werkte en heb gelijk dat prog er af gehaald.

Dus probleem is opgelost thanx
Oud 26-05-2002, 18:05
Orion84
Orion84 is offline
je had ook gewoon de veilige modus kunnen opstarten. dan start ie ook geen andere programma's op en kun je het proggie uninstallen of gewoon via uitvoeren---> msconfig uitzetten dat ie hem opstart.

dusseh voor een volgende keer, eerst dat voordat je naar grote middelen grijpt
Oud 26-05-2002, 18:06
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
en als je dan nog 1x zoiets heb probeer dan gwoon ff msconfig.exe (in windows) te gebruiken. kan je t gwoon uitschakelen.
Oud 26-05-2002, 18:15
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:
en als je dan nog 1x zoiets heb probeer dan gwoon ff msconfig.exe (in windows) te gebruiken. kan je t gwoon uitschakelen.
1: dat zeg ik net

2: hij kwam windows dus niet in dus dan moet je er zoals ik wel ff bij zetten dat ie de veilige modus moet gebruiken
Oud 26-05-2002, 18:28
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
CreedGirl schreef:
Of zou ik misschien windows op een andere manier kunnen opstarten *zonder* dat die AutoClean op start? (veilige modus doet ie het ook)
Oud 26-05-2002, 18:33
Orion84
Orion84 is offline
vreemd, normaal start ie dan toch alleen explorer en systray??

nou ja het is toch al gebeurt dus laat maar zitten
Oud 26-05-2002, 21:55
The Iceman
The Iceman is offline
cd Progra~1 [enter]
del Autocl~1 [enter]
veel sneller dan heel je hd formatteren, als hij het progje niet meer vind kan hij het ook niet meer opstarten
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 11:47
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
The Iceman schreef:
cd Progra~1 [enter]
del Autocl~1 [enter]
veel sneller dan heel je hd formatteren, als hij het progje niet meer vind kan hij het ook niet meer opstarten
ah!
volgens mij was ik 'cd' vergeten, want het lukte al niet, want ik bleef gewoon in de C:/ 'hangen' en dan kon ie 'm niet vinden - ik ging alleen met 'dir' in de program files directory
ok, dan weet ik dat voor de volgende keer... weer wat geleerd
Reageren

Regels voor berichten