![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wegens allerlei omstandigheden, moet ik dat allemaal regelematig laten meten. Mijn vet-% is 5,5 % wat een vet-massa van 3,2 kilo inhoud. Je lichaamsvet moet MINSTENS 15% zijn, dit komt overeen met een vetmassa van 9,6 kilo. (voor mij) Maar die 15% is echt wel het minimum hoor en niet 8.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ligt echt voor een groot deel aan je bouw. Bij oudere mensen (ik denk dat het voor jongere mensen sowieso niet echt opgaat), wordt ook wel eens de buikomvang genomen als maat voor obesitas. Dit omdat vet rond je buik ook weer veel schadelijker is dan vet op andere plaatsen. Het is dus allemaal maar relatief, en zéker op zo'n jonge leeftijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb net ff uitgerekend wanneer je op 18 uitkomt; bijv. als je 60 kilo weegt en 1.82 lang bent. Ik vind dat wel aan de magere kant. Natuuuurlijk moet je ook de bouw van het lichaam meenemen, maar in het algemeen lijkt mij je lengte - 1 meter 10 je "ideale" gewicht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
25 jaar zou ik een mooie grens vinden om het écht te laten gelden. Jonge mensen zullen sowieso veel vaker een lager BMI hebben. Ik heb me toevallig laatst voor mijn studie bezig gehouden met het BMI, en ik vind het sowieso een beetje een twijfelachtige manier van het gezonde gewicht berekenen. Maar het wordt officieel gebruikt, dus er zal wel iets inzitten. Trouwens, op dit moment heeft ruim 40 % van de Nederlanders een BMI van boven de 25. Dus het is maar wat je normaal vindt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: De talentenjacht Girly12 | 28 | 16-03-2006 12:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ayaan Hirsi Ali met de dood bedreigd Verwijderd | 302 | 23-11-2004 13:55 | |
De Kantine |
Vrijheid van meningsuiting?? Verwijderd | 167 | 11-10-2004 15:59 | |
De Kantine |
goeie lollen piepkuiken | 21 | 05-02-2003 15:45 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |