![]() |
|
'Aantal moorden eerwraak neemt toe'
UTRECHT - 22/01/05 - Het aantal moorden op vrouwen uit eerwraak lijkt toe te nemen. Dat concludeert de Federatie Opvang uit een enquête onder 2200 vrouwen in blijf-van-mijn-lijf-huizen. Het leven van zeker honderd van de ondervraagde vrouwen wordt bedreigd. De Federatie stuurde een open brief aan minister voor Integratie Rita Verdonk, waarin zij wordt gevraagd de wet aan te passen ten gunste van de bedreigde vrouwen, meldt Nova zaterdag. In nog geen twee jaar zijn zeven vrouwen vermoord uit eerwraak, zegt directeur van de Federatie Opvang Smidt. In de afgelopen maand alleen al waren dat drie. Naar aanleiding van de laatste gevallen vraagt de Federatie de minister snel maatregelen te nemen. Aan de moorden gaat vrijwel altijd een periode van verbale bedreiging vooraf. In die tijd kan de politie niet ingrijpen: dreigementen zijn niet strafbaar. De Federatie pleit voor 'preventief oppakken' van mannen die bedreigingen uiten aan het adres van vrouwen. In Nova legt directeur Ineke Smidt uit: "Eerst moet de politie waarschuwen en als dat niet helpt, vervolgen. Als de wet daarvoor moet worden aangepast, dan moet dat maar." Smidt wil ook meer meldpunten voor huiselijk geweld. "Die zijn er nog niet in alle gemeenten." In het onderwijs moet aandacht worden besteed aan de rechten van de vrouw in Nederland en over goede relaties tussen man en vrouw. Minister Verdonk heeft nog niet gereageerd, omdat zij begin februari een Kamerdebat over het onderwerp voert bron:© Tiscali.nl Vind jij dat er op eerwraak een hogere straf moet komen te staan dan een "gewone" moord? zoja; welke matregelen moeten er dan ondernomen worden?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
In Turkije kreeg je zo'n 10 jaar geleden een lagere straf, als het om eerwraak ging. Gelukkig hebben ze dat rechtgezet. Sindsdien is het aantal moorden door eerwraak explosief gedaalt. ![]() Ik denk dat het belangrijk is om niet alleen de dader, maar ook de ouders van die dader, het liefst nog harder dan de dader zelf te straffen. Veelal zijn zij het, die de dader oproepen tot moord. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de vader die daar meestal toe aanzet etc ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() omg |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja dan moeten we het als nederlanders dus ook goed vinden als een 13 jarig meisje door een groep van 17 jongens verkracht word. doe ff niet zo dom hahahaha. ik vind dat er zeker wat aan gedaan moet worden, en dat de huizen waar de vrouwen ondergedoken zitten meer steun vanuit de regering moeten krijgen, of moeten er weer eerst een paar vermoord worden voor dat ze het nut van extra maatregelen zien? ik vond het gister bij nova echt heel erg om te zien, hoe de kinderen uit zo'n gezin er nu totaal alleen voor staan omdat moeder en dochter zijn vermoord door een of andere arrogante klootzak. gatveredamme, ik walg van dat soort mensen. mensen die misdaden plegen vanuit religieuze perspectieven , moeten harder aangepakt worden, omdat zij denken dat wat zij doen gerechtvaardigd is. |
![]() |
||
Citaat:
kom maar, kom maar, kom maar. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar iemand die een lage moord pleegt en ook niet helder bij zijn hoofd is kan zijn daad ook gerechtvaardigd vinden. maar misschien dat bij geld of lage moorden toch vaak wel in het bewustzijn ligt dat ze iets doen wat niet gerechtvaardigd is. zoiets dacht ik, maargoed, veel weet ik er niet vanaf. geen enkele moord is idd goed te praten, aangezien er op andere gebieden ook vanuit wrede perspectieven ook verschikkelijke zinloze moorden gepleegd worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Zul jij dus ook vrijspraak betogen als ik daarvoor gepakt zou worden?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar je bent het denk wel met me eens, dat het in de meeste gevallen toch wel moslims betreft(omdat het in hun cultuur zit, ook al word het niet getolereerd door de Islam)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |