1. De Nederlandse.
2. Dat is wel een heel open vraag...ik weet ook niet of ze allemaal echt bij de Nederlandse cultuur horen, voor een groot deel horen ze gewoon bij hoe ik opgevoed ben...heel globaal genomen dingen als eerlijk zijn, respect hebben voor andere mensen, mensen helpen als dat nodig is, enz, dat soort dingen (nog veel meer dan alleen dat dus). Ze zullen, denk ik, erg overeen komen met een groot deel van de christelijke normen en waarden.
3. Ik ben er in geboren.
4. Ik houd wel van het nuchtere van Nederlanders...en dingen als een verzorginsstaat vind ik ook

en verder...dat weet ik nu zo even niet.
5. Oa het individualistisce en het materialistische.
6. Minder individualistisch en minder materialistisch.
7. Ook wel weer een erg open vraag...ik heb niets tegen andere culturen, zolang ze mij en 'mijn cultuur' maar accepteren en respecteren. Natuurlijk zijn er wel dingen waar ik niet achter sta, maar die zijn er ook in Nederlandse cultuur wel (al zal dat wat minder zijn, omdat ik zelf uit die cultuur kom).
8. Misschien zou je hierbij wat omschrijvingen moeten posten? Ik denk dat ik van de meeste culturen te weinig af weet om te kunnen 'kiezen'...ik voel me behoorlijk thuis in Zweden, laat ik daar dus maar voor kiezen.
9. Erg wisselend...het gaat heel vaak goed, maar het gaat helaas ook heel vaak fout.
10. Wat bedoel je daarmee? Als je wilt trouwen, dan moet je dat doen, wil je het niet, dan niet, dat is ieders eigen keus. Zelf vind ik wel dat je alleen moet trouwen met iemand waar je echt van houdt en ook als je echt gelooft in het "tot de dood u scheidt"-gebeuren ed, anders niet.
11. Hetzelfde als over trouwen, als je het wilt, dan moet je het doen en als je het niet wilt niet. En alleen als je eventuele kinderen een goed leven kunt geven, dus dat je iig op het moment dat je er over na denkt dat je dan een dak boven je hoofd hebt, genoeg geld hebt, je in een stabiele periode zit (zelf en het liefst ook je relatie), enz.
12. Hoe bedoel je dat precies? 't is praktisch en gezellig als je een relatie (en eventueel kinderen) hebt. En het is handig om eerst samen te wonen voor je bv. gaat trouwen, dan weet je of je met elkaar in een huis kunt wonen ed, dan weet je tenminste waar je aan toe bent ed.
13. tja, wat kun je daar van vinden? Ligt ook aan de reden waarom het zo is ed. Ik denk dat het best goed kan gaan.
14. Lijkt me een prima alternatief voor trouwen.
15. Ongeveer gelijk...we doen allebei dingen in het huishouden ed. Alleen werkt hij en studeer ik nog.
16. Ja, anders zou ik het (in overleg

) wel veranderen.
17. Zie vraag 16.
18. Deze vraag vind ik veel te open, daar kan ik zo niet op antwoorden.
19. In het algemeen of in ons gezin? In het algemeen mag je uit boeken halen, bij ons weinig: we zijn niet gelovig. Dingen als kerst ed 'vieren' we wel, maar verder niet.
20. In het algemeen of in ons gezin? In het algemeen mag je uit boeken halen, bij ons weinig: weinig? We gaan gewoon met ze om, doen zo nu en dan samen iets, gaan naar elkaars verjaardagen, zijn er voor elkaar als dat nodig is, enz.
21. In het algemeen of in ons gezin? In het algemeen mag je uit boeken halen, bij ons weinig: ook weinig? We gaan er heen, sporten en gaan weer naar huis?
22. Belangrijk in de zin van dat we wel normaal willen kunnen leven...we willen niet elk dubbeltje om hoeven draaien ed en we willen ook wel eens iets leuks doen.
23. Nee, alles is alleen duurder geworden, je moet dus iets meer opletten met wat je doet ed.
24. Mijn man werkt, ik studeer en heb een bijbaantje.
25. Ik dus.
Het merendeel van je vragen vind ik veel te open of te onduidelijk...

Maar wellicht kun je wat met de antwoorden.