Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2004, 10:56
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
1. Tot welke culturele groep behoort u?
2. Welke normen en waarden zitten in uw cultuur?
3. Hoe bent u in deze cultuur terecht gekomen?
4. Wat vindt u goede eigenschappen van uw cultuur?
5. Welke eigenschappen minder?
6. Wat zou er volgens u anders moeten in u cultuur?
7. Wat vindt u van andere culturen?
8. Als u zou veranderen van cultuur welke zou u dan kiezen?
9. Hoe vindt u de samenwerking tussen de culturen die hier in Nederland zijn?
10. Hoe denkt u over trouwen?
11. Hoe denkt u over kinderen krijgen?
12. Wat vindt u van samenwonen?
13. Wat vindt u van gezinnen met één ouder?
14. Wat vindt u van geregistreerd partnerschap?
15. Hoe is bij u in het gezin de rolverdeling?
16. Vindt u het een goede rolverdeling
17. Zou er wat verandert moeten worden in uw rolverdeling?
18. Welke invloed heeft de omgeving op het gezin?
19. Welke invloed heeft het geloof op het gezin?
20. Welke invloed hebben vrienden?
21. Welke invloed heeft een (sport)vereniging?
22. Is geld belangrijk voor het gezin?
23. Is geld belangrijker geworden sinds de euro is ingevoerd?
24. Wie is de kostwinner bij u thuis?
25. Zijn er mensen in uw gezin met een bijbaantje?

Zouden jullie dit interview willen invullen?
Ik heb het nodig voor taak die ik moest maken voor maatschappijleer.

Debbie
Advertentie
Oud 17-12-2004, 12:52
cyntha
cyntha is offline
Volgens het woordenboek:

- in·ter·view (het ~, ~s)
1 mondeling vraaggesprek
Oud 17-12-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
.o0Debbie0o. schreef op 17-12-2004 @ 11:56 :
Zouden jullie dit interview willen invullen?
Alleen mensen van "een andere" cultuur of ook mensen met de Nederlandse cultuur (al verschilt die ook weer erg...misschien is het handig om de definitie van cultuur waar jij mee wilt werken boven je interview te zetten?)?
Oud 19-12-2004, 19:11
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
Beide...
Nederlandse en andere culturen
Oud 19-12-2004, 22:34
Verwijderd
1. De Nederlandse.
2. Dat is wel een heel open vraag...ik weet ook niet of ze allemaal echt bij de Nederlandse cultuur horen, voor een groot deel horen ze gewoon bij hoe ik opgevoed ben...heel globaal genomen dingen als eerlijk zijn, respect hebben voor andere mensen, mensen helpen als dat nodig is, enz, dat soort dingen (nog veel meer dan alleen dat dus). Ze zullen, denk ik, erg overeen komen met een groot deel van de christelijke normen en waarden.
3. Ik ben er in geboren.
4. Ik houd wel van het nuchtere van Nederlanders...en dingen als een verzorginsstaat vind ik ook en verder...dat weet ik nu zo even niet.
5. Oa het individualistisce en het materialistische.
6. Minder individualistisch en minder materialistisch.
7. Ook wel weer een erg open vraag...ik heb niets tegen andere culturen, zolang ze mij en 'mijn cultuur' maar accepteren en respecteren. Natuurlijk zijn er wel dingen waar ik niet achter sta, maar die zijn er ook in Nederlandse cultuur wel (al zal dat wat minder zijn, omdat ik zelf uit die cultuur kom).
8. Misschien zou je hierbij wat omschrijvingen moeten posten? Ik denk dat ik van de meeste culturen te weinig af weet om te kunnen 'kiezen'...ik voel me behoorlijk thuis in Zweden, laat ik daar dus maar voor kiezen.
9. Erg wisselend...het gaat heel vaak goed, maar het gaat helaas ook heel vaak fout.
10. Wat bedoel je daarmee? Als je wilt trouwen, dan moet je dat doen, wil je het niet, dan niet, dat is ieders eigen keus. Zelf vind ik wel dat je alleen moet trouwen met iemand waar je echt van houdt en ook als je echt gelooft in het "tot de dood u scheidt"-gebeuren ed, anders niet.
11. Hetzelfde als over trouwen, als je het wilt, dan moet je het doen en als je het niet wilt niet. En alleen als je eventuele kinderen een goed leven kunt geven, dus dat je iig op het moment dat je er over na denkt dat je dan een dak boven je hoofd hebt, genoeg geld hebt, je in een stabiele periode zit (zelf en het liefst ook je relatie), enz.
12. Hoe bedoel je dat precies? 't is praktisch en gezellig als je een relatie (en eventueel kinderen) hebt. En het is handig om eerst samen te wonen voor je bv. gaat trouwen, dan weet je of je met elkaar in een huis kunt wonen ed, dan weet je tenminste waar je aan toe bent ed.
13. tja, wat kun je daar van vinden? Ligt ook aan de reden waarom het zo is ed. Ik denk dat het best goed kan gaan.
14. Lijkt me een prima alternatief voor trouwen.
15. Ongeveer gelijk...we doen allebei dingen in het huishouden ed. Alleen werkt hij en studeer ik nog.
16. Ja, anders zou ik het (in overleg ) wel veranderen.
17. Zie vraag 16.
18. Deze vraag vind ik veel te open, daar kan ik zo niet op antwoorden.
19. In het algemeen of in ons gezin? In het algemeen mag je uit boeken halen, bij ons weinig: we zijn niet gelovig. Dingen als kerst ed 'vieren' we wel, maar verder niet.
20. In het algemeen of in ons gezin? In het algemeen mag je uit boeken halen, bij ons weinig: weinig? We gaan gewoon met ze om, doen zo nu en dan samen iets, gaan naar elkaars verjaardagen, zijn er voor elkaar als dat nodig is, enz.
21. In het algemeen of in ons gezin? In het algemeen mag je uit boeken halen, bij ons weinig: ook weinig? We gaan er heen, sporten en gaan weer naar huis?
22. Belangrijk in de zin van dat we wel normaal willen kunnen leven...we willen niet elk dubbeltje om hoeven draaien ed en we willen ook wel eens iets leuks doen.
23. Nee, alles is alleen duurder geworden, je moet dus iets meer opletten met wat je doet ed.
24. Mijn man werkt, ik studeer en heb een bijbaantje.
25. Ik dus.

Het merendeel van je vragen vind ik veel te open of te onduidelijk... Maar wellicht kun je wat met de antwoorden.

Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 12:12.
Oud 20-12-2004, 12:07
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
Thnx
Oud 27-12-2004, 13:24
Verwijderd
nog nodig?
Oud 27-12-2004, 13:25
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
nee hoor niet meer, maar tog bedankt
Oud 09-01-2005, 19:25
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
Citaat:
.o0Debbie0o. schreef op 17-12-2004 @ 11:56 :
1. Tot welke culturele groep behoort u?wettelijk Nederlandse..
2. Welke normen en waarden zitten in uw cultuur?dat is idd best wel moeilijk om zo 1 2 3 tebeantwoorden
3. Hoe bent u in deze cultuur terecht gekomen?opvoeding he
4. Wat vindt u goede eigenschappen van uw cultuur?alles is hier goed geregeld, en goeie voorzieningen enz
5. Welke eigenschappen minder? ze letten teveel op huidskleur van mensen (tenminste hier in het Noorden merk ik dat)
6. Wat zou er volgens u anders moeten in u cultuur? dat ze es wat verder kijken dan huidskleur
7. Wat vindt u van andere culturen?in bepaalde andere culturen hebben ze meer respect voor elkaar.
8. Als u zou veranderen van cultuur welke zou u dan kiezen?kzou het niet weten
9. Hoe vindt u de samenwerking tussen de culturen die hier in Nederland zijn?tja
10. Hoe denkt u over trouwen?vind het onzin!
11. Hoe denkt u over kinderen krijgen? dat is een wens.
12. Wat vindt u van samenwonen? beter als trouwen en weet ik wat, maar je moet wel genoeg de persoon echt kennen voor je gaat samenwonen met iemand.. dus niet met de eerste beste vriend/vriendin die je krijgt na paar maanden gaan samenwonen.
13. Wat vindt u van gezinnen met één ouder?soms kan het niet anders.
14. Wat vindt u van geregistreerd partnerschap? zelfde verhaal
15. Hoe is bij u in het gezin de rolverdeling?ze zijn nog bijelkaar, maar me moeder heeft ons opgevoed..
16. Vindt u het een goede rolverdeling. nee eigelijk niet..
17. Zou er wat verandert moeten worden in uw rolverdeling? ja me vader zou er wat meer voor ons moeten zijn. maar dat had hij dan vroeger al moeten doen, toen we nog jong waren.
18. Welke invloed heeft de omgeving op het gezin? niet dat ik kan me bedenken
19. Welke invloed heeft het geloof op het gezin. me ouders zijn gelovig, we zijn wel lichtelijk gelovig opgevoed., maar er wordt niet veel meer aangedaan.
20. Welke invloed hebben vrienden? geen
21. Welke invloed heeft een (sport)vereniging?geen
22. Is geld belangrijk voor het gezin? ja..als dat niet belangrijk was, dan zouden we dus niet rondkomen.
23. Is geld belangrijker geworden sinds de euro is ingevoerd?ja je let meer op de kleine dingen,, btje bezuinigen
24. Wie is de kostwinner bij u thuis?me vader
25. Zijn er mensen in uw gezin met een bijbaantje?we hebben allemaal een baan

Zouden jullie dit interview willen invullen? ja hoor. succes verder!

Debbie

Regels voor berichten