Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 16:47
Delicate
Delicate is offline
Ik zit nu in een beetje een moeilijk periode en ben aan het breken met veel mensen die mij meer slechte dan goede dingen opleveren. Het kost veel moeite en ik ben bang voor de consequenties maar moet door deze periode heen.

Mijn 'vriendin' zij het volgende :

Ik ben erg voor een eigen leven, zelf regelen dat je je leven beetje krijgt zowals jij het wilt...
Ik ben ontsettend blij dat je er was, toen ik het moeilijk had.. maar ik heb drvan wel geleerd dat je t eiglijk alleen moet doen, want je gaat zo aan jezelf twijfelen drdoor... en nu de laatste tijd is ook heerlijk voor mij....
dát gun ik jou
ik wil dat je trots op jezelf kan zijn, en ik denk dat dit dan
het goede is om te doen... dus ik steun je, en ik wacht gewoon tot t goed gaat
vrienden zijn er niet om op zondagmiddagen te komen, of elke week te bellen (vind ik) maar om dr door dik en dun te zíjn..
niet je er doorheen sleuren, maar je steunen
en ik denk dat je dit alleen goed kan, en ik gun t je zo ontsettend dat je je goed voelt over jezelf
dat zou je nu ook al kunnen, want je bent harstikke lief, en goed bezig, in deze moeilijke tijd!
maar mss dat als je dit hebt gedaan dat je dan zelf ook een reden ziet

Sluiten jullie je hier op aan of heb je een totaal andere visie hierop?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2005, 16:56
2004
2004 is offline
Dat klinkt als een lieve vriendin, Qwuartz.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:01
kiddin
kiddin is offline
ja ik vind dat ze gelijk heeft. Je problemen moet je zelf oplossen. Een vriend/vriendin kan je daarin wel steunen natuurlijk, maar je moet zelf met de oplossing komen. Want als je de oplossing altijd aan anderen over laat, omdat je nou eenmaal mensen in je opgeven heb die dat graag voor je doen bijvoorbeeld, dan leer je het niet zelf aan te pakken. Als er dan, later in je leven, niet meer van die personen zijn, kan je jezelf niet redden.

Maar waarom zei je vriendin dat? Vindt ze dat zij teveel voor je moet doen?
Oud 09-01-2005, 17:03
kiddin
kiddin is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 09-01-2005 @ 17:47 :

dus ik steun je, en ik wacht gewoon tot t goed gaat

dit vind ik alleen een beetje vaag bedoelt ze daarmee dat ze je pas weer opzoekt als het beter met je gaat, want daar ben ik het totaal niet mee eens
Oud 09-01-2005, 17:03
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
kiddin schreef op 09-01-2005 @ 18:01 :
ja ik vind dat ze gelijk heeft. Je problemen moet je zelf oplossen. Een vriend/vriendin kan je daarin wel steunen natuurlijk, maar je moet zelf met de oplossing komen. Want als je de oplossing altijd aan anderen over laat, omdat je nou eenmaal mensen in je opgeven heb die dat graag voor je doen bijvoorbeeld, dan leer je het niet zelf aan te pakken. Als er dan, later in je leven, niet meer van die personen zijn, kan je jezelf niet redden.

Maar waarom zei je vriendin dat? Vindt ze dat zij teveel voor je moet doen?
Ze zei het omdat, ik opnieuw wou beginnen, en wou breken met heel veel mensen, en m'n problemen wou aanpakken. Ze deed er alleen nogal luchtig over, alsof het haar niet kon schelen dat ik met haar brak.. en toen zei ze dit
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:06
kiddin
kiddin is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 09-01-2005 @ 18:03 :
Ze zei het omdat, ik opnieuw wou beginnen, en wou breken met heel veel mensen, en m'n problemen wou aanpakken. Ze deed er alleen nogal luchtig over, alsof het haar niet kon schelen dat ik met haar brak.. en toen zei ze dit
dat ze er luchtig over deed kan ook gewoon zijn omdat ze zich niet wil laten kennen, maar ze het eigenlijk wel erg vindt.
Oud 09-01-2005, 17:08
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
kiddin schreef op 09-01-2005 @ 18:06 :
dat ze er luchtig over deed kan ook gewoon zijn omdat ze zich niet wil laten kennen, maar ze het eigenlijk wel erg vindt.
Nee, zo is ze helemaal niet, echt niet. Dit is gewoon haar visie erop, dat je alles maar alleen moet doen etcetera
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:38
Freestyler*
Freestyler* is offline
mensen loslaten als ze problemen hebben?
nee daar ben ik het niet mee eens
andersom ook niet: goh ik heb nu problemen ik wil je niet meer zien (ok dat kan), maar straks doen we of alles weer oke is
wie gebruikt wie?

daarnaast snap ik niet zo goed dat jullei geen contact meer willen hebben, als je elkaar zo goed begrijpt
Oud 09-01-2005, 17:59
kiddin
kiddin is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 09-01-2005 @ 18:08 :
Nee, zo is ze helemaal niet, echt niet. Dit is gewoon haar visie erop, dat je alles maar alleen moet doen etcetera
wie verbreekt nou het contact met wie dan?
Oud 09-01-2005, 18:08
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
kiddin schreef op 09-01-2005 @ 18:59 :
wie verbreekt nou het contact met wie dan?
Ik verbreek het contact met haar
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:24
kiddin
kiddin is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 09-01-2005 @ 19:08 :
Ik verbreek het contact met haar
oke.

Maar wat vind je zelf van haar reactie dan? ben je het zelf met haar eens?
Oud 09-01-2005, 19:11
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
kiddin schreef op 09-01-2005 @ 19:24 :
oke.

Maar wat vind je zelf van haar reactie dan? ben je het zelf met haar eens?
Nee, niet zo. Ik vind dat je als vriendin er echt voor de ander moet zijn. Dus niet alleen in de goede tijden, en de moeilijkheden zelf moet oplossen. Tuurlijk, je moet zelf uiteindelijk alles oplossen, maar een vriend kan je daar door heen sleuren. en dat mis ik bij haar. Ze is gewoon geen 'full-time' vriendin. Alleen als het haar uitkomt.. en ze doet me gewoon telkens weer pijn, en ik neem het ook telkens weer, omdat ik het contact heel moeilijk kan verbreken
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:41
Verwijderd
Soms zijn er bepaalde mensen in je omgeving die simpelweg de ambitie missen of minder drang hebben van het 'steunen door dik en dun'. Maar ze laat wel merken dat ze echt om je geeft en dat is ook wat waard !
Ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is dat je een diepgaande vriendschap met haar voelt en ze dat vervolgens niet waarmaakt. Maar je moet wel goed realiseren wat het beindigen van de vriendschap met jou doet, ze zal je niet meer teleur stellen. Maar ze kan je ook geen andere leuke dingen meer bieden...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:44
marrel
marrel is offline
alleen oplossen... misschien, zelf vind ik het niet prettig, ik het soms het gevoel dat ik daarbij iemand nodig heb dus dat zal persoonlijk zijn. Ik denk dat het belangrijkste is dat je ondanks alles ooit wel terug kunt vallen op haar en idd blijft steunen
Reageren

Regels voor berichten