Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 19:17
Miss USA
Miss USA is offline
Hoi!

Laatst las ik in de Volkskrant een interview met een vrouw die zelf opgegroeid was in een moslimcultuur. Ze zei dingen over moslimvrouwen die ik eigenlijk heel logisch vond, maar wat ik niet eerder gedacht had. Bijvoorbeeld over de progressieve partijen. Deze partijen beschermen de allochtonen, maar staan niet te springen om een emancipatiebeleid, want stel je voor, straks zouden ze de allochtonen discrimineren, die ze juist zo te vriend moeten houden! Ik ben wel voor een emancipatiebeleid, want het percentage vrouwen wat thuis zit, geen NL spreekt en wordt onderdrukt door haar man is veel groter dan je denkt! En dat in ONS vrije Nederland. DUS de progressieve partijen moeten niet te bang zijn om allochtonen te discrimineren en er iets aan doen, is mijn standpunt! Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 19:23
DruidessI
DruidessI is offline
Begrijp ik je nu goed en wil je dat links partijen allochtonen gaan discrimineren (discrimineren, ja!) om allochtoonse vrouwen uit hun huizen te krijgen???

Ten eerste: artikel 1 is nog steeds geldig, hoor!
Ten tweede: dit zal allen maar averechts werken. Allochtonen pakken juist die discriminatie aan als argumtent TEGEN het meegaan met de autochtoonse cultuur.

Suzan
Oud 12-04-2002, 19:30
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik vind dat die vrouwen een curses moeten doen in de trant 'kennismaking met nederland en nederlands en nederlandse gebruiken' Er moet een apparte cursus voor vrouwen komen omdat vrouwen uit iran ofzo gewoon een andere aanpak vereisen dan mannen.
Inhoud cursus:
-nederlandse taal
-nederlandse onderwijssysteem, hoe werkt het, hoe gaat het als je zelf onderwijs wil volgen(hoe kan je daarbij (financiele)hulp krijgen) of als je kinderen op school zitten.
-nederlandse gebruiken, bellen voor je op visite gaat, zegeltjes in supermarkt, trakteren op school dat soort ongein
-hoe wordt er in nederland met vrouwen omgegaan, zodat vrouwen die uit een burqua-cultuur komen ook uitgelegt wordt hoe het in nederland gaat.
-hoe gaat het met werk in nederland
-inleiding nederlandse wet->gewoon heel simpel wat wel en niet op prijs wordt gesteld en dat vrouwen niet onderdrukt mogen worden.

wat moeten ze kunnen na de cursus:
-redelijk nederlands spreken
-zich kunnen reden op de arbeidsmarkt bijv. sollicitatiebrief schrijven
-zich kunnen redden in de maatschappij
-evt. hulp, onderwijs ofzo kunnen aanvragen

alleen de grote vraag is: wanneer kom je in aanmerking voor zo'n cursus ?
Oud 12-04-2002, 19:31
Ninnoc
Ninnoc is offline
na deze cursus kunnen ze gaan werken als ze dat willen maar ze kunnen ook huismoeder worden als ze dat liever hebben (nix mis mee is mijn mama ook 17 jaar geweest)
Oud 12-04-2002, 21:54
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

-nederlandse gebruiken, bellen voor je op visite gaat, (...)
Haha Dat is niet overal in Nederland zo, hoor!

Verder ben ik het globaal wel met je eens. Ik denk dat zij dat zelf ook heel graag willen (meer dan dat nu wordt verondersteld).

Citaat:

-zich kunnen reden op de arbeidsmarkt bijv. sollicitatiebrief schrijven
-zich kunnen redden in de maatschappij
Dat kan lang niet iedere geboren Nederlander!

Citaat:

alleen de grote vraag is: wanneer kom je in aanmerking voor zo'n cursus ?
Als je dit gaan invoeren, vind ik dat je ook consequent moet zijn en ALLE nieuwkomers zo'n cursus laten volgen. EU-mensen, Amerikanen, Australiers, of weet ik veel wat, ook.

Suzan
Oud 12-04-2002, 23:18
Verwijderd
Je hebt het over dat stukje van die Somalische vrouw? Vond ik een erg goed stukje. Ik ben het er ook wel mee eens.

Als je als 'puur blanke' Nederlander uit een familie van advocaten komt, ga je ook niet ineens sociologie studeren. Die vrouwen denken zelf te kiezen voor onderdrukking en schaamte, maar dat is onzin. Het is een keurslijf waar ze onwillekeurig in gedwongen worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten