Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 12:37
willow1
willow1 is offline
Ik zit nu al een tijdje met een aantal problemen in relaties en met problemen thuis en met vrienden.
Ik ben er stilaan volledig kapot door aan het gaan.
Ik wou dat ik kon leren om me het niet aan te trekken.
Bijvoorbeeld met die jongens: ik word gebruikt door een jongen, slecht behandeld en ik weet dat ik alle contact moet verbreken of toch al zeker beginnen met niet meer alles toen wat hij vraagt. vb: hij vraagt 's nachts om 2 uur of ik niet snel even naar hem wil komen ( 5km fietsen in de vrieskou) en ik spring op m'n fiets en ga naar hem Ik MOET hier echt mee stoppen maar weet niet hoe... Vroeger was ik zo zelfzeker en nu ben ik gewoon niets meer... Ik wil niet meer zwak zijn, ik wil ook gewoon kunnen zeggen dat het me allemaal niet interesseerd of hem gewoon kunnen negeren als hij weer eens stom begint te doen op msn of m'n mobiel niet opnemen als hij belt...
Dus kortom: hoe word je als extreem zwakke persoon weer sterk?
Oud 05-01-2005, 14:05
Billy_bob
Billy_bob is offline
Om als zwak persoon sterk te worden:
Je moet toch proberen die punten die jij net opnoemde uit te voeren, dus toch die jongen negeren en voor jezelf opkomen.
Begin gewoon rustig, en laat zien wat jezelf wil! Als jij niet wil ga je niet. Als je wel wilt dan ga je wel. Duidelijk zijn in je eigen mening, en duidelijk zijn wat je wel en niet wil, en wat wel en niet accepteerd dat maakt je als persoon sterk. Zet gewoon je mobiel uit, zorg er gewoon voor dat hij je niet kan bereiken, schrijf op wat je tegen hem wil zeggen, maak duidelijk wat je ervan vindt, en niet langer meer zo behandelt wil worden.
Klinkt allemaal erg gemakkelijk, dat zal het niet zijn, ik hoop dat ik je toch een klein beetje hiermee help, vind het vervelend voor je dat je je zo voelt,

Succes!
Oud 05-01-2005, 14:19
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
gewoon alleen doen wat jezelf wil idd...
je moet je telefoon niet uitzetten dan kunnen andere mensen je ook niet meer berijken gewoon opnemen en zeggen dat je geen zin hebt om 5km te fietsen..
en het gewoon zeggen...de eerste keer ist misschien moeilijk maar daarna zal t wel lukken en wordt het steeds makkelijker.
als je je telefoon uitzet dan ben je alleen maar zwakker omdat je niet eens durft op te nemen.. je zal m toch een keer onder ogen moeten komen en dan moet je toch die confrontatie aangaan..

succes
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:14
*oma*
*oma* is offline
zeg: nee

(voor mij ook een van de moeilijkste dingen, maar probeer et maar eens)
Oud 05-01-2005, 18:13
willow1
willow1 is offline
Dankjewel voor de reacties.

Maar het probleem is dus niet alleen die jongen. Nog een voorbeeld: een vriend van me blokeert me momenteel op msn en ik weet niet waarom. En nu heb ik de neiging om hem te bellen en te mailen zodat hij me weer unblockt.
Over dat soort zwakheden heb ik het dus ook. Ik wil gewoon dat ik het me niet aantrek dat iemand me blokt of moeilijk doet of kwetsende opmerkingen geeft. Ik weet wel dat iedereen wel geraakt word door kwetsende opmerkingen enzo maar bij is het echt overdreven ik kan er nachten van wakkerliggen en dan die persoon constant gaan bellen en dan voel ik me echt zoooo rot. En ik wil niet altijd diegene zijn die achter iedereen aanzit om af te spreken en diegene zijn die alle moeite doet...
Dit is nu al een tijdje zo en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik voel me gewoon ontzettend rot
Oud 05-01-2005, 18:33
marrel
marrel is offline
probeer mensen te vinden die je helpen, en je tegenhouden op momenten dat je 's nachts om 2 uur op de fiets springt. En verder weet ik niet of het zin heeft, maar praat eens met die jongen. Weet het klinkt allemaal heel makelijk zo, maar jezelf laten ondersneeuwen is niet echt slim. Probeer iig je ouders of vrienden in te lichten dan kunnen die je misschien helpen

heel veel succes!
Oud 05-01-2005, 18:59
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Over die vriend: Ga je realiseren dat hij jou niet waard is, dat jij veel beter bent en beter verdient. Zeg dat regelmatig tegen jezelf. Blokkeer of verwijder hem op msn nadat je hebt gezegd dat je hem niet meer wilt zien/spreken, alstie belt meteen uitdrukken, of als je dat kunt opnemen en zeggen dat ie moet oprotten en dat je geen zin meer hebt om gebruikt te worden door hem. Als je merkt dat je wel weer op hem ingaat en moeite hebt om nee te zeggen bel een vriendin ofzo en laat je overtuigen dat je dat niet moet doen. Besef dat je zonder hem veel gelukkiger bent. Misschien voelt het in het begin dat je het contact verbreekt niet zo maar al snel kom je een jongen tegen die wél respect voor je heeft en dan ben je blij dat je niet nog langer alles deed voor die loser. Je merkt al snel dat je ook zonder hem kunt en dat jij zelf veel belangrijker bent dan die jongen. Je moet voor jezelf kiezen en niet voor een jongen. Zo heb ik het ook gedaan en het heeft gewerkt.
Over je laatste verhaal: Heb ik ook last van (gehad). Je laat je leven leiden door wat anderen vinden en doen. Dat iemand je blokt of iets lulligs over je zegt is gewoon niet leuk. Logisch dat je je daardoor rot voelt. Maar je moet bedenken waarom diegene dat doet. Misschien heeft hij een goeie reden. En heb jij nooit is iemand geblokt waar je even geen zin in had? Dat hoeft niet persoonlijk te zijn. Je kunt bijv. in een serieus gesprek met iemand zitten waarbij je niet gestoord wil worden. Hetzelfde geldt voor een vriend die je kwetst. Misschien doet diegene het niet expres en was ie gewoon in een kutbui en zo niet dan is het klote maar iedereen doet welis lullig. Als het een echte vriend is zegt ie later wel sorry. Waar het op neer komt: Er zijn belangrijkere dingen in de wereld. Er zullen altijd dingen gebeuren die je niet leuk vind en die je kwetsen. Praat met ze maar ga niet nachtenlang lopen bellen ofzo. Dan jaag je ze alleen maar weg. En wakker liggen los je helemaal niks mee op toch. Je echte vriendin laten je niet vallen en daar gaat het om.
Dacht vroeger zoals jij, nu heb ik er schijt aan. Hoe ik dat heb gedaan, kort gezegd: Wees niet achterdochtig. Wordt je alleen maar gek van. En hun ook, geloof me. Het kunnen de meest simpele dingen zijn waarom ze wel is kut doen. En als dat niet zo is, praat met ze, als het echte vrienden zijn los je het zo op.
Sorry voor het lange verhaal. Succes..

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 19:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten