![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga van het weekend een nieuwe pc kopen, als het goed is.
Mijn budget is 800 De volgende onderdelen heb ik al en wil ik in de nieuwe pc zetten: Beeldscherm, toetsenbord, muis. + 1 jaar oude dvd brander die volgens mij nog niet vervangen hoeft te worden. + 120 gb HD (Maxtor 7.200rpm 8mb) Pc hoeft geen zware spelletjes te draaien (alhoewel het mij wel leuk lijkt om GTA san andreas te spelen) Wel photoshop ed (en resolutie van 1600x1200 aan kunnen) en dual display met een tulp uitgang Nou wil ik de pc onderdelen bij www.powerline.nl kopen en heb ik een offerte opgesteld. Kast: Thermaltake Tsunami zwart 129,- meer info kast Processor: AMD Athlon 64 3000+ S-754 BOX 129,- Moederbord: MSI K8N Neo Platinum S754 115 Nou weet ik alleen niet echt wat voorn ram geheugen ik moet nemen Wil minimaal 1024mb. Moederbord ondersteunt: 3x184-pin DIMM PC3200/PC2700/PC2100 DDR (2GB = PC3200 & 3GB = PC2700 snelheid) Dus ik kan nemen: DIMM 512MB PC-333 DDR, 333 Mhz - 69 DIMM 512MB PC-400 DDR, 400 Mhz - 69 Kingston 512mb PC-266 DDR, 266 Mhz - 79 Kingston 512mb PC-333 DDR, 333 Mhz - 77 Kingston 512mb PC-400 DDR, 400 Mhz - 75 volgens mij 400 MHz (adhv checklist moederbord) Videokaart: Asus V9520 M/T FX5200 128mb 128 MB DDR Video Memory 64Bit DDR 52 HD: Hitachi 160Gb 8mb 100 7200rpm 82 Ik heb ook helemaal geen verstand van voeding, maar lijkt me wel dat ik wat power nodig heb ![]() Voeding: Zalman ZM400B-APS voeding 400W, 2 Serial-ATA harddisk-connector, 20-pins ATX stekker, 89 Tagan TG420 I-XEYE W/Light 420W, 2 Serial-ATA harddisk-connectors, 24-pins ATX stekker, 109 Levicom X-Alien 500w silv 500W, Serial-ATA harddisk-connector, 96 Met duurste 2x RAM & duurste voeding = 794 Kan iemand plz even kijken of het er een beetje eruit ziet en met elkaar klopt? Alvast Bedankt! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou heb ik geen problemen met mijn tulp-scart kabel naar tv, dus vandaar wil ik een kaart met tulp. De V9520 Magic/T heeft dus tulp. maar op http://shop.powerline.nl/s/shop.php kan ik er verder geen vinden.. Momenteel heb ik een geforce2 MX/MX 400 en daar ben ik best tevreden mee (64mb) wil alleen meer mb Maar wil wel de mogelijkheden houden die ik heb: Dualview. En |
![]() |
|
deze computer kan je niet zo makkelijk upgraden over 2 jaar:
socket 757: wordt budget socket, socket 939 wordt meer het socket voor de duurdere processors AGP: gaat eruit pci-express wordt steeds meer gebruikt. dus een ander mobo'tje en videokaart is mijn advies, bijvoorbeeld: Asus Nvidia EN6600TD 128b PCIX 134 euro Asus A8V Deluxe K8Tpro S939 119 euro AMD Athlon 64 3000+ S-939 BOX 162 euro geheugen: het moedrbord ondersteund dual-channel, dus is het handig als je een kit koopt, adt betekent dat ze samen van de band gerold zijn, dus zo goed als identiek zijn, KVR DIMM 1 GB (2x512 MB) (CL3) van alternate bijvoorbeeld 149 euro |
![]() |
||
Citaat:
Anders gaat het een beetje moeilijk ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() dom van me inderdaad, meestal neem ik uit automatisme een nforce4 mobo bij een socket 939, mijn gevoel zegt dat het beter is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
prima spul hoor! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar inderdaad, altijd kan iets kapot gaan, al heb ik er nog geluk mee gehad.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
carambe he,
nou weet ik het allemaal niet meer ![]() Dus, een 939 socket omdat het beter updaten is. Kan ik mee inkomen Maar wat is het grote voordeel van een PCI express videokaart? Heb ik dat wel nodig? Dubbelram kan ik ook mee inkomen.. damn moet het maar es uitzoeken... krijg er hoofdpijn van ![]() En waar kan ik het beste kopen? Wil wel bij een fysieke winkel, zoals powerline of alternate Zoals het er nu dus naar zou uitzien (via alternate): processor: AMD 64 3000 155 mobo: GigaByte K8NF-9 99 gehuegen: KVR DIMM 1 GB (2x512 MB) (CL3) alleen zegt ie nu dat er conflicten zijn argh! en kan geen goede videokaart vinden (met tulp voor tv) nja, ik zie wel.. Ik ga naar me les. Dank voor feedback |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: waarom zo'n dure kast, en waarom een extra HD? |
![]() |
|
Owja ik heb ook nog een Msi K8N Neo 2 Platinum voor je liggen, wel nog agp, mag weg voor elk redelijk bod zie:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1105526 Maar dat terzijde ![]() Wat bedoelde je trouwens met conflicten? Antec Sonata Lifestyle is mooier ![]()
Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 18:22. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou denk ik een A3200+ nemen, scheelt maar 30 euro. Ik deel trouwens de menigen van de anderen over je kast, je kan beter de sonata nemen. Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 21:51. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik heb van mijn pc naar tv tulp-scart ik heb een keer mijn laptop via svhs-scart naar tv gedaan, maar werd zwartwit. Bij de winkels zeiden ze dat mijn tv dan niet compatible is vandaar wil ik weer een videokaart met een aansluiting voor tulp kabel. Citaat:
![]() en hij heeft allemaal frutseltjes en fans en makkelijk eruit haalbare slotjes enzo.. (het is nog vroeg) Ik ga zo ff opnieuw alles uitzoeken, wil namelijk morgen er een kopen.. weet nog niet of dat gaat lukken, maar ga iig even naar zoetermeer, powerline. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ok, omdat ik het toch graag bij ιιn winkel wil kopen,
heb ik het even opnieuw samen gesteld bij bij powerline processor: moederbord: Asus A8N-SLI nForce4 info op asus site 149 (is enige met 939 socket en pci express optie) heeft mogelijkheid tot dubbele videokaart.. Wat heb ik hieraan? AMD athlon 64 3000+ S-939 Box 162 ze hebben alleen geen dual kit geugen... Wat dan doen? 2x Kingston 512mb PC-400 DDR bij powerline kopen? 75 = 150 of gaan voor KVR DIMM 1 GB (2x512 MB) (CL3) van alternate... 145 of vragen of ze dat kunnen bestellen ![]() Videokaart kom ik helemaal niet uit. Wou er dus een met tulp aansluiting voor me tv.. Maar dat euh.. is niet echt te vinden... Dan maar hopen dat of de software het goed maakt of ik ergens een transformator ofzo kan halen. een aantal kaarten: Asus Nvidia EN6600TD 128b PCIX 134 MSI NX6200 TD128 128mb PCIX 109 Sapp. ATI X600Pro 256MB PCIX - info op sapphire site 125 XFX Geforce 6200 128mb info op xfx site 129 Nou wil ik wel eentje die dualview aan kan, zodat ik tegelijk kan msnen op pc en film kan kijken op tv bv. Weet iemand of dat met Hydravision ook kan? Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de geforce6200 De kast Thermaltake Tsunami zwart blijft dusver staan, ook omdat ik zo moet werken en geen tijd heb om naar iets anders te kijken ![]() Extra hd zet ik er denk ik niet in, ivm met hogere kosten moederbord enzo en ook dat ik al 160 gb heb. er werd gezegd dat ik voor de zalman voeding moest gaan, maar dat is 400W heb ik daar genoeg aan? misschien 500W? Heb zelf nog wat erin moet: 120 gb HD 40 gb HD dvd/RW station webcam en eventueel andere usb aansluitingen Zalman ZM400B-APS voeding 89 Dat is dan 808 euro... excl kabeltjes... (pa lief aankijken ![]() Nog 1 vraagje. Ik heb nu 3 hd's 4gb > win 120 gb > docs, muziek & films 40 gb > progs & films Die van 4gb gooi ik eruit. (traag klote ding) Maar ik wil mijn windows xp eigenlijk op aparte partitie straks hebben ivm crashes en dan opnieuw win installeren en geen boeiende dingen kwijt zijn ![]() Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Mucho gracias! Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 17:40. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Zonde van je geld om een 6600 te kopen. Voor 179 euro heb je een ten eerste veel betere prijs kwaliteits kaart, ten 2e geen goedkope andere oplossing:
Bij Alternate een Gigabyte 6600GT. Sorry dat ik het zeg, maar een 6600 is echt een no go. Minimaal GT, als je een beetje 3d dingen op je pc wilt doen. En als je meer performance wilt later, gewoon 2e GT erbij prikken, een gewone 6600 heeft niet eens sli. Beetje zonde om dan een SLI- mobo te kopen. Dusz.. Kijk zelf maar eens: http://graphics.tomshardware.com/gra...charts-07.html
||
Citaat:
Lees de handleiding van die boekjes maar eens door ![]() Je gebruikt gewoon 1 t/m 20 pinnen, die 4 laat je leeg, en je stopt de P4 stekkertje in de P4 aansluiting op het moederbord, en dus NIET naast de 20 pins connectortje ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zonder een extra hd, wat ik eigenlijk nog erbij wou hebben. Dus, gezien budget.. niet gezien wat ik er mee zou moeten willen kunnen. btw, im n00b sli zegt me niks, gt ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
de afkorting GT betekent dat ie sneller is, zie vele reviews, boven me staat er maar 1tje, maar zijn er veel meer uiteraard. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
computerconfiguratie Verwijderd | 81 | 19-01-2006 07:52 |